Unlock uden kabel, selskab ukendt
Fra : Ukendt

Dato : 10-05-05 08:49

Hej ?

Kan kan unlocke en Nokia 3310 uden kabel, hvis man ikke ved hvilket selskab
telefon er låst til?

Mvh Jens

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 10-05-05 10:05

On Tue, 10 May 2005 09:49:09 +0200, "Jens Rauff" <jensrauff hos
tiscali punktum dk> wrote:

>Kan kan unlocke en Nokia 3310 uden kabel, hvis man ikke ved hvilket selskab
>telefon er låst til?

Ja. Man kan enten finde ud af, hvilket selskab/net den er låst til,
ved at prøve med forskellige SIM-kort i telefonen. Har man ikke
mulighed for dette, så er der alternative måder (som ikke kræver andet
end selve telefonen).

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Vind gratis unlock - tilmeld dig nyhedsbrevet på hjemmesiden.

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-05 10:41

> [...]
> http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!
>
> Vind gratis unlock - tilmeld dig nyhedsbrevet på hjemmesiden.

Hej Lasse

Jeg tror nok den er låst til Sonofon. Jeg indtastede en kode og fik svaret
"Sim not restricted" og derefter "Indsæt SIM-kort". Når jeg så sætter kortet
i og indtaster pin kode er svaret "Sim kort ikke accepteret" (Telmore/TDC
SIM kort). Er den så ikke låst til Sonofon alligevel? Eller har jeg
overskredet max antal kodeindtastninger?

Du skriver om en anden metode der kun kræver selve telefonen, hvad drejer
det sig om? Er det noget lyssky, siden du ikke skriver om det her i NG.

Mvh Jens

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 10-05-05 11:20

On Tue, 10 May 2005 11:40:35 +0200, "Jens Rauff" <jensrauff hos
tiscali punktum dk> wrote:

>Jeg tror nok den er låst til Sonofon.

Virker telefonen med et SIM-kort fra Sonofon?

>Jeg indtastede en kode og fik svaret
>"Sim not restricted" og derefter "Indsæt SIM-kort".

Så er telefonen ikke låst - med den lås, der låses op med den kode du
har indtastet. En telefon kan være låst på flere forskellige måder
(med flere forskellige låse).

>Når jeg så sætter kortet
>i og indtaster pin kode er svaret "Sim kort ikke accepteret" (Telmore/TDC
>SIM kort).

Så er den låst stadig låst.

>Er den så ikke låst til Sonofon alligevel?

Det skal jeg ikke kunne sige, det vil kræve flere detaljer om
telefonen, hvad du har indtastet osv.

>Eller har jeg overskredet max antal kodeindtastninger?

Den lås du har forsøgt at låse op, ER låst op. Der er derved ikke
rigtig nogen forkerte (eller rigtige) koder - og der sker intet ved at
indtaste noget (den pågældende lås ER som sagt låst op).

>Du skriver om en anden metode der kun kræver selve telefonen, hvad drejer
>det sig om? Er det noget lyssky, siden du ikke skriver om det her i NG.

Næh, jeg lever bare af at låse telefoner op - og nogle kort holder jeg
tæt ind til kroppen - bl.a. dette (hvor det er muligt at finde ud af,
hvilket teleselskab telefonen er låst til, uden udstyr eller
SIM-kort).

Venligst,
Lasse Hedegaard