du bliver hvad du spiser?
Fra : bj

Dato : 06-05-05 22:23

TV-program på TV3. Er der nogen der har set det? Er det ikke vægtvogternes
program de går ud efter?

Lene Hansson afslører ikke mange detaljer i programmet i forhold til selve
okstomlægningen. Der er for eksempel ingen antydning af hvad man gerne må
spie til morgenmad, ud over, at det meget gerne skulle være frugt. Hvis ikke
dette er lige for så er det vist noget med kornprodukter og magert
mælkprodukt, men i hvilke mængder osv. Jeg vil jo mene, at selv om man slår
sig på frugtdelen om morgen er det vel ikke bare OK at kværne lade os sige 3
stykker frugt eller noget ylette med økologisk havregryn med 1 stykke frugt
eller er det?

Jeg ved godt, at det er essensen af det hele for at få folk til at købe
hendes bøger osv....men jeg vil da mene det ville have en bedre effekt hvis
der var flere tydelige angivelser og forhold, der ville gøre at almindelige
mennesker bedre kan forholde sig til programmet - både kostprogrammet og
selve TV-årprogrammet.

Jeg ved hun har en hjemmeside, men den siger faktisk ej heller ret meget om
f. eks. morgenmad, blot at det er bedst at starte dagen med frugt eller
magert mælkprodukt+kornprodukt.

Gi jeres mening, det er altid godt med noget debat..

god weekend

bj

Fra : Lisbeth

Dato : 06-05-05 22:58

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en meddelelse

> TV-program på TV3. Er der nogen der har set det? Er det ikke vægtvogternes
> program de går ud efter?

Jeg tror mere det er Lene Hanssons til tider spøjse teorier. Dem kan du læse
om i hendes bøger.

> Jeg ved godt, at det er essensen af det hele for at få folk til at købe
> hendes bøger osv....

Det tror jeg nu ikke. Hensigten er snarere TV3's og handler om seere og
reklamekroner.

> [...]
> tydelige angivelser og forhold, der ville gøre at almindelige mennesker
> bedre kan forholde sig til programmet - både kostprogrammet og selve

Og netop fordi det ikke er sådan tror jeg godt du kan droppe mistanken om,
at hensigten er at reklamere for Lene Hansson. Hun er bare lige så meget
"redskab" som udsendelsens ofre.

> Jeg ved hun har en hjemmeside, men den siger faktisk ej heller ret meget
> om f. eks. morgenmad, blot at det er bedst at starte dagen med frugt eller
> magert mælkprodukt+kornprodukt.

Jamen siger det så ikke hvad hun mener om morgenmad?

Mvh. Lisbeth

Fra : bj

Dato : 07-05-05 21:08

> Jeg tror mere det er Lene Hanssons til tider spøjse teorier. Dem kan du
> læse om i hendes bøger.

Jeg så lige programmet fra start til slut idag. Jeg kan se hvad du mener,
men på den anden side sådan helt objektivt så ser dea ud til at hendes
princippet virker.

> Det tror jeg nu ikke. Hensigten er snarere TV3's og handler om seere og
> reklamekroner.

Måske.

> [...]
> at hensigten er at reklamere for Lene Hansson. Hun er bare lige så meget

måske..

> Jamen siger det så ikke hvad hun mener om morgenmad?

Både og vil jeg mene. jeg vil mene at de ting hun holder inde med er for at
få folk osm dig og mig til at købe hendes bøger for at finde ud af det med
protioner osv. Jojo biblieteket er jo opfundet....

> Mvh. Lisbeth

mvh

bj

Fra : Lisbeth

Dato : 08-05-05 06:51

> [...]

> Jeg så lige programmet fra start til slut idag. Jeg kan se hvad du mener,
> men på den anden side sådan helt objektivt så ser dea ud til at hendes

HVordan konstaterer du, om hendes "principper" virker. Hvordan virker det og
hvorfor?

> Både og vil jeg mene. jeg vil mene at de ting hun holder inde med er for
> at få folk osm dig og mig til at købe hendes bøger for at finde ud af det
> med protioner osv. Jojo biblieteket er jo opfundet....

Øhhh... udsendelsen og de ting hun holder inde med får ikke mig til hverken
at købe eller låne hendes bøger.

