Wayne Rooney kan også...
Fra : Jim

Dato : 13-06-05 10:34

Wayne Rooney er bare så dygtig til det med god opførsel..
De kære græsakrobater føler sig simpelthen hævet over loven.
Denne gang gik det ud over en 6-årig fan.
Mon ikke WR har mistet en fan.
En ting er sikkert, der følger intet retsligt efterspil, når
fodboldstjerner bryder loven.
Hvad det er, der gør dem til stjerner, det må guderne vide.. Jeg kan
ikke se det.
http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=297419

J.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 13-06-05 11:17

Jim wrote:

> De kære græsakrobater føler sig simpelthen hævet over loven.

De er da mennesker som alle andre.

> Hvad det er, der gør dem til stjerner, det må guderne vide..

Det er da ellers meget enkelt. Fodboldspillerne er stjerner, fordi de er
gode til at spille fodbold - primært score mål. Det har intet med deres
menneskelige egenskaber at gøre bortset fra deres evner til at skabe
opmærksomhed.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Jim

Dato : 13-06-05 11:55

"Boerge Rahbech Jensen" <asdfaf@asdfa.ax> skrev i en meddelelse

> [...]
> er gode til at spille fodbold - primært score mål. Det har intet med
> deres menneskelige egenskaber at gøre bortset fra deres evner til at

Sikke en gang pladder.
Hvis de vil være stjerner, må de også opføre sig som stjerner.
Det er ligesom politikere, som også skal opføre sig ordentligt, hvis de
vil bevare deres gode omdømme.
Sådan er det bare.

J.

Fra : Niels-Jørgen Østerby

Dato : 13-06-05 18:25

Jim wrote:
> [...]
> Hvis de vil være stjerner, må de også opføre sig som stjerner.
> Det er ligesom politikere, som også skal opføre sig ordentligt, hvis de

For det første er jeg ikke helt klar over, hvad formålet med dine sidste
tre indlæg i denne NG er...
For det andet kan vi godt blive enige om, at stjerner gerne må optræde
ordentligt, men man kan ikke forvente det på samme måde som politikere.
Sports-, film- og musikstjerner mv. bevæger sig en branche, hvor alt er
omskifteligt - de er stjerner, fordi vi vælger dem til det. Ikke pga
deres opførsel, udtalelser osv.

--
Øster

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 13-06-05 20:58

Jim wrote:

> Hvis de vil være stjerner, må de også opføre sig som stjerner.

Ja - når de løser den opgave, de er ansat til at løse. Fodboldspillere
er ansat til at score mål og sørge for, at modstanderne ikke gør det.

> Det er ligesom politikere, som også skal opføre sig ordentligt, hvis de
> vil bevare deres gode omdømme.

Politikerne er ansat til at træffe beslutninger, som har betydning for
befolkningen i det geografiske område, de har kompetence over. Det er
stjerner ikke. Problemet er så, at mange danske politikere opfører sig
som stjerner, og overlader de ubehagelige opgaver til organisationer,
embedsmænd og såkaldte eksperter.

Med venlig hilsen
Børge