Hjælp fluerne bider hul i Mama
Fra : Alice Trauelsen

Dato : 18-06-05 13:04

Hej
Fluerne har bidt hul i Mama på en hendes ryg to steder. Vi har
selvfølgelig
fået det renset og smurt salve på, men hvad gør vi for at forhindre det?
Er
der nogen af Jer der har nogen erfaringer eller foreslag for hvordan vi
kan
komme af med fluerne, uden det er altfor giftigt hverken for hestene eller
gårdkattene. Jeg håber I kan hjælpe. Og hvorfor er det kun hende de har
haft
fat i. Det skal siges at Mama er hvid, medens de andre er grå elle brune.

--
Mange hilsner
Alice

Fra : Liz B.

Dato : 18-06-05 20:03

"Alice Trauelsen" <alice.trauelsen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan
> komme af med fluerne, uden det er altfor giftigt hverken for hestene eller

Horse Consult eller Hesterådgivning har haft en opskrift på noget helt
ugiftig der holder fluerne på afstand - eucylyptusolie, babyolie og noget
andet jeg ikke lige kan huske. Alle ingredienser kan købes hos Matas. Min
erfaring med det var at det holder fluerne på afstand i op til flere timer
på den ene heste men på de andre varede det ikke mere end et par timer inden
fluerne begyndte at genere igen. Godt for årstidens skovtur. Tjek deres
hjemmeside, opskriften er der et sted.

Hilsen Liz