Ikke låst mobil
Fra : Nette

Dato : 11-03-05 22:48

Hej med jer.

Af ren nysgerrighed...

De sidste to Sony Ericsson telefoner jeg har haft, skulle efter signede være
låst til den udbyder jeg har købt dem af.
Den første af dem kunne efter 6 mdr. ikke godkende oplåsningskoden, jeg fik
og da de tjekkede det ved selskabet, viste det sig, at telefonen aldrig
havde været låst. - Selvom de altså sagde det dengang og selvom det også
stod alle steder.

Da jeg her i går fik ny telefon igen, tjekkede jeg,- og sørme om den ikke
også var låst op fra start af. Igen selvom de sagde og der stod det direkte
modsatte.

Til jer der ved noget om det: Er det normalt.
Til jer der ikke ved noget om det: Husk at tjekke jeres telefon inden i evt.
betaler for at få den låst op.

Nette

Fra : Anders

Dato : 12-03-05 08:02

Hvor har købt dem henne ?

/Anders

Fra : Nette

Dato : 12-03-05 15:50

"Anders" skrev

> Hvor har købt dem henne ?

Den første i et supermarked og den anden over nettet via et teleselskab. -
Hvorfor?

Nette

Fra : Anders

Dato : 12-03-05 16:56

Hvad hedder superkmarkedet og teleselskabet, det var der jeg ville hen...

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Nette

Dato : 12-03-05 23:21

"Anders" skrev

> Hvad hedder superkmarkedet og teleselskabet, det var der jeg ville hen...

Hvad har det med sagen at gøre?
- Jeg vil ikke hænge nogen ud her på nettet, men vil blot høre om det er
almindeligt, at det foregår sådan i virkeligheden eller om jeg blot har
været heldig to gange i træk.

Nette

Fra : Lars K.

Dato : 13-03-05 15:41

> [...]
> - Jeg vil ikke hænge nogen ud her på nettet, men vil blot høre om det er
> almindeligt, at det foregår sådan i virkeligheden eller om jeg blot har

jeg købte en se k500i i december hos sonofon, den var heller ikke låst, så
der er da nogle stykker der har været heldige

Fra : Anders

Dato : 13-03-05 18:14

Det kunne jo være man kunne bruge en !!!
- Så det har noget med sagen at gøre

Fra : Nette

Dato : 13-03-05 21:10

"Anders" skrev

> Det kunne jo være man kunne bruge en !!!
> - Så det har noget med sagen at gøre

Næ, så har det jo netop ikke noget med sagen at gøre.

Jeg kender en, der har købt en via Telia for nylig. Den var ikke låst.

Nette

Fra : Anders

Dato : 14-03-05 07:11

Du er sku da for dum (idiot).

Det kunne jo være at jeg manglede en mobiltelefon !
Så ville det være rart, at man ikke skal farte hele DK for en mobilos.

Derfor er det vigtigt at få oplyst butikkens navn.

Fra : Nette

Dato : 14-03-05 22:04

"Anders" skrev i en meddelelse
> Du er sku da for dum (idiot).

Mange tak. Sikke da en melding at få!!!! Du lyder da til at være for klog,
til at jeg overhovedet kan fortælle dig noget, så hvorfor spørger du mig dog
om noget?

> Det kunne jo være at jeg manglede en mobiltelefon !
> Så ville det være rart, at man ikke skal farte hele DK for en mobilos.
>
> Derfor er det vigtigt at få oplyst butikkens navn.

Det har stadigvæk intet med sagen at gøre. Sagen er, om det er almindeligt
telefonerne ikke er låst, sagen drejer sig ikke om, hvor den er solgt.
Jeg gik ud fra, du koncentrerede dig om det jeg spurgte om, i stedet for at
dreje debatten over på et andet emne.

- Husk,- dine medmennesker er ikke tankelæsere...

Nette

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-03-05 23:25

On Mon, 14 Mar 2005 22:04:23 +0100, "Nette"
<nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> wrote:

> [...]
>til at jeg overhovedet kan fortælle dig noget, så hvorfor spørger du mig dog

Jeg synes det er rigtigt, at Anders ikke burde fare sådan op som han
gør. Han har dog flere gange prøvet at få dig til at fortælle hvilke
butikker der er tale om, det har du enten ikke fanget, eller også VIL
du ikke fortælle det?

