telnet-ssl
Fra : Morten Guldager

Dato : 26-06-05 21:55

Hejsa,

Ovre i UNIX gruppen spurgte jeg om hjælp til at kompilere telnet-ssl.
Det gad de tilsyneladende ikke, så derfor skrev jeg min egen.

Der er virkelig tale om et hurtigt hack, og der er visse ting jeg
ikke føler mig helt sikker på at gjort optimalt.

F.eks. virker det lidt skummelt med den kill jeg har flikket ind i
koden, det må kunne gøres elegantere.

Kommentarer?

/Morten

ps, jeg bruger den som pop-klient mod gmail (port 995)
https kan den faktisk også....

#!/usr/bin/perl

use strict;
use warnings;

use IO::Socket::SSL;

my $host = shift;
usage() unless defined $host;
my $port = shift;
$port = 443 unless defined $port;
usage() unless $port =~ /^\d+$/;

my $client = new IO::Socket::SSL("$host:$port");
die 'ssl socket fejl: ' . IO::Socket::SSL::errstr() . "\n"
unless defined $client;

my $pid = fork;
die "fork failed: $!" unless defined $pid;

unless ($pid)
{
my $buffer;
while (<STDIN>)
{
print $client $_;
}
exit;
}

close STDIN;
my $buffer;
while (read($client, $buffer, 10))
{
print $buffer;
}
kill 1, $pid;
wait;
close $client;

sub usage
{
die "Usage: $0 <remote host> [port]\n";
}

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 26-06-05 22:55

On 26 Jun 2005 20:55:03 GMT, Morten wrote:

> Ovre i UNIX gruppen spurgte jeg om hjælp til at kompilere
> telnet-ssl. Det gad de tilsyneladende ikke, så derfor skrev jeg min
> egen.
[...]

Det ligner mere en netcat-ssl?

(telnet-protokollen¹ indeholder ret meget andet end at sende bytes hid
og did(!))

Mvh.

Adam

¹ <http://www.faqs.org/rfcs/rfc854.html>

--
"No, I agree with you, Dave, obviously everything Adam Sjøgren
can't have a matching closing tag unless you're an asjo@koldfront.dk