Motorola V3 fra tele2
Fra : Jacky Hansen

Dato : 12-06-05 12:18

Hej NG

Jeg har lige besttilt en V3 fra tele2, er der nogen som ved om den kan
unlockes og om den er brandet. Er der nogen som hvis det kan lade sig gøre,
kender en i Holstebro området.

På forhånd tak
JAcky

Fra : Jacob [5260]

Dato : 16-06-05 11:04

"Jacky Hansen" <jacky@detteskalvæktdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige besttilt en V3 fra tele2, er der nogen som ved om den kan
> unlockes og om den er brandet. Er der nogen som hvis det kan lade sig
> gøre, kender en i Holstebro området.

Jeg har også bestilt en V3'er fra Tele2.
Håber på at modtage i dag eller i morgen

Har dog lige et spørgsmål: Hvad vil det sige at telefonen er branded?

Jeg har aldrig hørt det før, men har lige læst lidt i mobilgrupeprne og
er støt på ordet et par gange.
Jeg går ikke ud fra at der er problemer med unlocking af den.

--
mvh Jacob

Ved direkte svar erstat invalid med dk.

Fra : Jacky Hansen

Dato : 16-06-05 22:30

"Jacob [5260]" <mailnospam@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse
> "Jacky Hansen" <jacky@detteskalvæktdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har også bestilt en V3'er fra Tele2.
> Håber på at modtage i dag eller i morgen
>
> Har dog lige et spørgsmål: Hvad vil det sige at telefonen er branded?

Hej Jacob

Det er så vidt jeg ved, noget med at selskaberne kan ligge specielle menuer
m.m. ind, så det er nemmere at bruge deres forskellige servicer, al FLY fra
TDC, men hvis der er nogen som har en bedre forklaring hører jeg den også
gerne.

Mvh
Jacky

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-06-05 22:50

On Thu, 16 Jun 2005 23:29:42 +0200, "Jacky Hansen"
<jacky@detteskalfjernestdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>TDC, men hvis der er nogen som har en bedre forklaring hører jeg den også

Du har helt ret. En "branding" betyder, at telefonens udseende (det
kan være både menusystemet samt telefonens fysiske udseende) er ændret
i forhold til producentens standard for modellen. Af og til er der
også tilføjet/fjernet nogle funktioner.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Alle udgaver af Sony Ericsson Z800i låses op
- og nej, din telefon skal ikke skilles ad...

Fra : Jacob [5260]

Dato : 17-06-05 09:20

> [...]
> kan være både menusystemet samt telefonens fysiske udseende) er ændret
> i forhold til producentens standard for modellen. Af og til er der

Takker for forklaring.

Vi må vente og se.

Fra : Jacob [5260]

Dato : 18-06-05 16:09

"Jacob [5260]" <mailnospam@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg har også bestilt en V3'er fra Tele2.
> Håber på at modtage i dag eller i morgen

Modtog i dag et brev om at den er i restordre.
Den skulle dog komme igen d. 20/6.

Fra : Jacky Hansen

Dato : 18-06-05 22:06

> "Jacob [5260]" <mailnospam@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse

> Modtog i dag et brev om at den er i restordre.
> [...]
Fik mail i går om at min skulle komme d. 28, så må vi jo se om det holder.

Mvh
Jacky

Fra : Jacob [5260]

Dato : 22-06-05 21:35

"Jacob [5260]" <mailnospam@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg har også bestilt en V3'er fra Tele2.
> Håber på at modtage i dag eller i morgen

Det blev så 5 dage senere end forventet, men den ankom og det er det
væsentlige.

De umiddelbare indtryk er at det er en virkelig lækker telefon. Der er
stor udstyrspakke med i købet (taske, bælteklips, oplader, usbkabel, cd
med software, øreproptelefonrør).

Telefonen er ikke låst, jeg modtager opkald og kan ringe til andre med
et SIM-kort fra Telmore. Virkelig lækker detalje - stor ros til Tele2
for dette.
Jeg har ikke surfet så meget i menuerne, men min rundtur har ikke
afsløret nogen former for branding - i form af egne menuer eller Tele2
logoer på upassende steder. Jeg kan af gode grunde ikke afgøre om alle
menupunkterne er til stede.

Fra : Jacky Hansen

Dato : 23-06-05 17:31

> [...]
> afsløret nogen former for branding - i form af egne menuer eller Tele2
> logoer på upassende steder. Jeg kan af gode grunde ikke afgøre om alle

Hej Jacob...

