Ældre og deres vilkår.
Fra : Josie

Dato : 03-07-05 06:33

Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe at henvende mig, men jeg gør det
alligevel, hvor bliver man som pårørende til et ældre menneske der bor på et
plejecenter, og man selv har sin gang der, og ser hvordan de ældre mennesker
egentlig bliver behandlet ked af det,og bange for selv at havne i den
situation. Det er en situation jeg ikke ønsker at komme i, prøv og tænk at
skulle på toilettet til bestemte tider, og når man så skal udenfor de
fastsatte tider, at få det svar, jamen du var tissede jo for en halv time
siden, så må du lade være med at drikke så meget vand hvis du ikke kan holde
dig, og du har jo en ble på så kan du bare tisse, og blive talt til som til
et barn hvad f..... er meningen, hvad gør de stakkels mennesker der ikke har
nogen pårørende til at komme og råbe op, og holde lidt øje med hvad der
sker, jeg tør slet ikke tænke på det.
Jeg ved godt der er mange som arbejder med ældre, der har det dårligt med at
der ikke er tid til at hjælpe de ældre bedre, og det kan jeg godt se er en
frustrerende situation for dem også, men der er desværre mange der arbejder
sådanne steder, der aldrig skulle have lov til at have med ældre mennesker
at gøre. Ja, så kom jeg af med lidt galde, men jeg kan ikke forestille mig
at jeg er den eneste der har det sådan .Jeg håber ikke jeres morgen er
blevet ødelagt af mit negative indlæg

Mvh. Josie.

Fra : Dimera

Dato : 10-07-05 00:31

Kære Josie.
ja., der er noget galt med plejen af vores ældre borgere. Mindre personale,
for mange vikarer. Det kan vi ikke byde vores borgere, på plejehjem.
VH Dimera, socialpædagog.
,

Fra : Josie

Dato : 11-07-05 11:37

"Dimera" <dimera@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ja., der er noget galt med plejen af vores ældre borgere. Mindre
> personale, for mange vikarer. Det kan vi ikke byde vores borgere, på

Det er nemlig et af problemerne, jeg kan da godt forstå de ældre bliver
utrygge, når der kommer nye hele tiden, det lyder så godt når der bliver
sagt at de ældre selv skal være med til at bestemme deres dagligdag, og det
helst skal være den samme hjælper der kommer hos dem, men sandheden er en
ganske anden, når man bliver afhængig af hjælp fra andre, og i mange
tilfælde er det en dårlig planlægning der er skyld i det, er ledelsen ikke i
orden så kan det aldrig gå godt.
De venligste hilsener fra Josie.

Fra : Stefanie Mathiesen

Dato : 10-07-05 16:19

"Josie" <josie@mail.dk> wrote in message
> [...]
> at gøre. Ja, så kom jeg af med lidt galde, men jeg kan ikke forestille mig
> at jeg er den eneste der har det sådan .Jeg håber ikke jeres morgen er

Med chance for at blive hakket ned vil jeg godt lige, med arbejde i
hjemmeplejen have lov at blande mig!
Når vores ældre ringer nødkald fordi de skal på toilet eller hvad de nu kan
være, så bliver der straks sendt en om til dem! Jeg skal gerne indrømme at
der ikke altid er sat al den tid af ved de forskellige personer, som disse
måtte kræve, men i disse tilfælde, tager vi os tiden til den enkelte.
Samtidig er der jo også mennesker som kun tager halvdelen af den tid der er
sat af til dem!

Nu jeg er igang vil jeg bede dig ikke skælde ud på vikarerne, selv er jeg
kun afløser (men har timer hver dag) og de ældre brokker sig rigeligt over
os, det behøver pårørende ikke også gøre! Jeg vil hertil lige nævne at vi jo
aldrig bliver "gamle erfarne rotter" hvis ikke vi får træningen. Øvelse gør
mester, og fordi vi har evnen til at skifte ble og tørre røv på et andet
mennesker (hvilket der skal noget specielt til) så betyder det ikke at det
er noget vi har fået ind med modermælken. Vi skal lære tingene lige så vidt
som du skal lære det du nu end gang arbejder med!

Sidst men ikke mindst vil jeg sige at jeg føler med dig, jeg forstår din
situation og frustration, men det er desværre regeringen der sidder med
magten. Vi andre er blot mennesker ligesom du selv!!

MVH. Stefanie

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-07-05 18:53

Stefanie Mathiesen skrev den 10-07-2005 17:19:

> .... Vi andre er blot mennesker ligesom du selv!!

Ja, det burde man huske.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Josie

Dato : 11-07-05 11:28

"Stefanie Mathiesen" <kramzere@*FJERNDETTE*msn.com> skrev i en meddelelse
> Med chance for at blive hakket ned vil jeg godt lige, med arbejde i
> hjemmeplejen have lov at blande mig!

Du kan være ganske rolig jeg har ikke tænkt mig at hakke dig ned, jeg har
selv et godt indblik i hvordan det foregår på et plejecenter, da jeg som
pårørende selv er med til at passe min mor, og har også fuld forståelse for
og ved, at der ikke altid er den tid der skal være..

Når vores ældre ringer nødkald fordi de skal på toilet eller hvad de nu kan
> være, så bliver der straks sendt en om til dem!

Hvad det angår med at få hjælp hurtigt, der kan jeg godt sige dig, at det
ikke altid er tilfældet.

> Nu jeg er igang vil jeg bede dig ikke skælde ud på vikarerne, selv er jeg
> kun afløser (men har timer hver dag) og de ældre brokker sig rigeligt over
> os, det behøver pårørende ikke også gøre!

Jeg vil ikke skælde ud på vikarer og afløsere, i det her tilfælde er det
mange gange afløserne der kan se den dårlige planlægning.Og jeg forstår også
at det er frustrende at pårørende brokker sig over personalet, men man har
som pårørende også en pligt til at skride ind, hvis man kan se der er noget
der er helt galt.

> [...]
> vidt
> som du skal lære det du nu end gang arbejder med!

Jeg har selv arbejdet på et alderdomshjem og haft med ældre at gøre, og jeg
er som sagt selv med i plejen af min mor, og både skifter ble og bader
hende.

> [...]
> situation og frustration, men det er desværre regeringen der sidder med
> magten. Vi andre er blot mennesker ligesom du selv!!

Du har fuldstændig ret i at det er regeringen der er skurken, og jeg ved
der er mange rare hjemmeplejere, men der er desværre også nogen, der ikke
har en pind forstand på at have med ældre og gøre, og det er sørgeligt.
Mange venlige hilsener Josie.