rodeo-bronco
Fra : The MANN

Dato : 14-06-05 17:25

Hejsa NG

Er der en her som kan fortælle mig hvad en " bronco " er ?

Har hørt udtrykket ved Rodeo , og self. en Ford !!

På forhånd takk

The MANN

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 14-06-05 17:34

"The MANN" <Hamann29@hotmail.com> writes:

> Er der en her som kan fortælle mig hvad en " bronco " er ?

http://m-w.com/cgi-bin/dictionary?book=Dictionary&va=bronco&x=0&y=0

Det er mexikansk/spansk og betyder noget i retningen af vild og
utæmmet.

Mvh Trine

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Fra : The MANN

Dato : 14-06-05 17:47

> Det er mexikansk/spansk og betyder noget i retningen af vild og
> utæmmet.
>
> Mvh Trine
>
> --

Hej Trine

Tak for hurtigt svar

Havde det selv lidt på fornemmerren

The MANN

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 14-06-05 20:59

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> wrote:

>Det er mexikansk/spansk og betyder noget i retningen af vild og
>utæmmet.

Det havde jeg aldrig selv udtænkt trods min Spanske fortid.
Vil sige "bronco" til min Ramses næste gang vi skal ud fordi han er så
vild og det samme til Emma fordi hun er så utæmmet. )

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk

Fra : Liz B.

Dato : 14-06-05 21:11

"Ole Braad-Sørensen" <nospam@soholm.com> skrev i en meddelelse >
> Det havde jeg aldrig selv udtænkt trods min Spanske fortid.
> Vil sige "bronco" til min Ramses næste gang vi skal ud fordi han er så
> vild og det samme til Emma fordi hun er så utæmmet. )

Så er du ingen "bronco-buster" Ole. Det er nemlig én der tæmmer heste
Ifølge min ordbog, er bronco den spansk ord for "rough" (eng.) eller "rå".

Hilsen Liz (som forsøger sig for tiden som bronco-buster)

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 15-06-05 07:23

"Liz B." <lizb@tiscali.dk> wrote:

>Så er du ingen "bronco-buster" Ole. Det er nemlig én der tæmmer heste

Nemlig. Jeg er nok det modsatte. Er blevet kritiseret for at have lært
min Ramses nogle af de unoder han har, f.eks. midt i en vild galop at
lave et stop så sten og grus sprøjter, for derefter at vende baglæns i
luften og fortsætte galoppen den anden vej. Jeg tror ikke denne øvelse
indgår i nogen western-disiplin, men den kan være temmelig handy hvis
man kommer til at ride forbi en sti i skoven hvor man skulle have
drejet.

Så, længe leve de "rå og vilde børster"

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk

Fra : Liz B.

Dato : 15-06-05 09:28

> [...]

> indgår i nogen western-disiplin, men den kan være temmelig handy hvis
> man kommer til at ride forbi en sti i skoven hvor man skulle have

Det er nok derfor din 10 årige pige "bremsede" hesten på den måde så (den på
stranden) - hun har en god læremester vist nok!!

Hilsen Liz

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 15-06-05 09:39

"Liz B." <lizb@tiscali.dk> wrote:

>Det er nok derfor din 10 årige pige "bremsede" hesten på den måde så (den på
>stranden) - hun har en god læremester vist nok!!

Nemlig. Hun har været med mange gange sammen med "flokken" når vi
rider "artigt" og hvor de har bedt mig om at "fyre bomben af" medens
de har set på det. Første gang hun var alene ude med mig, var hun med
på en af de vilde galopper. Efter af have redet poterne af hesten
vender hun sig om mod mig, rød i hovedet af ophidselse og udbryder:
"Jeg kan godt forstå du kan li' a' ride råddent. Hvor er det skægt!"

Siden har vi haft adskillige ture hvor vi har redet "råddent".

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 15-06-05 13:18

Hejsa Ole

Jeg har lige siddet og læst hele din side igennem. Og undrer mig lidt over,
hvorfor rideskoler, som jeres, ikke fandtes i min barndom (Kbh for små 30 år
siden) jeg er helt misundelig

Så læste jeg oxo om jeres fælles udflugter Bliver spændende at hører om
dagens tur, som åbentbart er helt udenfor katagori i sværhedsgrad

"Dato: 15/06-05 Kl: 17.00
Trundholm Mose
Varighed: 1 time
Egnet for: ole"

VH Pernille

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 14-06-05 17:14

"Pernille Lauridsen" <pl@praxis-it.nospam> wrote:

>Jeg har lige siddet og læst hele din side igennem. Og undrer mig lidt over,
>hvorfor rideskoler, som jeres, ikke fandtes i min barndom (Kbh for små 30 år
>siden) jeg er helt misundelig

Det er nok fordi jeg ikke boede i København for 30 år siden og dengang
ikke havde interesse for heste.