Når det er sagt, så kan man bestemt ikke regne med, at en bestemt
butiks telefoner ikke er låst. Butikker for jo nye varer hjem hele
tiden, og oftest vil telefonerne være låst - dog ikke altid. Det kan
enten skyldes en fejl, eller det kan simpelthen være fordi, at man
ikke har kunnet levere låste telefoner hurtigt nok. Så har enten
butikken bestilt nogle ikke-låste, eller også har leverandøren leveret
disse i stedet (selvom der står på kasserne, at de er låste).

> [...]
>Jeg gik ud fra, du koncentrerede dig om det jeg spurgte om, i stedet for at

Tråde lever deres eget liv, der er ingen regler der siger, at de ikke
må udvikle sig. Når nu Anders vil spørge netop dig om noget, så er det
også fjollet at oprette en ny tråd om dette - hvordan kan han vide, at
du læser det? Nej, lad trådene leve deres eget liv, der kommer der
altså ikke noget farligt ud af.

>- Husk,- dine medmennesker er ikke tankelæsere...

Nej, men Anders har flere gange spurgt om noget konkret, han har ikke
(så vidt jeg kan se) bedt dig om at læse hans tanker.

FUT: dk.admin.netikette (hvor denne debat hører til).

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

simlock.dk tilbyder unlock af alle udgaver af Samsung D500

Fra : Nette

Dato : 15-03-05 12:02

"Lasse Hedegaard" skrev

> [...]
> gør. Han har dog flere gange prøvet at få dig til at fortælle hvilke
> butikker der er tale om, det har du enten ikke fanget, eller også VIL

Det har jeg svaret på, i et indlæg til ham:

> [...]

> butikken bestilt nogle ikke-låste, eller også har leverandøren leveret
> disse i stedet (selvom der står på kasserne, at de er låste).

Ok, mange tak. Det er det samme som Lars er inde på. Så har jeg været
heldig.

> Nej, men Anders har flere gange spurgt om noget konkret, han har ikke
> (så vidt jeg kan se) bedt dig om at læse hans tanker.

Jo, det mener jeg han gør, for jeg ved jo ikke, om det er fordi han vil
sige:

1. Nåå, jamen den slags forretninger har aldrig låste telefoner, fordi.....
2. Det kan anmeldes og det gør jeg hermed.
3. ???

Jeg vil da gerne vide, hvorfor jeg skal hænge andre ud, inden jeg gør det.

Desuden, da jeg fik at vide, hvad han skulle bruge det til,- gav jeg ham
faktisk et svar:

"> Jeg kender en, der har købt en via Telia for nylig. Den var ikke låst."

Også sendt til dk.teknik.telefoni.mobil.unlock, da en del af det stadig er
relevant for den debat.

Nette

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-03-05 16:30

On Tue, 15 Mar 2005 12:01:41 +0100, "Nette"
<nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> wrote:

>Det har jeg svaret på, i et indlæg til ham:

>" - Jeg vil ikke hænge nogen ud her på nettet, ..."

Det er da ikke at hænge nogen ud, nærmere det modsatte!

> [...]
>
>1. Nåå, jamen den slags forretninger har aldrig låste telefoner, fordi.....
>2. Det kan anmeldes og det gør jeg hermed.

Du siger sådan set, at Anders skal kunne læse DINE tanker! Jeg er
overbevist om, at Anders spurgte

Hvis 1) eller 3) havde været tilfældet, hvad havde problemet så været?
Hvis 2) havde været tilfældet, så havde det måske kunne kaldes at
hænge nogen ud - men det er IKKE tilfældet. Det var ikke sådan ment,
og man kan heller ikke anmelde nogen, for at sælge ikke-låste/oplåste
telefoner. Det er jo butikkerne der får leveret telefonerne
ikke-låste/oplåste.

>Jeg vil da gerne vide, hvorfor jeg skal hænge andre ud, inden jeg gør det.

