Negativt syn på alting
Fra : Pia

Dato : 16-06-05 06:39

Hvilken behandling kan afhjælpe dette....?? Prøver virkelig selv, men det
vil ikke lykkes. Det virker så voldsomt, at min "udstråling" osse afspejler
det. Møder jeg nye mennesker, så kommer jeg aldrig i kontakt med dem -
udover en hilsen, så det må jo ligefrem kunne mærkes/ses på mig, at jeg ikke
er særlig "sjov/positiv". Jeg er meget kritisk overfor alting, og det
opfattes - med min væremåde - som stor negativitet.

Fra : Rado

Dato : 17-06-05 09:29

On Thu, 16 Jun 2005 07:38:42 +0200, "Pia" <nomail@mail.dk> wrote:

>Hvilken behandling kan afhjælpe dette....??
>Prøver virkelig selv, men det vil ikke lykkes.

I den sidste ende kan du kun gøre det selv, for det handler om at
ændre dine tanker i en mere positiv retning, og det kan ingen andre
gøre for dig. Du kan få råd og vejledning i hvordan du skal gå frem,
men selve arbejdet er du nødt til selv at gøre. Men det er faktisk
relativt let, i rent praktisk forstand, når blot man ved hvordan.

Det er primært et spørgsmål om hvor motiveret du er. Har du
motivationen er der i realiteten intet der er umuligt for dig, har du
den ikke så viser det at det ikke betyder nok for dig til at du vil
gøre det arbejde der skal til. Det er uanset hvor let eller svært det
så er.

Jeg har selv en del erfaring med hvordan man arbejder med de her ting
og giver for øjeblikket gratis rådgivning og vejledning på området,
pr. email. Er du interesseret, så send en mail.

--
Rado

When you ask it is always given. The question is, are
you letting it in? - Abraham

Fra : Tina

Dato : 21-11-05 10:07

"Rado" <rado@fpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> og giver for øjeblikket gratis rådgivning og vejledning på området,
> pr. email. Er du interesseret, så send en mail.

Hej Rado. Jeg har forsøgt at kontakte dig - men din mailadresse virker
ikke..... Mvh Pia

Fra : p4751@netscape.net

Dato : 17-06-05 17:52

Er du sikker på at du ikke går og lider af en depression? Mange
mennesker
tror at når man er deprimeret går man rundt og er ked af det og siger
"nej
hvor har jeg det elendigt". Men en depression kan også komme snigende
på den måde at man simpelthen holder op med at være glad. Det bliver
svært eller umuligt at smile eller se det sjove i noget som helst, man
bliver
indadvendt, tænker fortrinsvis mørke og negative tanker og bekræftes
i en
uendelighed i at hele verden er imod en. Blot det at bagerdamen glemmer
at
smile om morgenen er nok til at ødelægge ens dag. På den baggrund
bliver det mere end svært at møde nye mennesker, og man afviser dem
mere eller mindre ubevidst med en afmålt hilsen. Alt det har jeg selv
prøvet. Det kommer en gang imellem (måske hvert andet år eller
deromkring), og når jeg synes det har varet længe nok, eller at der
ikke er nogen bedring at spore tager jeg Calmigen i en periode. Det er
naurens "lykkepiller" (det er næsten et skældsord, men mig har de
altså hjulpet godt), og efter få uger er jeg som et nyt menneske.

Andreas

Fra : Dawid Michalczyk

Dato : 19-06-05 11:50

Pia wrote:
> [...]
> er særlig "sjov/positiv". Jeg er meget kritisk overfor alting, og det
> opfattes - med min væremåde - som stor negativitet.

Jeg har også været utrolig kritisk i sin tid, og kritiseret for selv det
mindste ting. Det var utrolig hårdt for mig selv, da jeg var mindst lige
så kritisk overfor alt det jeg gjorde eller tænkte. Til sidts blev det
for meget da jeg brugte alt for meget energi på det i min hverdag. Med
tidens løb fandt jeg ud af at langt det meste af min kritik var slet
ikke nødvendig.

Derfor, begyndte jeg lige så stille at kritisere mindre, eller kun
kritesere hvor det virkelig var nødvendigt. Derudover begyndte jeg at
give ros til andre og mig selv hvis man har lavet noget godt. At give
ros til andre var nøglen til at andre fik det bedre med mig selv og at
jeg fik det bedre! Det er dog vigtigt at man ikke bare siger tingene
(med en kold og ligegyldig stemme), man skal virkelig mene det (og
udtrykke det også via sin kropssprog - smil), når man giver ros.

Lidt efter lidt blev tingene bedre. Gamle vaner tager tid at ændre på og
jeg tror det tog mig 2-3 år at helt overkomme det.

En anden ting der også kunne hjælpe dig er at spise sund kost hvis du
ikke allerede gør det. Jeg synes selv at jeg kan altid mærke at usund
kost påvirker mig negativt når jeg spiser det engang imellem. Ikke kun
fysisk men mentalt også.

--
Dawid Michalczyk
http://www.art.eonworks.com - Art and Illustration