>Så læste jeg oxo om jeres fælles udflugter Bliver spændende at hører om
>dagens tur, som åbentbart er helt udenfor katagori i sværhedsgrad

Uppsss... En kan vel komme til at skide fejl i en hat. Men helt ved
siden af bliver det nok ikke. Der er nemlig ingen tilmeldte, så Ramses
og jeg ser nok mosen ligesom Amerikanske turister ser København.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk

Fra : Pernille Impey

Dato : 17-06-05 23:06

"Ole Braad-Sørensen" <nospam@soholm.com> wrote in message
...snip..
> Uppsss... En kan vel komme til at skide fejl i en hat. Men helt ved
> siden af bliver det nok ikke. Der er nemlig ingen tilmeldte, så Ramses
> og jeg ser nok mosen ligesom Amerikanske turister ser København.

Med et stop hos Burgerking, et billede af Mc-Donalds og så er det
"eksotisk"?
Anyway, skulle nogen med den slags lyster kommer derforbi og der stadig er
hesteudlejning i Vik på Sydisland, så kan jeg anbefale en hæmningsløs
strandtur til hest. Der er INGEN strandgæster med is og småbørn man skal
passe på. Allerhøjst skal man styre uden om et par får og en kjove som man
kan se på flere kilometers afstand. Stranden er bred og sandet lige nøjagtig
som det skal være til en god galop. -Ingen lavaklumper man kan slå sig på
hvis man skulle være så klodset at falde af. (Spørg ikke hvorfor jeg
flyttede derfra...det var mit livs fejltagelse).

Flyvende vendinger er da den ting der er kendetegnende for den mest berømte
western-stil: rodeo. Det er derfra udtrykket "bronco" kommer fra. Det er kun
de allervildeste rodeoheste der får den titel. De skal helst bukke som
sindsyge helt af sig selv (uden lyskestrop) og der er langt imellem dem.

Pernille <Mangler en hestevenlig bank og en staldplads>

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 18-06-05 06:20

"Pernille Impey" <betta.pi@fishtank.dk> wrote:

>Flyvende vendinger er da den ting der er kendetegnende for den mest berømte
>western-stil: rodeo.

Lige for at sætte det på plads, så har "vor normale" western ridning
ikke noget med rodeo at gøre. Men så fik vi da en forklaring på
hvorfra bronco kommer.

>Det er derfra udtrykket "bronco" kommer fra. Det er kun de allervildeste rodeoheste
>der får den titel. De skal helst bukke som sindsyge helt af sig selv

Jeg har sådan en. Emma, og fuldblod. Skridt en lang tur og sig så
galop. Så laver hun 5-6 flotte bukkespring inden der galoperes vildt
og inderligt.

Bare for at drille dressurrytterne: Da vi købte Emma, havde den
tidligere ejer lige ofret Kr. 25.000 på tilridling til dressur hos
berider og jeg så hende lave piaffe. Det har hun helt glemt nu .-)
Jeg er helt overbevist om at hun selv synes livet er sjovere nu.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk

Fra : Pernille Impey

Dato : 18-06-05 10:47

> Lige for at sætte det på plads, så har "vor normale" western ridning
> ikke noget med rodeo at gøre. Men så fik vi da en forklaring på
> hvorfra bronco kommer.
Jeg ved godt at man her i landet ikke rider rodeo. Jeg tror i grunden også
at der ville lyde vilde protester fra dyreværnsforeningerne hvis nogen
prøvede at indføre det. Eftersom det er meget få heste der bukker vildt og
længe nok af sig selv, bliver der spændt en gjord/strop fast som irritere
dem i lysken som en assisterende rytter løsner når den ikke behøver bukke
mere. Det tror jeg ikke ville blive set på med milde øjne her i landet.
Men det ændre jo ikke ved at nordamerikanerne er vilde med det. *smiler*

> Jeg har sådan en. Emma, og fuldblod. Skridt en lang tur og sig så
> galop. Så laver hun 5-6 flotte bukkespring inden der galoperes vildt
> og inderligt.
Når hun kan gå lige ud uden at bukke med rytter kvalificere hun ikke som
"bronco" ;)
Hun ville blive disket for at være "venlig overfor rytteren". (Prøv at sige
DET til den næste hun bukker med).