Det er IKKE at hænge nogen ud! Anders var interesseret i at vide, hvor
du havde købt telefonerne, da han måske selv stod for at skulle købe
en. Når det er sagt, så kan han absolut ikke regne med, også at få en
der er låst op

>Desuden, da jeg fik at vide, hvad han skulle bruge det til,- gav jeg ham
>faktisk et svar:
>
>"> Jeg kender en, der har købt en via Telia for nylig. Den var ikke låst."

"Via Telia" kan betyde mange ting, det svar kan stort set ikke bruges
til noget. Jeg husker ikke, om Telia stadig har deres egne fysiske
butikker, men den kunne jo være købt i en af de utallige netbutikker
eller butikker der sælger Telias løsninger.

>Også sendt til dk.teknik.telefoni.mobil.unlock, da en del af det stadig er
>relevant for den debat.

Fint.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Nette

Dato : 16-03-05 16:53

"Lasse Hedegaard" skrev

> Det er da ikke at hænge nogen ud, nærmere det modsatte!

Det er som man tager det. Jeg aner ikke en dyt om den branche.

> Hvis 1) eller 3) havde været tilfældet, hvad havde problemet så været?

Ingenting, men det var jo ikke sikkert, det var sådan det forholdte sig,
vel?

> [...]
> og man kan heller ikke anmelde nogen, for at sælge ikke-låste/oplåste
> telefoner. Det er jo butikkerne der får leveret telefonerne

Jamen igen, jeg tænker ikke over den slags. - Jeg kender intet til branchen.
Så, det er ikke let for mig at vide, hvordan tingene foregår.

> [...]
> du havde købt telefonerne, da han måske selv stod for at skulle købe
> en. Når det er sagt, så kan han absolut ikke regne med, også at få en

Ja, det fandt jeg så ud af, da jeg spurgte ind til det. Igen så aner jeg
ikke kotumen i den branche.

> [...]
> butikker, men den kunne jo være købt i en af de utallige netbutikker
> eller butikker der sælger Telias løsninger.

Ja, der kan du så igen se. Jeg har ikke forstand på den slags. - Jeg troede,
Telia bestilte telefonerne og sørger for de blev sendt til butikkerne. -
Derfor kan jeg vel heller ikke gå ud fra andet end at fejlen ligger hos dem.
Og derfor er det, for mig, et ganke oplysende svar.

Men sådan kan man jo misforstå hinanden.

Nette

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-03-05 17:22

On Wed, 16 Mar 2005 16:52:47 +0100, "Nette"

>Det er som man tager det. Jeg aner ikke en dyt om den branche.

Så læs hvad folk skriver, læs og lær - i stedet for at være så
forudindtaget.

>Ingenting, men det var jo ikke sikkert, det var sådan det forholdte sig,
>vel?

Anders skrev (i anden omgang) hvorfor han spurgte, men fik ikke et
brugbart svar. Selvfølgelig er det fjollet af ham, sådan at fare op -
men jeg forstår godt, at han undrer sig - du vil/ville tilsyneladende
ikke fortælle hvor du havde købt telefonen. Der er ingen (så vidt jeg
har forstået), der har fanget, hvorfor du ikke ville fortælle dette.

>Jamen igen, jeg tænker ikke over den slags. - Jeg kender intet til branchen.
>Så, det er ikke let for mig at vide, hvordan tingene foregår.

Så læs, eller spørg, i stedet for bare at gå ud fra, at tingene
foregår på én bestemt måde (hvilket ikke er tilfældet). Anders spurgte
fx direkte hvilket supermarked telefonen var købt hos - og fik intet
svar, heller efter han havde forklaret hvorfor han var interesseret.

>Ja, det fandt jeg så ud af, da jeg spurgte ind til det. Igen så aner jeg
>ikke kotumen i den branche.

Du kan vel stadig godt svare på spørgsmålene, uden at få noget i
klemme?

> [...]
>Og derfor er det, for mig, et ganke oplysende svar.
>
>Men sådan kan man jo misforstå hinanden.

Anders har spurgt flere gange, og du rykkede dig tilsyneladende ikke -
du blev bare ved med at skrive, at det ikke havde noget med noget at
gøre. Senere nævnte du, at den var købt med Telia-abonnement, men ikke
hvor den var købt.

En tråd lever dens eget liv, det er en af styrkerne ved usenet. Jeg
synes derfor stadig du bør svare, tråden er ikke "din".

