Løbebånd
Fra : Henrik

Dato : 31-05-05 16:24

Jeg går og overvejer at købe et løbebånd. Det skal være "selvtrækkende"

Har set denne:
http://www.sport-tiedje.dk/horizon/laufband/horizonfitness_sl50t.htm

Nogen der har erfaringer med den ?

Nogen der har andre bud ?

Prislejet skal ligge i max 6000,-

Mvh

Henrik

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 01-06-05 07:08

Hej

Henrik wrote:
> Nogen der har erfaringer med den ?

Nej, ikke den der, men andre. Jeg synes dog, at den ser lidt spinkel ud.
Det vil sige når hastigheden kommer over de 10km/t, så tror jeg ikke den
er så solid mere.

Spørgsmålet er også hvad du vil? Vil du gå/jogge for motionens skyld, så
er den sikkert udmærket. Vil du erstatte den i forhold til 4 ugentlige
15km landevejsløb, så tror jeg ikke den holder.

> Nogen der har andre bud ?
>
> Prislejet skal ligge i max 6000,-

Har du overvejet hvor lang tid du kan løbe på løbebånd i et nærliggende
motionscenter for de penge og samtidig få adgang til andre maskiner? Jeg
har løbet på de dyre LifeFitness-modeller til 30.000+, men de kan stadig
ikke erstatte det at komme ud og løbe, så jeg har ikke noget bedre bud.

Fra : Henrik

Dato : 01-06-05 07:19

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> wrote in message
> [...]

> har løbet på de dyre LifeFitness-modeller til 30.000+, men de kan stadig
> ikke erstatte det at komme ud og løbe, så jeg har ikke noget bedre bud.

Hej Karsten - tak for dit svar.

Den skal primært bruges til at gå og småjogge på. Vi er netop blevet
forældre og husejere + har lange dage på jobs, så det er simpelthen et
spørgsmål om prioritering af vores tid sammen. Med sådan en fætter i stuen,
er man stadig sammen mens den ene motionerer. Havde vi ikke haft den bette,
kunne vi jo bare løbe sammen ude i det fri, men det går desværre ikke.

Så den skal bruges til lidt ½ times små jogging 3-4 gange ugentligt, hvilket
jeg tror den vil være god til - men jeg ved det ikke

Mvh

Henrik

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 01-06-05 16:12

Hej

Henrik wrote:
> [...]
> kunne vi jo bare løbe sammen ude i det fri, men det går desværre ikke.

Alternativt kunne i jo bruge det samme beløb på en motionscykel som for
eksempel denne her: http://www.sport-tiedje.dk/kettler/racer_2004.htm.
Jeg kender ikke den model, men som du kan se, så får du næsten "toppen"
indenfor cykler til det samme beløb.

> Så den skal bruges til lidt ½ times små jogging 3-4 gange ugentligt, hvilket
> jeg tror den vil være god til - men jeg ved det ikke

Det skulle den nok kunne klare uden problemer. Men ellers smut forbi
http://www.dourun.dk og spørg. Der er rigtig, rigtig mange løbere på det
site

Fra : Henrik

Dato : 02-06-05 06:33

> [...]
> site
>
> --
> Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen

Det vil jeg gøre - tak for hjælpen Karsten

Henrik