Hvordan opdaterer jeg min nokia 3310?
Fra : Soeren

Dato : 16-06-05 14:47

Hvordan opdaterer jeg min nokia 3310 til nyeste sw?
Evt lave den om til 3315?
Hvor finder jeg sw'eren, og kan jeg bruge mit mbus kabel til at opdatere
med?
Jeg har adapter og hjemmelavet mbus kabel, kan sikkert også flikke et fbus
kabel sammen hvis det er det der skal bruges.
Håber der er nogen der gider at indvi mig.

Mvh Søren

Fra : Erling Simonsen

Dato : 16-06-05 14:59

Soeren skrev:
> [...]
> kabel sammen hvis det er det der skal bruges.
> Håber der er nogen der gider at indvi mig.

Hej Søren.
Jeg har noget til at ligge på min hjemmeside.
Der er måske noget af det, der kan bruges.
Hvis ikke, må du prøve at søge videre ud fra det jeg har.
mvh
Erling Simonsen
--
www.oz1eee.dk

Fra : Soeren

Dato : 16-06-05 18:14

> [...]
> Jeg har noget til at ligge på min hjemmeside.
> Der er måske noget af det, der kan bruges.
> Hvis ikke, må du prøve at søge videre ud fra det jeg har.

Tak for linket Erling, rigtig fin forklaring du har lavet!

Hvor får jeg fat i PPM og MCU filerne?

Min tlf skiver contact service nu, så helt død har jeg ikke gjort den. jeg
skal jo lige lære det...!

Mvh Søren

Fra : Erling Simonsen

Dato : 16-06-05 18:31

Soeren skrev:

> [...]
>
> Hvor får jeg fat i PPM og MCU filerne?
>
> Min tlf skiver contact service nu, så helt død har jeg ikke gjort den. jeg

Hej igen.
Prøv lige at kikke her. Jeg skal vist have mit link lavet om
til denne side.
http://www.xored.dk/nokia/down/index.php

/Erling

Fra : Soeren

Dato : 16-06-05 18:53

> Hej igen.
> Prøv lige at kikke her. Jeg skal vist have mit link lavet om
> til denne side.
> http://www.xored.dk/nokia/down/index.php
>
> /Erling

Ok, har kigget lidt på det, kan desværre ikke få nogen af de link's til at
fungere.

Det er åbentbart ikke så let at finde de filer på nettet, har googlet lidt
rundt, desværre uden det store held, fandt en polsk side - tror jeg, men jeg
kan ikke få lov at downloade.

Hvis der er andre der har links, ville jeg blive glad, da min tlf er lidt
død lige nu.

Mvh Søren

Fra : Erling Simonsen

Dato : 16-06-05 19:12

Soeren skrev:

> [...]
> kan ikke få lov at downloade.
>
> Hvis der er andre der har links, ville jeg blive glad, da min tlf er lidt

Ok.
Hvad så med denne ? http://www.unlockme.co.uk/dct3flashing.html
Du har måske allerede været der?
/Erling.

Fra : Soeren

Dato : 16-06-05 19:25

> Ok.
> Hvad så med denne ? http://www.unlockme.co.uk/dct3flashing.html
> Du har måske allerede været der?
> /Erling.

Tja, der har jeg kigget, der kræver de at man betaler for et medlemskab af
et eller andet, det er jeg jo ikke specielt interesseret i.

Mvh Søren

Fra : Erling Simonsen

Dato : 16-06-05 19:54

Soeren skrev:

> Tja, der har jeg kigget, der kræver de at man betaler for et medlemskab af
> et eller andet, det er jeg jo ikke specielt interesseret i.
>
> Mvh Søren

OK.
Hvad så med dette ?
---
Combined MCU & PPM flash files for Nokia DCT3

Use The flash files below to upgrade the software on your Nokia handset
(only DCT3). These flash files are to be used with flashing software
such as Rollis, KNOCK, DarkFlasher etc. These flash files are not in
wintesla format and therefore will not work with software like WinDDP
WinDLLS etc.
--
http://homepage.ntlworld.com/danluik/3310_607_PPM_C.zip

/Erling

Fra : Soeren

Dato : 16-06-05 20:26

> http://homepage.ntlworld.com/danluik/3310_607_PPM_C.zip
>
> /Erling

Så har jeg fået liv i den igen, men uden dansk sprog,
http://www.xored.dk/nokia/documents/languagepacks.pdf

Det ser ud til jeg skal bruge en ppm pakke A

Hvem siger det skal være let......

Men du får tak for hjælpen, jeg fandt forøvrigt en full backup som jeg har
prøvet, den er desværre med en ppm B pakke, altså ikke dansk menu og ordbog,
desværre......

Mvh Søren

Fra : Soeren

Dato : 16-06-05 23:07

Så fandt jeg ud af det, og jeg tror sørme også det virker!!

Hvis man leder længe nok..... puha det var ikke så nemt at finde (gratis) på
nettet.

Her er linket til nyeste sw til 3310 http://www.republika.pl/nokia_by_mf/

Det undrer mig lidt at det kun var Erling der vidste noget om det her i
denne news gruppe, dette er gammel teknik, hvorfor mon der ikke flere der
gir en hjælpende hånd, når man spørger om hjælp?

Mvh Søren

Fra : Erling Simonsen

Dato : 17-06-05 07:44

Soeren skrev:
> [...]
> denne news gruppe, dette er gammel teknik, hvorfor mon der ikke flere der
> gir en hjælpende hånd, når man spørger om hjælp?

Det er fordi nogle der skriver her, lever af det.
Så kan man ikke fortænke dem i at de beholder deres oplysninger for
dem selv.
Men du gav mig da også nogle gode oplysninger som jeg nu vil bruge.
mvh
Erling