Bomstørrelser - Kieffer
Fra : Ukendt

Dato : 19-06-05 19:44

Hej!

Jeg mangler lige lidt hjælp her....

Har fundet en sadel jeg er interresseret i. Det er en Kieffer med bomstr
31... Men hvad pokker er det cirka? small, medium, bred?
Håber i kan hjælpe

Hilsen Camilla

Fra : Hans

Dato : 29-06-05 10:24

"M&M" <milla snabela jyde punktum dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har fundet en sadel jeg er interresseret i. Det er en Kieffer med bomstr
> 31... Men hvad pokker er det cirka? small, medium, bred?

Jeg så lige dette om sadler, håber du kan bruge det:

Bomvidden er et ca. mål i cm. Det er målt vandret fra det ene
kopfjernsbens spids til det andet kopfjernsbens spids. Målet er ment som en
vejledning, til når du sammenligner de enkelte sadler. Har procucenten
oplyst en bomvidde, står den efter målet i cm.

Mindre end eller lig med 28 cm = smal bom
Mellem 29 og 31 cm = mellem bom
Bomvidde 32 cm eller mere = bred bom

Sadlens sæde str:
Vi anbefaler en størrelse 16" til piger med buksestr 34 og mindre ( op
til ca. 55 kg rytter), og en 17" til buksestr 36-42 (55 til 75 kg) og 18"
til bukse str. 44 eller mere (mere end 75 kg rytter)
Ligger du vægt mæssigt sidst i en str. vil det være en god ide med en
½" større - fx. vejer du 53 kg vil vi anbefale en 16½"

Vi gør opmærksomme på at meget dybtsædede sadler bør købes ½-1" større
end normalt, da sædet virker mindre pga det dybe sæde og den høje
bagsvitsel - dvs at vejer du 53 kg skal du ca. have en 17" sadel.

Stübbens sadler er generelt små i str. og en 17" svarer her til 16½" i
andre mærker.

Har du spørgsmål omkring en eller flere af vores sadler, så mail eller
ring til os.

LOHMANN'S BRUGT-TIL-HESTEN
Nr. Vilstrup Bygade 11, Nr. Vilstrup | mail@brugt-til-hesten.dk
| CVR nr. 27860893
Telefon 7452 5262 | Kontonr. 8010 0208604

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-05 13:55

"Hans" <hghnospam@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> LOHMANN'S BRUGT-TIL-HESTEN
> Nr. Vilstrup Bygade 11, Nr. Vilstrup | mail@brugt-til-hesten.dk
> Telefon 7452 5262 | Kontonr. 8010 0208604

Hej Hans!

Tak for hjælpen!

Det var noget jeg kunne bruge

Hilsen Camilla