> [...]
> berider og jeg så hende lave piaffe. Det har hun helt glemt nu .-)
> Jeg er helt overbevist om at hun selv synes livet er sjovere nu.
Det er muligt.
Jeg har tidligere arbejdet med "vanskelige" heste og en af de ting som gik
igen ret ofte var at folk ikke "spurgte" deres hest hvad den egentlig syntes
var sjovt. Nogle gange er man nød til at blæse på race og bygning og hvad
man normalt forventer at forskellige typer heste "bør" bruges til.
Jeg har sendt flere heste tilbage til deres ejere med besked om at de ikke
"fejlede" andet end at de kedede sig ufatteligt i den sportsgren deres
rytter havde valgt.

Bedst af alle husker jeg en islænderhoppe som efter fem minutter konsekvent
stillede sig ved udgangen til ridebanen og surmulede indtil hun fik lov til
at komme ud. -Og så kunne rytteren ellers gøre nøjagtig hvad han/hun ville.
Man kunne tigge og bede eller tæve hende; den eneste vej hun ville gå var ud
derfra. At komme ud på vejen til gangartstræning var lidt bedere; når hun
ikke gad mere vendte hun enten om og gik hjem, eller også begyndte hun at
bukke hvis man ikke var opmærksom på at hun var ved at blive modvillig.
Men tag hende ud hvor terrænet var krævende og hvor hun skulle holde godt
øje med hvor hun satte hovene og hun ville løbe for dig til hun faldt om.
Bedere hest kunne man ikke få på de dage hvor fårene skulle hentes hjem.
Efter et tre timers ridt blev hun bundet op for at skulle æde og hvile, men
en gang rev hun sig løs, løb efter mig og satte bisserne først i mit knæ og
derefter gav den friske hest jeg red et ordentligt los. Hun VILLE med ud
igen.
Ejeren så det og spurgte undrende om det var den samme sure og dovne hest
han havde givet mig til afretning en måned før?
Indkøbt på vej til slagteren som "uridelig" for slagteprisen, solgt for en
mindre formue som fårehest få måneder senere til en ejer som flere gange
ringede og sagde at den havde vi solgt for billigt. -Og en uvurderlig
lektion i hestepsykologi for mig.

Desværre er det langt fra alle heste der er så tydelige og markante i deres
måde at gøre opmærksom på at de keder sig og det er heller ikke alle ryttere
der lige overvejer at kedsomhed kan være et meget stort element når hesten
udvikler sig til at være "problemhest".

Pernille

Fra : Malene P

Dato : 11-07-05 13:34

"Pernille Impey" <betta.pi@fishtank.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sindsyge helt af sig selv (uden lyskestrop) og der er langt imellem dem.
>
> Pernille <Mangler en hestevenlig bank og en staldplads>

Og måske trænger du også til at knække halsen?

Malene P

Fra : Malene P

Dato : 11-07-05 13:22

> [...]
> "Jeg kan godt forstå du kan li' a' ride råddent. Hvor er det skægt!"
>
> Siden har vi haft adskillige ture hvor vi har redet "råddent".

Det lyder egentlig ikke særligt tiltalende set ud fra et dyrevelfærdsmæssigt
synspunkt. Hvor "råddent" er du parat til at ride på hestens bekostning?

Malene P

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 11-07-05 17:52

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote:

>Det lyder egentlig ikke særligt tiltalende set ud fra et dyrevelfærdsmæssigt
>synspunkt. Hvor "råddent" er du parat til at ride på hestens bekostning?

Helt ærligt... ...så ved du vist ikke hvad det er du kommenterer !

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk

Fra : Malene P

Dato : 11-07-05 18:42

dyrevelfærdsmæssigt

> Helt ærligt... ...så ved du vist ikke hvad det er du kommenterer !

Måske du så kunne hjælpe mig (og måske andre med grimme mistanker) ud af min
vildfarelse ved at svare på spørgsmålet?

