Motorola cd930 - sikkerhedskode
Fra : JHB

Dato : 26-06-05 15:52

Jeg har en Motorola cd930 som jeg ikke har anvendt i ca. 1år.

Da jeg åbnede den efter indtastning af Pinkode, vises teksten i displayet: "
Uregistreret SIM-kort".

Ok, tænkte jeg, jeg køber da bare en ny startersæt, men da jeg sætter det
nye SIM-kort i, spørges der efter indtastning af PIN-kode, efter en
sikkerhedskode, hvilket jeg (selvfølgelig) ikke kendte.

Nu vises der i displayet efter indtastning PIN-kode (ny SIM-kort): "Vent
venligst med indtastning af sikkerhedskode".

Hvis jeg sætter det gamle SIM-kort i igen, spørges der ikke efter
sikkerhedskode, men der vises stadig teksten i displayet: "Uregistreret
SIM-kort".

Gammel SIM-kort er købt til Orange, ny SIM-kort er købt til TDC.

Mit spørgsmål er: Hvordan kan jeg få mobilen til at fungere igen, eller er
det billigere/lettere at købe en ny?

Jørn

Fra : nospam@nospam.invali~

Dato : 27-06-05 16:20

JHB <joern_bea@tdcadsl.dk> wrote:
>Jeg har en Motorola cd930 som jeg ikke har anvendt i ca. 1år.

>Nu vises der i displayet efter indtastning PIN-kode (ny SIM-kort): "Vent
>venligst med indtastning af sikkerhedskode".

Det problem der kender jeg. Du skal blot lade den stå der, altså du
skal simpelthen vente (relativt ret lang tid, meget længere tid end man
skulle tro er fornuftigt), og så lige pludselig siger den at nu er
den klar til at du kan indtaste oplåsningskoden, den som du lige
skal have oplyst af den operatør som telefonen tidligere har været låst
til. IMEI nummeret skal du oplyse for at få sikkerhedskoden pr tlf,
og det er nemt at se hvis du lige tager batteriet ud imens du ringer til
orange/telia's supporttlf.

good luck

Fra : JHB

Dato : 27-06-05 19:21

Hej, tak for svaret, ja efter ca. ½time var den klar til indtastning af
kode.

Mvh
Jørn