Hvad holder hun i øvrigt inde med?

Mvh. Lisbeth

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-05 16:58

Lisbeth wrote:
> [...]
> det og hvorfor?

> Øhhh... udsendelsen og de ting hun holder inde med får ikke mig til
> hverken at købe eller låne hendes bøger.

Så er Lisbeth på banen igen med ny adresse - og lige negativ

Lene's principper VIRKER - har selv tabt mig omkring 15 kg, da hun havde Fit
4 Life klinikken i København, og det er indtil nu den eneste metode, der har
virket for mig - DDV og hvad de ellers hedder, kan jeg slet ikke få til, at
virke, da de virker uoverskuelige med vejning af alt mad eller
point-tælning.

Mvh
Tina

Fra : Lisbeth

Dato : 08-05-05 18:12

"Tina" <virkerikke snabela punktum tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Så er Lisbeth på banen igen med ny adresse - og lige negativ

Øhhh... adressen er sørme den samme som altid. Kan godt være min omskrivning
af den ikke er den samme... den er genskabt efter hukommelsen i forbindelse
med skift til ny PC. Men fjerner du "invalid" har du den reelle adresse som
jeg har brugt lææææææænge.

Det DU opfatter som negativitet vil jeg i øvrigt kalde sund skepsis og
almindelig logik *S*

> Lene's principper VIRKER - har selv tabt mig omkring 15 kg, da hun havde
> Fit 4 Life klinikken i København, og det er indtil nu den eneste metode,
> der har virket for mig

Det er fint og herligt for dig. Men det er altså ikke så ligetil at fastslå,
HVAD det er, der helt konkret virker, når man er på en bestemt kur. Er det
kuren eller kursisten, der er afgørende for resultatet?

Tager du eksempelvis Atkins, vil du se, at nogle mener, det er mængden af
kulhydrater, der er afgørende. Andre vil mene, at det er mængden af
kalorier. Mon ikke det mest afgørende er, om kuren passer til ens spisevaner
og lyst - for Atkins vedkommende er det afgjort en fordel at være glad for
kød. For nogle er Atkins den rigtige kur. For andre er det et helvede, som
de hurtigt opgiver. Vi kan ikke dermed fastslå, at kuren er hverken effektiv
eller det modsatte.

Tilsvarende er det med Hanssons princip - det er kanonsvært at fastslå, om
det er en omlægning af usunde spisevaner, færre kalorier eller Hanssons
principper, der er udslagsgivende for et vægttab.

Jeg kender masser, der har været glade og haft gavn af "Fit for life"
princippet, som Hansson også følger. Men jeg kender mindst lige så mange,
der går bananas og bestemt ikke taber sig, når de kun må spise frugt indtil
frokost.

At man har været på en bestemt kur, der virker, er ikke i sig selv
dokumentation for, at den pågældende kur har en effekt udover den effekt der
er ved enhver kur med færre kalorier end man forbruger.

> DDV og hvad de ellers hedder, kan jeg slet ikke få til, at virke, da de
> virker uoverskuelige med vejning af alt mad eller point-tælning.

Jamen der kan du bare se! Det er næppe DDV-kuren, der er afgørende -
brugerens indstilling til kuren samt lyst og evne til at følge den, er nok
så vigtig.

Mvh. Lisbeth

Fra : bj

Dato : 08-05-05 19:46

> [...]
>morgenmad? Må man spise ylette og müsli? Må man spise frugt med ylette (det
>glider nemmere ned)? Hvaad med æggekage osv....

mvh.

bj, der gerne vil tabe 5-6kg.

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-05 20:07

bj wrote:
> "Tina" <virkerikke snabela punktum tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> mvh.
>
> bj, der gerne vil tabe 5-6kg.

Man SKAL spise frugten - jeg ved i hvertfald ikke andet, og havde ikke
problemer med det.
Frugten er yderst vigtig, så jeg ville ikke bytte den ud med noget andet.

Mvh
Tina

Fra : bj

Dato : 09-05-05 11:57

> Man SKAL spise frugten - jeg ved i hvertfald ikke andet, og havde ikke
> problemer med det.
> Frugten er yderst vigtig, så jeg ville ikke bytte den ud med noget andet.
>
> Mvh
> Tina
>OK. Men jeg har idag valgt at spise frugt til morgenmad med 1dl. ylette.
>Jeg må tage det lidt i etaper for at få det til at lykkes.