Malene P

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 11-07-05 20:07

> Måske du så kunne hjælpe mig (og måske andre med grimme mistanker) ud af
> min
> vildfarelse ved at svare på spørgsmålet?
>
> Malene P

JEG har ikke grimme mistanker. Uden at kende andet til Ole og hans heste,
end hvad han skriver i denne gruppe og hans webside, så tror jeg at det er
et perfekt sted med al hensyntagen til heste og deres trivsel.

Hvis jeg skulle blive genfødt som hest, vil jeg meget gerne havne et sted
som hos Ole

VH Pernille

Fra : Malene P

Dato : 11-07-05 20:16

"Pernille Lauridsen" <pl@praxis-it.nospam> skrev i en meddelelse

> [...]
> et perfekt sted med al hensyntagen til heste og deres trivsel.
>
> Hvis jeg skulle blive genfødt som hest, vil jeg meget gerne havne et sted

Sådan har jeg også altid haft det. Men bemærkninger som "vilde galopper",
"redet poterne af hesten", "rød i hovedet af ophidselse", "Jeg kan godt
forstå du kan li' a' ride råddent. Hvor er det skægt!", og "flyvende
vendinger" fik mig bare til at tænke mig lidt om og spørge om, hvorvidt jeg
evt har taget fejl.

Malene P

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 11-07-05 20:42

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote:

>Sådan har jeg også altid haft det. Men bemærkninger som "vilde galopper",

En hest er ikke født til at skridte hele tiden, men er utrolig glad
for at få lov til at strække ud.

>"redet poterne af hesten", "rød i hovedet af ophidselse",

Du kender ikke "tøser", vel ???

>"flyvende vendinger"

Har du aldrig set heste lege og ønsket at være med selv ???
Det har jeg. Altså været med under legen. Det kan anbefales, men ikke
for utrænede og overforsigtige uden god balance.

"flyvende vendinger" kaldes også "roll-back" indenfor western sporten,
men er en hel naturlig bevægelse hos hesten når den beslutter sig for
pludselig at ville den anden vej. Problemet med disse vendinger er at
rytteren normalt i stedet fortsætter som en kanonkugle ligeud og råber
"forbandede hest" efter det stakkels uskyldige dyr, der senere bliver
"straffet" for forseelsen. Hesten forstår ikke hvorfor den bliver
straffet. Mon ikke du sku kaste dig over disse uduelige ryttere i
stedet. ???

Er det dog ikke værdifuldt at rytteren er i stand til at blive
siddende under sådan en vending og være venner med hesten bagefter?
Det er dobbelt værdifuldt når pigen kun er 11 år gammel og rider en
hest der synes at det er kanon at lege vildt og voldsomt.

Det er så hele essensen af hvad men lærer her: At blive siddende og
nyde turen, om så den er nok så voldsom. (Det er en hest altså).

Kom så ned på jorden igen og betragt hesten som det den er: En hest.
Og lad den udfolde sig som det stærke og dejlige dyr den er.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk

Fra : Malene P

Dato : 11-07-05 21:13

> En hest er ikke født til at skridte hele tiden, men er utrolig glad
> for at få lov til at strække ud.

Jeps -sådan har mine basser det også.

> Du kender ikke "tøser", vel ???

Æh -jeg har faktisk selv været en af slagsen. Nogle mener, at jeg endnu
hører til i den kategori . Men "redet poterne af hesten" var da vist din
egen formulering -og lød lidt for voldsom for mig.

> [...]
> rytteren normalt i stedet fortsætter som en kanonkugle ligeud og råber
> "forbandede hest" efter det stakkels uskyldige dyr,

Jeg har selv en dejlig ishingst, der lige pludselig er drejet af, fordi der
er kortere hjem eller til et par spændende hopper. Jeg har også leget
kanonkugle og råbt forandelser efter ham og truet ham direkte ned i den
mørkeste og koldeste dybfryser. Vil lige kigge på, om det svarer til jeres
western -"roll back"

>der senere bliver
> "straffet" for forseelsen.

Det kan jeg dæleme love dig for, at han ikke bliver!

> Hesten forstår ikke hvorfor den bliver
> straffet.

Nemlig -1000% enig

> Mon ikke du sku kaste dig over disse uduelige ryttere i
> stedet. ???

Jeg er ikke helt "uduelig". Men jeg ved ganske udmærket, at man ikke skal
straffe en hest fordi at men selv er skvattet af.

> Er det dog ikke værdifuldt at rytteren er i stand til at blive
> siddende under sådan en vending og være venner med hesten bagefter?

