Fejl i database
Fra : StoneWare

Dato : 03-06-05 10:30

Private Sub Form_Load()

FrmFilmData.Top = 0
FrmFilmData.Left = 200

Data1.DatabaseName = App.Path & "\filmdatabase.mdb"

Videofilm.Height = 3700

cmdGem.Enabled = False
cmdFortryd.Enabled = False
Data1.Refresh
Data1.Recordset.MoveFirst ' ***** Her genereres en fejl
Do Until Data1.Recordset.EOF = True
Data1.Recordset.MoveNext
Loop
Data1.Recordset.MoveFirst
End Sub

Dette program har altid virket siden jeg lavede det, men nu kommer der en
fejl i den markerede linie....noget med "Function or Interface marked as
Restricted" . Jeg mener at have prøvet noget lignende engang hvor jeg havde
installeret et eller andet der havde ødelagt nogle database
filer............nogen der ved noget om hvorfor, og hvordan udbedrer jeg
denne fejl uden geninstall.............

PS Jeg bruger VB 5.0 Enterprise og WinXp Home

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 03-06-05 13:47

I news:42a0233c$0$230$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
skrev StoneWare <HejMedDig@NoSpam.Net>:
> Data1.Recordset.MoveFirst ' ***** Her genereres en

Har du husket Data1.RecordSource = "..." (navnet på din tabel/forespørgsel)

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : StoneWare

Dato : 03-06-05 15:48

"Jens Vestergaard" <j@railsoft.dk> skrev i en meddelelse
>I news:42a0233c$0$230$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
>
> Har du husket Data1.RecordSource = "..." (navnet på din
> tabel/forespørgsel)

Ja det har jeg, og som skrevet.........koden er helt fejlfri da den har kørt
før.....jeg skulle bare lige ind og lave et par ændringer og så laver den
det skidt............koden er TOTALT uændret, men alligevel får jeg den
fejl.........så det er IKKE koden den er gal med !!

Fra : StoneWare

Dato : 03-06-05 16:23

**Snip**
> det skidt............koden er TOTALT uændret, men alligevel får jeg den
> fejl.........så det er IKKE koden den er gal med !!

Problemet løst............jeg måtte tage tyren ved hornene og geninstallere