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Nette

Dato : 17-03-05 01:37

"Lasse Hedegaard" skrev

> Så læs hvad folk skriver, læs og lær - i stedet for at være så
> forudindtaget.

Jeg er ikkke spor forudindtaget!
Jeg spurgte om noget, og kan da ikke vide svaret, før jeg får det.

> men jeg forstår godt, at han undrer sig - du vil/ville tilsyneladende
> ikke fortælle hvor du havde købt telefonen. Der er ingen (så vidt jeg
> har forstået), der har fanget, hvorfor du ikke ville fortælle dette.

Nå, det har jeg ellers forklaret, men gentager da gerne: Jeg vil ikke hænge
nogen ud for noget, så når jeg ikke kan få at vide, hvad oplysningerne skal
bruges til, så vil jeg selvfølgelig ikke give dem ud.

> [...]
> fx direkte hvilket supermarked telefonen var købt hos - og fik intet
> svar, heller efter han havde forklaret hvorfor han var interesseret.

Nej, for hvorfor give en oplysning, som man går ud fra er ligegyldigt? Som
sagt, så gik jeg ud fra at det var teleselskabet og ikke forhandleren, der
åbnede/låste telefonerne. Det er sådan jeg har fået det forklaret for år
tilbage. - At det så forholder sig anderledes i dag, det kan jeg da virkelig
ikke rende og tænke på, jeg skal huske at spørge om hver 2. dag.

> Anders har spurgt flere gange, og du rykkede dig tilsyneladende ikke -
> du blev bare ved med at skrive, at det ikke havde noget med noget at
> gøre.

Nååå, det handler om EN gang ud af TRE, jeg skrev det uden andre
oplysninger....

> En tråd lever dens eget liv, det er en af styrkerne ved usenet. Jeg
> synes derfor stadig du bør svare, tråden er ikke "din".

Nej, det er den da så sandelig ikke, men derfra og så til, at jeg skal ane,
hvad andre snakker om, når de skifter emne i et indlæg skrevet til mig, der
er godt nok langt!!!

Nette

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-03-05 14:28

On Thu, 17 Mar 2005 01:37:21 +0100, "Nette"
> [...]

>så gik jeg ud fra at det var teleselskabet og ikke forhandleren, der
>åbnede/låste telefonerne. Det er sådan jeg har fået det forklaret for år

Sådan har det aldrig været, og er det heller ikke i dag. Det er
producenterne, der låser telefonerne. Teleselskaberne/forhandlerne
bestiller blot det de skal bruge.

Jeg kommenterer ikke andet, ganske enkelt fordi jeg har givet op. Du
kan/vil åbenbart ikke forstå et hak af, hvad jeg prøver at forklare
dig, så det er spild af tid.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Anders

Dato : 17-03-05 15:26

Det er sikkert også en blondine du skriver til !

De kan/vil ikke forstå en skid. De skal have alting skåret ud i pap....

/Anders

Fra : Michael Banzon

Dato : 17-03-05 15:47

Anders wrote:
> Det er sikkert også en blondine du skriver til !
>
> De kan/vil ikke forstå en skid. De skal have alting skåret ud i pap....

Med fare for at det pludselig er mig selv det går ud over:

Jeg fatter slet ikke, hvordan at du, eller nogen som helst anden, kan
få sig selv til at skrive sådanne ting i et offentligt forum...

Utroligt upassende og meget lidt relevant...

Hver dag "bliver man jo nødt til" at hente hundredevis af indlæg hvor
folk sviner hinanden til - hvad er det der er ved at ske??

Dette skal ikke opfattes sådan at jeg tager parti i den givne sag, blot
som et udtryk for min mening omkring den givne kommentar...

--
Michael Banzon
http://michael.banzon.dk

Fra : Jens.

Dato : 17-03-05 21:39

"Anders" <2662070m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Det er sikkert også en blondine du skriver til !
>
> De kan/vil ikke forstå en skid. De skal have alting skåret ud i
> pap....

Og du ved ikke hvor du skal skrive, så du må da være ekstra meget blondine.

Fra : Anders

Dato : 18-03-05 09:43

Hvis Nette bare havde forklaret hvor telefonenvar blevet købt fra starten
af, så havde alt dette bøvl ikke været nødvendigt..

