Så er den her
Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 21-05-05 08:46

Husker I vi talte om at rydde op på folden så der ikke flyder med
hestepærer over alt?

Jeg har siden undersøgt emnet og det er faktisk mere vigtigt at rydde
op end man lie sku tro. I hvert fald ska mine prusser ikke længere gå
på fold sammen med deres egen afføring.

Det er *IKKE* nok bare at skifte fold en gang midt på sommeren. !!!

Nu vil "nogle" nok rynke på næsen og råbe "reklame" om dette indlæg og
det er osse rigtigt nok. Det er det skam. Men der sker nu ikke
så meget herinde og emnet er mere vigtigt end de fleste tror.

Så prøv at læse om indvoldsorm på netdyredoktor og lignende steder og
bliv overbevist om at men ikke bere lader pærerne ligge til de
forsvinder af sig selv. Man kan også prøve www.foldrenser.dk hvor der
er en uddrag af nogle artikler. Det bedste ved det hele er at der på
samme side er løsningen på problemet. Siden er desværre endnu lidt
primitiv og lavet i hast. Den bliver bedre...!

"Løsningen" ankom her tidligt i går morges med vognmand fra England, i
form af en vognfuld flotte Ferrari-farvede maskiner der nu udbydes
billigt til salg.
Senere (om et par uger) ankommer yderligere et læs meget kraftige og
professionelle maskiner til dem der har penge (og heste) nok.

Er i gang med at lave optagelser der viser vidunderet i funktion og
der vil i løbet af få dage være en DVD på markedet der kan bestilles
gratis på ovenstående side.

Jeg skal lige indskyde at mine folde nu *er* rengjorte og vil vedblive
med at være det.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Anet

Dato : 21-05-05 14:15

(klip det hele væk)

Den ser da også godt nok smart ud må jeg sige. Men så koster den nok også en
del vil jeg formode.

--
Hilsen
Annette

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 21-05-05 17:52

"Anet" <anetengFJERNDETTEHER@hotmail.com> wrote:

>Den ser da også godt nok smart ud må jeg sige. Men så koster den nok også en
>del vil jeg formode.

Det er nu ikk så galt. For privat "husholdning" er model PC200
tilstrækkelig. Den koster kun KR. 12.860 (fremgår af hjemmesiden)

Jeg selv har sat mig på "King" til den beskedne sum af Kr. 34.309
Men så er det også en "bassemand" der virkelig kan tage fat.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Liz B.

Dato : 21-05-05 20:42

"Ole Braad-Sørensen" <nospam@soholm.com> skrev i en meddelelse

> Jeg skal lige indskyde at mine folde nu *er* rengjorte og vil vedblive
> med at være det.

Good on ya mate, som man siger down under! Måske sku' jeg har gjort noget
med idéen i stedet for at gi' den til dig Ole. Hvis du tjener en formue på
det, så vær venlig at husk mig, ikke? Desværre synes min mand ikke at det
er nødvendig - han synes godt om mig med rive, skovle og trillebøren ud på
marken! Men, når jeg vinder i Lotto.........!

Hestemøg hilsener, Liz

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 21-05-05 21:37

"Liz B." <lizb@tiscali.dk> wrote:

>Good on ya mate, som man siger down under! Måske sku' jeg har gjort noget
>med idéen i stedet for at gi' den til dig Ole.

Jeg takker endnu en gang for tippet der bragte mig på sporet af
rovdyrene. Ja, måske sku du ha gjort noget, men det har altså været et
hårdt arbejde at få arrangeret. Jeg har næsten ikke beskæftiget mig
med andet siden du gav mig linket. Timevis af telefon-samtaler med de
thedrikkende der har så megen tid at de deler ud af den.
I næste uge ska' jeg så på turne' derovre og besøge de to firmaer der
begge synes at den anden har nogle dårlige varer. Det bliver nok en
oplevelse. Jeg har aldtig kørt i den side af vejen før. Gad vide om
min hest kan kende mig igen når jeg kommer tilbage.

>Hvis du tjener en formue på det, så vær venlig at husk mig, ikke?

Skal ske, men jeg skal lige have min investering på over KR. 100.000
tjent ind igen, inden du kommer på lønningslisten.
Til gengæld må du (og alle I andre) godt låne en "Snapper"
*helt*gratis* en dag. Lejen godtgøres fuldtud ved et evt. køb.

>Desværre synes min mand ikke at det er nødvendig

Ja, sådan er mænd tit

>han synes godt om mig med rive, skovle og trillebøren ud på
>marken!

Det er da opløftende at han synes godt om dig, ikk' !!!
Men jeg er overbevist om at han også ville synes godt om dig med en
"Snapper". Du ville have mere tid til ham og så ville du ikke spilde
din tid med bare at sprede ormelarverne over hele folden med riven.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Liz B.

Dato : 22-05-05 08:40

> [...]
> "Snapper". Du ville have mere tid til ham og så ville du ikke spilde
> din tid med bare at sprede ormelarverne over hele folden med riven.

LOL og dybt misunderlig samtidig!

Fra : Kim

Dato : 21-05-05 23:09

> [...]

> Senere (om et par uger) ankommer yderligere et læs meget kraftige og
> professionelle maskiner til dem der har penge (og heste) nok.

So ein ding muss ich auch haben )
Kan man ikke bruge en Miele støvsuger ??

Mvh, Kim

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 22-05-05 06:12

"Kim" <No@money.dk> wrote:

>So ein ding muss ich auch haben )

Was ?

>Kan man ikke bruge en Miele støvsuger ??

