Øl eller andre "dumme" kulhydrater i forbi~
Fra : peet_dk

Dato : 10-05-05 21:16

Hejsa, til hverdag har jeg ingen problemer med at holde mig til Atkins'
kostprincip. Men der kommer da weekender hvor jeg ved der ryger en masse
kulhydrater ind. Eks. en aften på skolen med stand-up, gratis øl og
sandwishes. Det ene er jeg kunne sige nej til det.. Men så ryger det
sociale, hvilket imo er lige så vigtigt som det at tabe sig.. Men ødelægger
det virkelig det hele?

Kan se der kommer en "dum" dag her i den første fase af kuren (de første 14
dage) Skal jeg så "nulstille" kuren når jeg er kommet til den dag? Jeg
mener.. Der kommer jo en masse kulhydrater ind der, og dermed er ideen med
de 14 dage med max. 20g kulhydrater jo røget. Andre der har været i samme
situation, hvad gjorde I?

Hører meget gerne fra folk der MÅ være i samme situation, altså.. det ene er
baren i forbindelse med kollegiet, der kan jeg sagtens klare mig med
cola-light, evt. noget RENT alkohol. Men der er også de andre dage som
beskrevet før.

Fra : Sune Vuorela

Dato : 10-05-05 21:21

On 2005-05-10, peet_dk <peetdk@rrk.kollegienet.dk> wrote:
> sandwishes. Det ene er jeg kunne sige nej til det.. Men så ryger det
> sociale, hvilket imo er lige så vigtigt som det at tabe sig.. Men ødelægger
> det virkelig det hele?

Prøv at overveje at sige nej en gang i mellem.
Selv tager jeg, når jeg følger Atkins, højst på druk eller lignende 1
gang om måneden. Lidt sjov skal man jo have en gang i mellem. Jeg bliver
dog sat 3-4 dage tilbage af det...

> [...]
> baren i forbindelse med kollegiet, der kan jeg sagtens klare mig med
> cola-light, evt. noget RENT alkohol. Men der er også de andre dage som

cola-light er også godt - eventuelt sammen med et skud alkohol ;)
Men i lidt større mængder kan det sætte dig tilbage.

Det kan godt være at man ender med at være længere tid om turen ned, men
det må man jo gøre op med sig selv ...

--
Sune

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 10-05-05 22:16

[peet_dk | Tue, 10 May 2005 22:15:43 +0200]

> [...]
>sandwishes. Det ene er jeg kunne sige nej til det.. Men så ryger det
>sociale, hvilket imo er lige så vigtigt som det at tabe sig.. Men ødelægger

Ja & Nej, det sætter dig tilbage - mindst 3 dage - men sker det for ofte er
der erfaringer om at det er sværer at komme igang med det effektive vægttab
igen. Nogle der prøver at hoppe af og på konstaterer at måske 5 gange de
gør det, ikke længere taber sig lige så extremt meget som før.

> [...]
>baren i forbindelse med kollegiet, der kan jeg sagtens klare mig med
>cola-light, evt. noget RENT alkohol. Men der er også de andre dage som

Sukkerfri sodavand og vodka - lowcarb, men pas på - på lowcarb slår alkohol
hårdere end normalt; også derfor det kaldes "cheap date syndrome"

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk