Shetlandspony vælter hele tiden vandkarret~
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-06-05 10:16

Hej NG.

Da naboen manglede græs, og vi har nok af det har vi fået en af hans
shetlandshopper over til os.
Problemet er bare at den elsker at pjaske i og gnubbe sig op ad vandkarret.
Vandkarret er sådan en 90 liters rund balje fra bøndernes paradis Harald
Nyborg.
Nu har jeg prøvet at hæve det op på 2 gasbetonsten, det gør at hun ikke kan
få benet op og vælte det, men stadig gnubbe sig i det både inden i og
udenpå.
Problemet, udover at der bliver mudret omkring og det koster en del vand, er
jo hvis det bliver væltet kl. 9.00 så kan de risikere ikke at kunne få vand
før jeg er hjemme kl. 17.00.
Jeg har sat et ekstra kar ud for en sikkerheds skyld.

Er der nogen der har gode råd til hvordan man forhindrer / stopper det ?

--
mvh / regards 1) http://makeashorterlink.com/?C5742575B
Christian 2) http://makeashorterlink.com/?Q1BA32C4B

Fra : taina

Dato : 30-06-05 22:18

klip

> Er der nogen der har gode råd til hvordan man forhindrer / stopper det ?

Hvad med at smide et par solide sten ned i karret?
Er der andre steder, hun kan gnubbe sig på folden? Et solidt gnubbested /
pind kan måske give mere modstand end vandet (og dermed mere effektiv
gnubning) og dermed trække gnubberiet væk fra vandet?

mvh. tina

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-07-05 07:47

"taina" <tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> wrote in message

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
>
> klip

> Hvad med at smide et par solide sten ned i karret?

Det kunne være en løsning

> Er der andre steder, hun kan gnubbe sig på folden? Et solidt gnubbested /
> pind kan måske give mere modstand end vandet (og dermed mere effektiv
> gnubning) og dermed trække gnubberiet væk fra vandet?

Nej, jeg tror jeg vil se hvad jeg kan finde til det.

Fra : Rex

Dato : 05-07-05 13:07

Jeg havde samme problem, og gjorde som før foreslået, jeg kom 4 knækfliser
ned i karret... Et andet godt forslag er at sætte børsterne fra en gammel
kost op på en af de solide stolper, det er mine meget glade for at gnubbe
sig op af.... Så kan de også gnubbe sig i hovedet...

Hilsen Camilla.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-07-05 13:40

"Rex" <janS.L.E.T@rexcom.dk> wrote in message
> [...]
> kost op på en af de solide stolper, det er mine meget glade for at gnubbe
> sig op af.... Så kan de også gnubbe sig i hovedet...

En alm. kost eller sådan en som nogle traktorer kører rundt med ?

--
mvh / regards 1) http://makeashorterlink.com/?C5742575B
Christian min 2) http://makeashorterlink.com/?Q1BA32C4B

Fra : Rex

Dato : 19-07-05 10:57

Lidt sent svar...

Jeg har bare taget en alm. stiv strigle, 2 srkuer... og b b så er der
kløpind! ;0) Tror da sagtens du kan bruge en gammel kost!
Fortsat god sommer fra Camilla

Fra : Vinni Bruhn

Dato : 15-07-05 14:35

Hej Christian

Prøv om du kan skaffe et gammelt traktor dæk hvor du kan sætte
baljen ned i midten, så kan ponyen ikke vælte den.

Mvh.
Vinni
BB Arabians & Miniatures

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-08-05 11:05

"Vinni Bruhn" <bbarabians-miniatures@mail.dk> wrote in message
> Hej Christian
>
> Prøv om du kan skaffe et gammelt traktor dæk hvor du kan sætte
> baljen ned i midten, så kan ponyen ikke vælte den.

Sådan et har jeg, baljen er for lille.
Jeg er bange for at hestene får hoven i klemme.

--
mvh / regards Cruise music: http://yee-haw.dk
Christian

Fra : Liz B.

Dato : 15-07-05 19:34

Hej Christian,

Kan du ikke grave vandkarret ca. 20-30 cm ned? Vi har gjort det med stor
held for kreaturene der ville klø sig op ad den hele tiden, og dermed vælte
den.

Hilsen Liz

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-08-05 11:06

"Liz B." <lizb@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
>
> Kan du ikke grave vandkarret ca. 20-30 cm ned? Vi har gjort det med stor
> held for kreaturene der ville klø sig op ad den hele tiden, og dermed

Det kunne man gøre, men så vil der nok komme mere skidt i, desuden er jeg jo
bundet af at det skal stå lige præcis der fremover.