Trækker mig fra tråden !

/Anders

Fra : Tony

Dato : 19-03-05 19:58

> Hvis Nette bare havde forklaret hvor telefonenvar blevet købt fra starten
> af, så havde alt dette bøvl ikke været nødvendigt..

Nette stillede et spørgsmål. Er det normalt at telefoner der sælges som
operatørlåste alligevel ikke er det?

Det er da ikke svært at forstå?
Hvorfor i himlens navn så begynde at stille gerrige spørgsmål "Hehe, savle,
savle, hvor har du købt dem, hehe"

Og Lasse, din kommentar
> gør. Han har dog flere gange prøvet at få dig til at fortælle hvilke
> butikker der er tale om, det har du enten ikke fanget, eller også VIL
> du ikke fortælle det?

Hvad har det med Nettes spørgsmål at gøre? Det hjælper ikke til at belyse
spørgsmålet.

Til Nette; jeg har et par gange oplevet telefoner der ikke var låst. Jeg kan
ikke finde hoved og hale i det. Ericsson, og Nokia har været låst, ulåst.
Billige telefoner fra Telia har i min oplevelse alle været låst, men en
småbillig Nokia fra Sonofon var ulåst.

mvh

Tony

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 20-03-05 01:19

On Sat, 19 Mar 2005 19:57:31 +0100, "Tony" <mynsterman@h0tmail.com>
wrote:

>Nette stillede et spørgsmål. Er det normalt at telefoner der sælges som
>operatørlåste alligevel ikke er det?
>
>Det er da ikke svært at forstå?

Næh, det er det såmænd ikke - det har jeg heller ikke påstet.

>Hvorfor i himlens navn så begynde at stille gerrige spørgsmål "Hehe, savle,
>savle, hvor har du købt dem, hehe"

Hvis Anders ikke kender svaret, så er det da klart han ikke svarer.
Han er i sin gode ret til at spørge - uden at komme med et svar.

>Og Lasse, din kommentar
>
>Hvad har det med Nettes spørgsmål at gøre? Det hjælper ikke til at belyse
>spørgsmålet.

Nej, men en tråd behøver ikke nødvendigvis kun dreje sig om én ting.
Nu udviklede den sig lidt kedeligt, og debatten tog en drejning. Sådan
er det.

> [...]
>ikke finde hoved og hale i det. Ericsson, og Nokia har været låst, ulåst.
>Billige telefoner fra Telia har i min oplevelse alle været låst, men en

Ja, det er meget forskelligt, det er ikke til at finde et mønster i
det. Som udgangspunkt bør man gå ud fra, at en telefon er låst, når
man får at vide den er det.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jens.b.

Dato : 20-03-05 09:35

"Tony" <mynsterman@h0tmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> låst, ulåst. Billige telefoner fra Telia har i min oplevelse alle
> været låst, men en småbillig Nokia fra Sonofon var ulåst.

hvorfor x poster du til d.a.n ?

Fra : rtheodore1152@duskma~

Dato : 10-04-05 08:34

postkasse_66@hotmail.com wrote:
> "Tony" <mynsterman@h0tmail.com> skrev i en meddelelse
> hvorfor x poster du til d.a.n ?

Thanks

rtheodore1152@duskmail.com

Fra : Lars \"12unlock\" ak~

Dato : 14-03-05 10:11

Hej Nette
Jeg tror ikke dette er "normalt" og man kan ikke sige at det er bestemte
butikker eller netværker der "glemmer" at låse dem, har oplevet dette med
telefoner både fra Telia og Sonofon, sågar i Sonofons egen butik, kan huske
for år tilbage da salget af Nokia 3310 eksploderede op til Jul, da var kun
ca. 1/3 af dem fra telia låst selvom de alle var markedsført som værende
simlåste. De kunne simpelthen ikke nå at låse dem allesammen men labels på
kasser var jo trykt så de solgte dem selvfølgelig som simlåste og satsede så
på at folk ikke havde åndsnærværelse og mod nok til at tjekke det. Men som
du selv siger, prøv det, prøv det inden du kontakter en unlocker.

Mvh. Lars