Beslagsmed, suk
Fra : Paw Jensen

Dato : 06-07-05 11:41

Hej alle.

Er der nogen der kan anbefale en ædruelig, ærlig og ikke mindst dygtig
beslagsmed i Hillerød, Frederiksværk, Frederikssund området ??
Gerne en fra "momsfrit område"

Sagen er kort, at vi i de 5 år vi har haft heste (i denne omgang) nu har
måtte opgive den 4. smed.

De har alle brændt os af utallige gange, er mødt fulde op etc., etc.

Det virker som om dette besynderlige folkefær er total ligeglade med om man
har lavet en aftale. Og ikke mindst, at hestene lider under at ikke blive
passet rettidigt.

På forhånd tak for al hjælp.

Paw

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-07-05 12:26

"Paw Jensen" <nospam@nospam.dk> wrote in message
> Hej alle.
>
> Er der nogen der kan anbefale en ædruelig, ærlig og ikke mindst dygtig
> beslagsmed i Hillerød, Frederiksværk, Frederikssund området ??
> Gerne en fra "momsfrit område"

Findes der andet ?

> De har alle brændt os af utallige gange, er mødt fulde op etc., etc.

Det har jeg aldrig oplevet. Dog har jeg tit oplevet at det er meget svært at
få en tid, og endnu sværre at få dem til at komme til tiden.

--
mvh / regards 1) http://makeashorterlink.com/?C5742575B
Christian min 2) http://makeashorterlink.com/?Q1BA32C4B

Fra : Paw Jensen

Dato : 06-07-05 12:38

> Findes der andet ?

Ja, desværre

> Det har jeg aldrig oplevet. Dog har jeg tit oplevet at det er meget svært
> at
> få en tid, og endnu sværre at få dem til at komme til tiden.

Til tiden, mener du ur eller kalender ?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-07-05 13:21

> Ja, desværre

Det er helt klart den branche jeg har hørt om hvor der (hvis man ser bort
fra arbejdstid, arbejdspresset og arbejdstiderne) kan tjenes flest penge,
hvis man er dygtig.
Jeg tror også det er den branche hvor gennemsnitsindkomsten er mindst
(officielt). ToldSkat må tro at alle beslagsmede sulter

> Til tiden, mener du ur eller kalender ?

Nu oftest ur, forstået som at aftaler man 16.00 så bliver det 20.00.

Fra : Liz B.

Dato : 06-07-05 18:57

"Paw Jensen" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, desværre

Måske hvis I betalt moms vil de møde til tiden??

Hilsen Liz

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-07-05 08:21

"Liz B." <lizb@tiscali.dk> wrote in message

> "Paw Jensen" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Måske hvis I betalt moms vil de møde til tiden??

Tror du ?
Det er da en bedre forretning for dem at få det sort.

Fra : Søren N

Dato : 07-07-05 10:19

> "Liz B." <lizb@tiscali.dk> wrote in message

> Tror du ?
> Det er da en bedre forretning for dem at få det sort.

Det er klart min erfaring at en beslagsmed der har orden sit regnskab, også
har orden i sin kundeservice.
Jeg kan absolut ikke lokke min smed til at lave sort arbejde, til gengæld
kan jeg lokke ham ud samme dag hvis der skulle være problemer med hovene.

Søren N

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-07-05 11:38

"Søren N" <sorennielsen66@_FJERN_DETTE_hotmail.com> wrote in message

> [...]
> kan jeg lokke ham ud samme dag hvis der skulle være problemer med hovene.

Sådan en beslagsmed vil jeg nu faktisk foretrække, for det er begrænset hvad
man sparer på 2 heste, som vi har.

Fra : Liz B.

Dato : 07-07-05 13:09

"Søren N" <sorennielsen66@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan jeg lokke ham ud samme dag hvis der skulle være problemer med hovene.

Har vi mon den samme smed?? Jeg har en Danmarksmester.

Hilsen Liz

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 08-07-05 09:21

Paw Jensen wrote:
> Hej alle.
>
> Er der nogen der kan anbefale en ædruelig, ærlig og ikke mindst dygtig
> beslagsmed i Hillerød, Frederiksværk, Frederikssund området ??
> Gerne en fra "momsfrit område"

Når du stiller sådanne krav er du sgu da selv uden om
at du får en anden rangs smed.

Folk der overholder loven er som regel mere seriøse,
leverer et bedre stykke arbejde, kommer til tiden som
aftalt, møder ikke op mens de er fulde osv.

Ja, du betaler lidt mere, men kvalitet og pris hænger
altså (som regel) sammen.

Der hvor jeg står kommer der en sort smed, og han råber
altid af hestene, hundene, og alt muligt andet. Pris 200,-
for en beskæring, men alligevel stoppede jeg ret hurtigt
med at bruge ham. Desuden kom han aldrig når jeg skulle
bruge ham.

I stedet fandt jeg en professionel smed der kommer som aftalt
som behandler hestene pænt, og er pengene værd. Han koster
200 + moms, altså 250,- De extra 50 kroner synes jeg er givet
godt ud.

Egentlig er det underligt, for den sorte smed får flere
penge ud af arbejdet end den professionelle der skal betale
moms, skat osv, men stadig er mit indtryk at hvis du kører
det officielt, så får du altså et bedre stykke arbejde.

JonB
ps: begge smede var selvfølgelig faguddannede.

Fra : dorthe jensen

Dato : 08-07-05 17:03

hej gruppe

hvis der findes nogen af de gode smede som bor i nordjylland må i gerne give
lidt reklame, jeg kender en smed som er super god men tidsbestillingen kan
godt gøres 4 uger før brug hvis man er heldig kommer han så.
har brugt flere andre men de kommer ikke op på samme gode niveau og man er
vel krævende.

venlig hilsen dorthe

Fra : Hans

Dato : 11-07-05 22:39

"Paw Jensen" <nospam@nospam.dk> skrev bl.a. i en meddelelse
> Hej alle.
>
> De har alle brændt os af utallige gange, er mødt fulde op etc., etc.

Jeg kan ikke hjælpe dig med dit problem. Har bare lyst til at fortælle, hvor
heldig jeg er.

Min smed kigger forbi hver 8. - 10. uge og ser hovene igennem på min hest,
når han alligevel er i stalden. Bare lige for at se at benstillingen stadig
er ok. Et par gange om året er der heldigvis for ham lidt at skære i, men
for det meste har jeg kunnet klare det selv med rasp, fil og kniv.
Her for tiden, står hun med hovene i spande med vand, når hun er inde for at
få hø sidst på eftermiddagen. Ja det tager tid, hvis man gerne vil ha'
jenfri-hest (ingen sko - ingen bid .

Dette er ikke for at fordømme sko. Det kan meget vel være, at min får brug
for sko, hvis den skal være ud på vejene.
Faktisk går jeg lidt med overvejelser omkring boaboots eller noget lignende.
Mon der er nogen der har erfaringer? Måske skulle jeg lave en ny tråd
omkring det....

mvh hans