"Indre uro"
Fra : bhn

Dato : 28-06-05 12:59

Min nabo på 72 kan efterhånden kun tåle Saroten (antidepressivt middel)
i små mængder (på grund af faldtendens).

Derfor lider hun nu af, hvad hun kalder "indre uro". Hun kan ikke
forklare sin læge, hvad hun mener med "indre uro". Overfor mig siger hun
ja til, at det godt kan ligne eksamensnervøsitet.

Min kusine beskriver sin "indre uro" som centrifugering eller
vibrationer i kroppen, ligesom en vaskemaskine, der centrifugerer, kan
overføre bevægelserne til gulvet.

Måske oplever de det samme.

Men altså: Findes der et anbefalelsesværdigt naturmiddel mod "indre uro"?

Venlig hilsen
BHN

Fra : Helle

Dato : 28-06-05 14:05

"bhn" <bhn@vanlosenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Måske oplever de det samme.
>
> Men altså: Findes der et anbefalelsesværdigt naturmiddel mod "indre uro"?

Jeg kender godt den indre uro som virker ret uforklarlig. Jeg går til
fysioterapeut hvor jeg har lært nogle gode teknikker:

Jeg har sådan en stor gymball som jeg kan sætte mig på og lave nogle små hop
og og ned, de stød det giver igennem kroppen gør at man bliver mere rolig.
Man skal sidde sådan i 5-10 min.

Man kan også stille sig med let afstand mellem benene og dreje fra side til
side på en behaglig måde helt stille og roligt og man skal så forestille sig
at man drejer om en pind som går ned igennem hoveden og ned gennem kroppen.

Hvis man er mere agressiv er det en god ting at stille sig med håndfladerne
op med en væg og skubbe ALT hvad man kan - ligesom hvis man vil prøve at
vælte væggen.

De ting har virket for mig og er bedre en at tage piller synes jeg

Fra : Brian Olesen

Dato : 29-06-05 00:21

Hej
Få hende checket for diabetes type 2.

Mvh. Brian

Fra : Dawid Michalczyk

Dato : 29-06-05 00:24

bhn wrote:
> [...]
>
> Min kusine beskriver sin "indre uro" som centrifugering eller
> vibrationer i kroppen, ligesom en vaskemaskine, der centrifugerer, kan

(Jeg beklager kvaliteten men siden næsten alt det jeg læser og skriver
er på engelsk, kender jeg ikke til det rette danske begreber )

I en sund Store og Lile Tarm (SLT) findes der en masse mikroorganismer
(som bakterier og svampe) der er essentialle for et godt helbred.
Antibiotika og gift stoffer( som tunge metaller bl.a. kviksølv fra tænd
plumber, klor, osv) slå hjæl nogle bestemte bakterie typer i SLT. Dette
gør at nogle svampe (Candida albicans), som normalt findes i små
mængder, overgrå - så der er LANGT flere af dem end der normalt ville
være. Disse lever af blood sukker og udskiller giftige stoffer
(mycotoxins) some bl.a. påvirker ens nerver (vibrationer kommer der
fra). Hvis man ikke gør noget ved det, kan man til sidst dø af det da
svampen kan sprede sig til all organer (inklusiv hjernen).

Derudover findes der mange svampe i meget af det mad som det fleste
normalt spiser (specielt hvede, rug, peanuts, majs og alkohol, og alt
brød med gær). Sunde mennesker mærker dem ikke, men dem med svækket
immun system og dårlig SLT bliver påvirket.

For at teste om det er det din nabo lider af, bed hende om at langsomt
skifte over til (og det er MEGET vigtigt) en diet der er lav i
kulhydrater. Hun burde gradvis skifte over til at kun spise :

æg
kød
fisk
friske grøntsager (dog ingen majs)
yogurt, kefir, acidophilus, cultura (alle uden tilsat sukker)
gode fedt kilder: smør, oliven olie, avocado
citron
grapefruit
nødder og frøer (dog ikke peanuts)

og ingen mad med mange kulhydrater i: sukker og alle søde sager, korn og
korn produkter (brød, kiks, osv), frugt (med undtagelse af citron,
avocado or grapefruit), bønner. Og ingen mad der opstå ved
fermentation/culturing (med undtagelse af yogurt, kefir og surmælk):
alkohol, oste, surkål, osv. Altså ingen gær og dåse mad eller færdig
lavet mad.

Der findes altid en vis mængde sukker i blodet, selv når man sulter.
Hvis man spiser mange kulhydrater er der meget mere af det i blodet og
det er mad for disse svampe. Så hvis man spiser en diet der er lav i
kulhydrater kan man sulte dem hjæl. Jeg kan komme med mange flere råd om
emnet hvis du er interessret.

Hvis din nabo er ikke villig til at lave om sine spise vaner. Spør
hvornår symptomerne bliver værre? Hvis hendes uro og vibrationer bliver
større efter kulhydrat rige måltider, peanuts eller alkohol lider hun
nok at det der på engelsk kaldes candidiasis eller yeast overgrowth.

--
Dawid Michalczyk
http://www.art.eonworks.com - Art and Illustration

Fra : www.nectar-design.dk

Dato : 05-08-05 21:07

Hej BHN
jeg kender til Bachs blomstermedicin, jeg kan ikke huske
hvad midlet hedder, men du kan finde en som ved det ved at søge i
www.google.dk

Personlig sværger jeg til rosenmetoden, når der er noget galt med
kroppen/sindet.
du kan læse mere her:
www.rosen-metoden.dk/ behandler i københavnsområdet ( herlev )
www.rosenmetoden.org liste over alle behandlere i danmark
www.rosenmetoden.dk giver info om metoden

Med venlig hilsen
Mikkel
Smykker og materialer til smykkefremstilling
www.nectar-design.dk & www.shop-here.dk