Windows Mobile 2003 programmering i VB.. H~
Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 09-06-05 13:06

Hej

Hvilke værktøjer skal jeg have fat i, for at kunne programmere i VB til min
PDA der arbejder med Win Mobile 2003 (PPC 2003)...

/Finn

Fra : Gert Krabsen

Dato : 09-06-05 13:22

Thu, 9 Jun 2005 14:06:11 +0200, Finn Stampe Mikkelsen <stampe@city.dk>
skrev:

> [...]
> min
> PDA der arbejder med Win Mobile 2003 (PPC 2003)...

'Embedded Visual Basic 3.0'.

Fungerer meget som VB, så hvis du er hjemme der, så er det let at bruge.
Man skal bare finde ud af, at ikke alle faciliteter, som man er vant til,
er med.
F.eks. er det indtil nu ikke lykkedes mig at få image-kontrollen til at
understøtte andet end
256 farvers BMP..
Lige lidt nok, hvis det er et billedgalleri, man laver ;-(

mvh
Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-05 16:16

> 'Embedded Visual Basic 3.0'.

eVB understøttes ikke direkte i WM2003. Jeg mener det kan køre hvis man
installerer vb runtime filer sammen med programmet.
Dem finder du her
http://msdn.microsoft.com/mobility/windowsmobile/downloads/evb.aspx
Som du kan se på siden er Microsoft ved at udfase eVB og anbefaler at man
bruger eVC++ eller Visual Studio.Net til nye programmer. eVB programmer
kører på ppc 2002 og ældre.
Jeg har lavet nogle mindre programmer, som kører helt fint og det er fint
til mindre brug. Hvis du vil lave noget, der skal distribueres skal du ikke
bruge eVB.

Jesper

Fra : Gert Krabsen

Dato : 09-06-05 17:23

Thu, 9 Jun 2005 17:15:57 +0200, Jesper F <jf> skrev:

> eVB understøttes ikke direkte i WM2003. Jeg mener det kan køre hvis man
> installerer vb runtime filer sammen med programmet.

Jeg _ved_, det kan køre. Der skal ganske rigtigt installeres et
runtime-modul. Det tager ca. 10 sekunder.

> [...]
> Jeg har lavet nogle mindre programmer, som kører helt fint og det er fint
> til mindre brug. Hvis du vil lave noget, der skal distribueres skal du

Hvem siger det? Microsoft? De siger også, at VB 6 er på vej ud.
Hvor mange VB6-programmer er der mon i brug?

Så svaret er vel: Hvis du er rutineret VB-udvikler, og det dækker dit
behov - hvorfor så skifte?

mvh
Krabsen

...der udvikler _og distribuerer_ programmer, udviklet i Visual Basic og
eVB

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : VIP

Dato : 09-06-05 16:27

"Finn Stampe Mikkelsen" <stampe@city.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvilke værktøjer skal jeg have fat i, for at kunne programmere i VB til
> min PDA der arbejder med Win Mobile 2003 (PPC 2003)...
>
> /Finn

Hej Stampe

Du skal bruge MS Visual studio .NET 2003

--
Venlig hilsen

Viggo, oz1dze