Hardware & OS upgrade, hvordan nemmest ?
Fra : Nielsen

Dato : 03-06-01 10:26

Hej,
Jeg står for at skulle opgradere vores NW 4.11 server til NW 5, i samme
omgang skal vi have udskiftet hardwaren den kører på.
Serveren er en del af et større træ og der er indført NW5 "oppe" i træet,
hvis det skulle have nogen betydning.
Mit problem er at få alle data med dertil hørende rettigheder over på den
nye platform, uden at skulle bruge tape, da der ikke er nok tid til at
overføre de 45 GB det drejer sig om.
Sidste gang jeg lavede noget tilsvarende var det på NW 3.12 og det var jo
unægteligt noget andet med bindery istedet for NDS.

Jeg ved det var få oplysninger men har I et hint på at komme videre vil jeg
meget gerne høre fra jer.

--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kent Nielsen

Fra : tbp

Dato : 05-06-01 19:45

Hej Kent.

Der er mange måder at gøre det på, men det er klart nemmest, sikrest at
bruge Powerquest Servermagic 4.0 til at overføre alle Netware
partitioner til den nye server. Det koster lidt at købe produktet, men
jeg har brugt det før til andre servere og det er et virkeligt godt
stabilt produkt.

Hilsen

Thomas Petersson
QualityNet

http://www.kandu.dk/

Fra : Nielsen

Dato : 05-06-01 21:10

"tbp" <tbp.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> partitioner til den nye server. Det koster lidt at købe produktet, men
> jeg har brugt det før til andre servere og det er et virkeligt godt

Hej Thomas tak for svaret,
Jeg var lige inde og kigge på produktet, det ser lovende ud !

Når man nu skal flytte tingene over på anden hardware, skal man så lave en
temp installation på den nye server, for så at bruge dette værktøj til hen
over netværket at flytte filer / nds oplysninger, jeg mener, man kan jo ikke
have to "ens" servere på nettet samtiddigt ?
Det er jo heller ikke alt fra den gamle server der kan bruges, f.eks. raid
comntroller / netkort etc. er jo heller ikke det samme på den nye server, så
man kan vel heller ikke ukritisk flytte sys volumet ?

Mvh.
Kent

Fra : Jostein Taksdal

Dato : 06-06-01 08:25

Nielsen wrote:

> [...]
> unægteligt noget andet med bindery istedet for NDS.
>
> Jeg ved det var få oplysninger men har I et hint på at komme videre vil jeg

Høres ut som det er denne du trenger.

http://www.novell.com/documentation/lg/nw51/docui/index.html#../setupenu/data/hufaj5je.html

--
Jostein Taksdal

Fra : Nielsen

Dato : 06-06-01 14:59

Hej

>Høres ut som det er denne du trenger.

> [...]

Jeg takker mange gange
Det var et rigtigt godt link !

Mvh.
Kent

Fra : tbp

Dato : 08-06-01 13:54

Jo, du kan faktisk flytte det ukritisk. Når du loader servermagic på
serverkonsollen, dismounter den alle volumes før den kopierer. Dvs. når
den er færdig skal du "bare" slukke den ene, og starte den anden. Det er
klart at du skal ændre netkortsdriver og controllerdrivers. Der er som
regel forskel på begge disse drivere fra gammel til ny server. Skulle
noget gå galt undervejs, starter du bare den gamle server op igen, og så
er du i luften, så længe du hele tiden holder for øje at kun den ene er
på nettet. Når du så har kopieret hele serveren på ny hardware, laver du
en in-place opgradering til Netware 5.1, og så er du i luften.

Hilsen

Thomas Petersson
QualityNet

http://www.kandu.dk/

Fra : Nielsen

Dato : 10-06-01 16:58

Hej,
tbp <tbp.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MX3U6.12486$R84.1369792@news010.worldonline.dk...
> [...]
> den er færdig skal du "bare" slukke den ene, og starte den anden. Det er
> klart at du skal ændre netkortsdriver og controllerdrivers. Der er som
-KLIP-
Jeg valgte at følge Novell Upgrade Wizard som Jostein Taksdal sendte et
link på, og det virkede glimrende, den flyttede alle volumes, satte trustees
/ NDS rettighederne, meldte den gamle server ud af træet.
Det eneste der drillede lidt var HP Jetdirect boxene vi har på vores
netværk, der måtte jeg slette printserverne for derefter at oprette dem på
ny for at de ville logge på, spørg mig ikke hvorfor men det det virkede
efterfølgende.

I skal begge have tak for jeres gode råd.

Med venlig hilsen
Kent Nielsen