Begynder CAD program
Fra : Jørgen Mikkelsen

Dato : 03-06-05 19:23

Hej all

Jeg er på udkik efter et CAD program som en begynder kan bruge

Det jeg gerne vil have tegnet er nogle antenner i aluminium firkant
profiler 50*100 mm som dem der er på billede på nedenstående link

http://www.latuv.uva.es/~explorer/pw/taller_30_11_2002/taller_30-11-2002-0059_Sm.jpg

Alle forslag vi blive kikket nærmer på

Hilsen

Jørgen M.

Ps. for email til mig så fjern 123 i mail adrassen

Fra : Jørn K. Sørensen

Dato : 04-06-05 15:13

Hejsa

Hvis du er til LINUX er der et lille godt program
der hedder QCAD fra Ribbonsoft.
http://www.ribbonsoft.com/
Mvh Jørn

Fra : Jørgen Mikkelsen

Dato : 10-06-05 13:51

On Sat, 04 Jun 2005 17:13:29 +0300, Jørn K. Sørensen <jks@mail.dk>
wrote:

Jeg har kikket på QCAD det se rimelig ud den er også i en WIndows
udgave

Det kan være jeg er lidt vanskelig jeg tænkte på om der findes et 3D
Cad program der er rrimelig at gå til, jeg kunne godt tænke mig at
tegne den på mål

Undskyld at jeg ikke lige fik svaret noget før, men du/i kender det
sikker godt at man har for mange jern i ilden en gang imellem

Fra : Peter

Dato : 12-06-05 14:43

"Jørgen Mikkelsen" <jorgenm123@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan være jeg er lidt vanskelig jeg tænkte på om der findes et 3D
> Cad program der er rrimelig at gå til, jeg kunne godt tænke mig at
> tegne den på mål

Hvis tegningen ikke er på mål kan det dårligt kaldes CAD!

Hvis du vil prøve 3D programmer så start med Rhino, der er lavet mange gode
tutorials til dette program.

Alternativt er der en del dwg/dxf baserede systemer som er bedre end QCAD
f.eks CAD X11, intellicad, ProgeCAD
Kig på http://www.freebyte.com/cad/cad.htm
el. http://www.freecad.com/
el. http://www.tenlinks.com/cad/PRODUCTS/FREE/cad.htm

Og hvis du starter på 3D så gå efter MCAD systemer baseret på Parametrisk
Solid Modelling.
Lige nu kan du få en trial versioner af Solidedge på http://solidedge.eu.com
og der er noget mystisk med http://www.x-cad.net hvor man måske kan få en
billig licens af et ukendt system.

Mvh Peter A. Jensen

Links:
http://www.rhino3d.com/
http://www.graytechsoftware.com/
http://www.autodsys.com/
http://www.progecad.com/

Fra : GK

Dato : 04-06-05 16:56

> [...]
>
> Hilsen
>
> Jørgen M.
>
> Ps. for email til mig så fjern 123 i mail adrassen

hej der er et der hedder deltacad det skulle nok kunne klare det du søger
,,, men hvad er det du konkret vil tegne på de antenner .. er det en tegning
så andre kan lave en antenne ud fra de tegninger du vil tegne ,,, hvis du
har brug for hjælp så kan jeg da godt tegne dem for dig i acad

mvh gk
http://cph.ing.dk/shareware/tek_cad.html