Jo, men du kommer ikk så langt!

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Anita Rasmussen

Dato : 22-05-05 07:24

"Kim" <No@money.dk> skrev i en meddelelse
> So ein ding muss ich auch haben )
> Kan man ikke bruge en Miele støvsuger ??

Måske industri modellen?

Den lille model ser nu smart ud til mit forbrug.
Måske jeg skulle spare op til sådan en?

Anita

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 22-05-05 09:33

"Anita Rasmussen" <anitaoskFLAT@COATEthotmail.com> wrote:

>Den lille model ser nu smart ud til mit forbrug.
>Måske jeg skulle spare op til sådan en?

Det kan anbefales. Den "lille" model har samme sugeevne som den store.
Det er kun tanken, stellet og hjulene der er mindre.

Og så koster den kun omtrent det samme som en plænetraktor.

Prøvede i øvrigt i går aftes at bruge den "håndtrukken". Det kan
sagtens lade sig gøre hvis man ikke har for mange "bakker" at skulle
op ad.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 22-05-05 17:20

Ole Braad-Sørensen wrote:

> Det kan anbefales. Den "lille" model har samme sugeevne som den store.
> Det er kun tanken, stellet og hjulene der er mindre.
>
> Og så koster den kun omtrent det samme som en plænetraktor.

nu du siger plænetraktor. Kunne man ikke få en udgave der
køres som en plænetraktor? dvs. jeg sidder oven på og bare
kører hele folden igennem. Teoretisk set ville det bedste
være en selvkørende model med GPS så jeg bare kørte en tur
langs hegnet, og så bagefter kunne den selv lortesuge resten?

JonB

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 22-05-05 21:03

Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:

> [...]
>være en selvkørende model med GPS så jeg bare kørte en tur
>langs hegnet, og så bagefter kunne den selv lortesuge resten?

Tjaeh. Jeg gør alt for penge

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Liz B.

Dato : 22-05-05 20:08

> Prøvede i øvrigt i går aftes at bruge den "håndtrukken". Det kan
> sagtens lade sig gøre hvis man ikke har for mange "bakker" at skulle
> op ad.

Med 4 heste vil jeg nu foretrække model 200 eller Predator Cub - men hvor
mange hestekræfter skal bruges for at træk den op ad bakkerne - jeg bor jo i
Jylland huske - og jeg er nu ikke sikker på at plænetraktoren her kunne
klare opgaven, især med fuld læsse - det ku' den gammel Ford 3000 derimod
uden problemer. Jeg er mest til kørsel med plænetraktoren - har øvet mig så
at sige, som den eneste her i huset! Manden tager sig af Forden's
opgaver.

Liz

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 22-05-05 21:03

"Liz B." <lizb@tiscali.dk> wrote:

>Med 4 heste vil jeg nu foretrække model 200 eller Predator Cub - men hvor
>mange hestekræfter skal bruges for at træk den op ad bakkerne - jeg bor jo i

Med 4 heste er PC 200 finfin. Selv den mindste plænetraktor vil kunne
trække den op ad selv en stejl bakke... ...bare hjulene kan stå fast.
Det er nemlig der problemet er. Jeg har set "traktordæk" til
plænetraktorer og så skulle der ikke være noget problem længere.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Liz B.

Dato : 22-05-05 21:26

> [...]

> Det er nemlig der problemet er. Jeg har set "traktordæk" til
> plænetraktorer og så skulle der ikke være noget problem længere.

Takker - klart at det er hjulene/dækene der volder evt. problemer - det er
det altid
Forresten Ole, måske skulle du reklamere lidt på fx Heste-nettet og lign.
steder, evt. maskinstationer - de har vist nok en forening - det må være
oplagt for dem at udleje sådan nogle møgslugere, - evt. rideskoler osv.
Bare noget jeg kom til at tænke på. Gratis reklame er jo det allerbedste.
Og så er der alle dyrskuerne.......! Men de koster. Ved ikke med Horse
Consult? Jeg er god til brainstorming ka' du se Mangler du en
oversætter, så bare sige til, ikke? (Gratis i første omgang

Liz

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 23-05-05 06:27

"Liz B." <lizb@tiscali.dk> wrote:

>Forresten Ole, måske skulle du reklamere lidt på fx Heste-nettet og lign.

Er allerede (med hjælp udefra) i gang på western-portalen. Skal nok
også få smidt slæverne ind på heste-nettet.

>Og så er der alle dyrskuerne.......! Men de koster.

Det koster alt sammen. Budgettet for udsendelse af bruchurer
overstiger profitten af 4 Predator Cop's, bare til frimærker.

Regner med at få en stand på Ride-In i Butterup i næste måned.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Søren N

Dato : 24-05-05 11:44

> [...]
> overstiger profitten af 4 Predator Cop's, bare til frimærker.
>
> Regner med at få en stand på Ride-In i Butterup i næste måned.

Hej Ole

Her i kommunen flyder det med affald i græsrabatterne langs vejene. Af og
til går der en mand med et 7-tal og samler op i en papsæk, og får sikkert
dårlig ryg. Tror du ikke en af dine dimser med fordel kunne anvendes her?

Søren N

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 25-05-05 07:06

"Søren N" <sorennielsen66@_FJERN_DETTE_hotmail.com> wrote:

> [...]
>dårlig ryg. Tror du ikke en af dine dimser med fordel kunne anvendes her?

Lige de maskiner jeg har her er nok for store til den opgave, men der
findes fra samme firma maskinder der bæres på ryggen og laver samme
arbejde, bare mere mobilt.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com