Jeg er stadigvæk ikke helt sikker på, om du fremprovokerer sådanne
"vendinger" fordi du synes det er sjovt.

> Det er dobbelt værdifuldt når pigen kun er 11 år gammel og rider en
> hest der synes at det er kanon at lege vildt og voldsomt.

Synes den da det? Ellers provokerer hun den til det?

> Kom så ned på jorden igen og betragt hesten som det den er: En hest.
> Og lad den udfolde sig som det stærke og dejlige dyr den er.

Javel -men på dens egne betingelser. Ikke bare fordi man selv synes at det
er sjovt.

Malene P

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 12-07-05 07:04

> [...]

>hører til i den kategori . Men "redet poterne af hesten" var da vist din
>egen formulering -og lød lidt for voldsom for mig.

Nej det var en genfortælling af et udtryk der er opstået her på grund
af vor ridestil og typen af "tøser" som jeg ikke tror du hører til. Så
havde du selv talt samme sprog.

Svarer lidt sent. Var ude at ride råddent efter solen var gået ned.
Tog en tur langs stranden for at krudte Emma af. Efter en stille tur
gennem sommerhuse og skov, tog vi stranden frem og tilbage, ialt 28 km
på 40 minutter, det meste af tiden ude i vandet. Tilbage gennem skoven
for fuld udblæsning uden at bruge tøjlerne.

***DET*** er at ride "råddent". Jeg kan godt garantere dig for at
hesten nød turen mindst lige så meget som rytteren, selv om "poterne
blev redet af hesten" og "hatten var lige ved at ryge". Vi lavede
ingen "flyvende vendinger" for det er Emma ikke så god til og der var
heller ingen grund til det, men vi lavede nogle fine bukkespring på
stranden da vi startede.

Hjemme sagde jeg tak for turen og Emma sagde selv tak. Her taler vi
nemlig hestens sprog.

Nej, Emma var ikke alenehest. Hun havde mig med !!!

I aften er der Ramses tur. Så kan det godt være at vi laver "flyvende
vendinger" et par gange.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk

Fra : Malene P

Dato : 12-07-05 15:04

> Nej det var en genfortælling af et udtryk der er opstået her på grund
> af vor ridestil og typen af "tøser" som jeg ikke tror du hører til. Så
> havde du selv talt samme sprog.

Næh, det gør jeg vel så ikke, da jeg ikke kan genkende jeres "ridemåde"

> [...]
> stranden da vi startede.
>
> Hjemme sagde jeg tak for turen og Emma sagde selv tak. Her taler vi

Det sidste er jeg slet ikke i tvivl om.

> Nej, Emma var ikke alenehest. Hun havde mig med !!!

Orv -dén sad

> I aften er der Ramses tur. Så kan det godt være at vi laver "flyvende
> vendinger" et par gange.

Og så vil Ramses bagefter takke for en dejlig tur -ikke sandt?
Et spørgsmål trænger sig på : Ligner din ridemåde det, man ser ved rodeo og
i voldsomme westernfilm?

Malene P

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 12-07-05 20:08

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote:

>Et spørgsmål trænger sig på : Ligner din ridemåde det, man ser ved rodeo og
>i voldsomme westernfilm?

Ja, vi putter små sten ind under hestens pad, så den bukker når
rytteren sætter sig hårdt i sadlen. Vi har torne under gjorden der gør
at hesten straks retter sig ud igen når den bukker. Vi bruger sporer
for at få den til at stejle voldsomt. Vi spærrer den inde i en mørk
boks i lang tid så den spræller af glæde når den ser lyset igen.

Kort sagt, så har du opnået det som 30 piger i alderen 10 - 14 år
forgæves har prøvet på nu i mange år. Du har kørt mig træt !!!
*Hatten af for dig.

Rider en tur ud i solnedgangen i stedet for at sidde ved puter

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk

Fra : Liz B.

Dato : 12-07-05 22:37

> [...]
> *Hatten af for dig.
>
> Rider en tur ud i solnedgangen i stedet for at sidde ved puter

SS SS LOL mega meget!

Fra : Malene P

Dato : 13-07-05 09:13

"Ole Braad-Sørensen" <nospam@soholm.com> skrev i en meddelelse

> Ja, vi putter små sten ind under hestens pad, [SNIP]

OK, du er vældig sjov og jeg forstår, at du ikke ønsker at fjerne min
bekymring. Så EOD.