Tillykkke med telefonen. Ja, så må jeg jo se om min også bliver forsinket,
jeg håber det ikke, jeg glæder mig som et lille barn.
Det var da dejligt at hører, at den ikke er brandet, og ikke er låst. Hvis
du ellers støder på noget godt som dårligt, så lad mig det vide.

Mvh
Jacky

Fra : Jacob [5260]

Dato : 24-06-05 15:34

"Jacky Hansen" <jacky@detteskalfjernestdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Tillykkke med telefonen. Ja, så må jeg jo se om min også bliver
> forsinket, jeg håber det ikke, jeg glæder mig som et lille barn.

Jo tak.

Jeg synes deres fremgangsmåde er meget underlig.

Jeg modtog en mail fra noget der hed "shoppen", hvor i de skriver at jeg
har bestilt den telefon og det nummer osv.
Endvidere står der:
"Når varen sendes fra lageret vil du modtage en leveringsbekræftelse på
mail.
I den mail vil der også være en Track & Trace kode , som giver dig
mulighed
for at følge din pakke hos Post Danmark."

Jeg har endnu ikke modtaget nogen mail med T&T, skønt jeg modtog
telefonen i onsdags.
Hvis de har brugt den samme adr til begge mails, så er den ikke røget i
mit filter.

Jeg modtog dette fra Tele2 d. 6/6 i deres velkomst hilsen:
"Har du valgt et nyt nummer, vil du modtage dit nye SIM-kort samt koder
med posten i løbet af 7 dage."

I deres bekræftelsesmail d. 14/6 på at de har modtaget de underskrevne
papirer og at jeg nu sidder i saksen skriver de pludselig:
"Har du valgt at få nyt mobilnummer, sender vi et SIM-kort til dig i
løbet af 14 dage. "

Synes ikke det er blæret at ændre vilkårerne når folk har skrevet under.
Ringede til kunde"service" og fik at vide at der kunne indtales et nr,
så ville de ringe tilbage i løbet af 24 timer.

> Det var da dejligt at hører, at den ikke er brandet, og ikke er låst.
> Hvis du ellers støder på noget godt som dårligt, så lad mig det vide.

Eneste ankepunkter lige pt er at tasken er lidt stram, men lidt slid
kurerer sikkert dette.
Skærmen bliver noget så fedtet når den rammer en svedig kind

Ellers en rigtig lækker telefon, som jeg nok skal blive glad for.

Fra : Jacky Hansen

Dato : 24-06-05 22:31

[...]

Jeg har ikke fået nogen mail, hvor de nævner det med shoppen, bare at jeg
vil modtage min telefon med posten et par dage inden abb. træder i kraft.
(30/6)

Jeg fik mit SIM-kort i dag, så jeg havde håbet på at jeg også havde fået
telefonen, men nej. Så jeg må vel væbne mig med tålmodighed, selvom de i en
anden mail skrev at de ville sende telefonen samme dag som sim-kortet. Nu
håber jeg så bare at de køre pakkepost ud om lørdagen.

Mvh.
Jacky

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-06-05 23:39

On Fri, 24 Jun 2005 23:31:26 +0200, "Jacky Hansen"
<jacky@detteskalfjernestdcadsl.dk> wrote:

>Nu håber jeg så bare at de køre pakkepost ud om lørdagen.

Jeg tror ikke du skal regne med, at du får din telefon i morgen/dag
(lørdag). Det koster en hel del ekstra (70,- kr. for en pakke på op
til 1 kg), at få udbragt pakker med lørdagsekspres, og det tror jeg
ikke Tele2 gør (i det mindste ikke uden at kunden betaler denne
ekstraudgift).

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jacob [5260]

Dato : 25-06-05 16:04

> [...]
> fået telefonen, men nej. Så jeg må vel væbne mig med tålmodighed,
> selvom de i en anden mail skrev at de ville sende telefonen samme dag

Jeg fik mit SIM d. 14/6 og telefonen ankom 22/6.
Så det passer ikke helt hvad de skriver (i hverrt fald ikke i mit
tilfælde).

> Nu håber jeg så bare at de køre pakkepost ud om lørdagen.

Det gør de ikke.
Husk gebyret på 11 kr (+ de 85 for pakken), med mindre du betaler med
DK-kort, så er lige penge ikke aktuelt.