Malene P

Fra : Anet

Dato : 13-07-05 14:40

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> og

> OK, du er vældig sjov og jeg forstår, at du ikke ønsker at fjerne min
> bekymring. Så EOD.
>
> Malene P

(klip)

GGGG nu har jeg været her i gruppen i mange år og ved at Ole har en helt
speciel og skøøøn måde at formulere sig på. Kig ind på Oles hjemmeside og se
det hesteparadis som hans heste bor i. Jeg er ikke i tvivl om hvordan Oles
heste har det !

--
Hilsen
Annette

Fra : Malene P

Dato : 13-07-05 22:33

"Anet" <anetengFJERNDETTEHER@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
se
> det hesteparadis som hans heste bor i. Jeg er ikke i tvivl om hvordan Oles

Det kom jeg, da han brugte det voldsomme ordvalg. At det søreme bare var
uskyldigt "tøsesprog", fremgik ikke særligt klart for en udenforstående.
Derfor spurgte jeg -og han valgte så at tage pis på mig. OK, så følger jeg
invitationen og kigger mig lidt omkring ved Højby -det passer nogenlunde ind
i vore planer for de næste par uger rundt i landet.

Malene P

Fra : Nina Svanholm

Dato : 14-07-05 11:38

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Javel -men på dens egne betingelser. Ikke bare fordi man selv synes at det
> er sjovt.

Der skal vist to til en tango, ik´?

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 11-07-05 20:27

"Pernille Lauridsen" <pl@praxis-it.nospam> wrote:

>JEG har ikke grimme mistanker.

Tak!

>Uden at kende andet til Ole og hans heste,

Men så har du noget til gode. Du ska være så hjertelig velkommen. Kom
og lær at ride "råddent" sammen med mine barske tøser.

>Hvis jeg skulle blive genfødt som hest, vil jeg meget gerne havne et sted
>som hos Ole

Jammen så ses vi jo nok senere...!

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk

Fra : Nina Svanholm

Dato : 14-07-05 11:34

"Pernille Lauridsen" <pl@praxis-it.nospam> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg skulle blive genfødt som hest, vil jeg meget gerne havne et sted
> som hos Ole

Hørt!!!

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 11-07-05 20:27

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote:

>Måske du så kunne hjælpe mig (og måske andre med grimme mistanker) ud af min
>vildfarelse ved at svare på spørgsmålet?

Jeg ved ikke hvilke grimme mistanker og vildfarelser det er du har
fået. Som mit seneste svar kan jeg renreplicere at du nok ikke ved
hvad det hele drejer sig om.

=== dril on ===
Men jeg kan forsikre dig om at ingen af mine heste er alene
(De har altid mindst mig med sig)
=== dril off ===

Kom hellere her ud og find ud af hvad det vil sige at ride "råddent".
Det er efterhånden blevet en sport i sig selv her på stedet og hestene
har smilehullerne helt oppe ved ørerne når vi praktiserer sporten.
Jeg vil dog indskyde at det kun er eliten der kan holde til
"råddensporten".

Vort nye mundheld efter nævnte episode er:
"Rigtige tøser rider råddent"

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk

Fra : Malene P

Dato : 11-07-05 20:35

> [...]
> Jeg vil dog indskyde at det kun er eliten der kan holde til
> "råddensporten".
>
> Vort nye mundheld efter nævnte episode er:

Du vil altså ikke svare på spørgsmålet, Ole?

Malene P

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 11-07-05 20:42

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote:

>Du vil altså ikke svare på spørgsmålet, Ole?

Jammen.. Jeg **HAR** s*u svaret !!!

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk

Fra : Malene P

Dato : 11-07-05 20:53

> Jammen.. Jeg **HAR** s*u svaret !!!

Ja -det ser jeg nu. Tak for det

Malene P

Fra : Malene P

Dato : 11-07-05 11:40

> http://m-w.com/cgi-bin/dictionary?book=Dictionary&va=bronco&x=0&y=0
>
> Det er mexikansk/spansk og betyder noget i retningen af vild og
> utæmmet.

Med de remme, sporer og andet modbydeligt værktøj disse rodeo"helte"
anvender, kan man nok få selv det mest skikkelige øg til at spille "vild og
utæmmet" overfor et blodtørstigt og dyreuvenligt publikum.

Malene P