Nu træner jeg også en del så mon ikke det går an!

bj

Fra : Lisbeth

Dato : 09-05-05 13:08

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en meddelelse

En venligt ment tip: Det vil lette læsevenligheden, hvis du og Tina klipper
det overflødige fra de indlæg I svarer på. Se hvordan andre gør det....

Mvh. Lisbeth

Fra : bj

Dato : 09-05-05 18:30

"Lisbeth" <lisbeth_jacobsen@hotmail.invalid,com> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> En venligt ment tip: Det vil lette læsevenligheden, hvis du og Tina
> klipper det overflødige fra de indlæg I svarer på. Se hvordan andre gør

fair nok, vil prøve at huske det....

bj

Fra : bj

Dato : 09-05-05 18:36

> [...]
> problemer med det.
> Frugten er yderst vigtig, så jeg ville ikke bytte den ud med noget andet.

OK, det har jeg så forstået, men hvis det ikke er for meget forlangt kunne
jeg da godt tænkte mig at se en dags-plan som den kunne se ud.

Jeg har kigget lidt på diverse hjemmeside, men synes det er lidt svært at
greje helt.

Jeg tænker på: hvornår må man så spise mejeriprodukter og mængde? Jeg vil
mene, at det jeg har læst mig frem til vil det være mest hensigtsmæssigt at
spise det sammen med den proteinholdige "del" af kosten f. eks. til aften.

Hvad med nødder og kød (kalkun, kylling, skinke) og hvad er den typiske
mængde på en frokost eller middag me hensyn til kød?

Jeg har idag været på indkøb idag og handlet mange af de gode produkter ind
og så er der ingen vej tilbage, og det er jeg glad for.

Hvis du vil "give" noget af kostomlægningen er jeg klar (også med
privatmail).

mvh.

bj

Fra : bj

Dato : 09-05-05 18:38

> [...]
> problemer med det.
> Frugten er yderst vigtig, så jeg ville ikke bytte den ud med noget andet.

glemte lige at spørge. Hvad er det for nogle olier, der bruges til denne
kostomlægning? Pt. har jeg selv egentligt kun tidselolie og soya (det til f.
eks. forårsruller). Programmet jeg så på TV3 viste nogle olier af soya og
andet i køleskabet. Kan du hjælpe med det også?

mvh

bj

Fra : Frandsen

Dato : 07-05-05 07:40

> [...]
om
> f. eks. morgenmad, blot at det er bedst at starte dagen med frugt eller

Jeg læste engang en bog af en amerikaner. Bogen hedder "Fit for Life", og
den anbefaler i øvrigt frugt eller juice om morgenen, og at man ikke blander
stivelse og proteiner. Hun har den samme holdning til stivelse og proteiner,
og hun er "uddannet" i USA. Der kan være en sammenhæng. Jeg tabte i øvrigt
13 kilo efter "Fit for Life", og det holdt i flere år indtil en større
livsstilsændring (til negativ side desværre).

Fra : bj

Dato : 07-05-05 21:10

"Frandsen" <DetKanDuGlemme@invalid.kd> skrev i en meddelelse
> [...]
> 13 kilo efter "Fit for Life", og det holdt i flere år indtil en større
> livsstilsændring (til negativ side desværre).

det er da meget meget flot. men er det så virkeligt så sandt med stivelse og
proteiner...de er da næsten umuligt at holde det adskilt. Jeg ser for mig at
maden bliver noget triviel!

bj

Fra : Lisbeth

Dato : 08-05-05 06:52

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en meddelelse

> det er da meget meget flot. men er det så virkeligt så sandt med stivelse
> og proteiner...

Der er intet videnskabeligt belæg for at påstå, at det er sandt.

Mvh. Lisbeth

Fra : Frandsen

Dato : 09-05-05 08:42

> [...]
og
> proteiner...de er da næsten umuligt at holde det adskilt. Jeg ser for mig

Jeg ved ikke, om det er sandt det med stivelse og proteinerne. Mit vægttab
kan også skyldes, at jeg "bare" spiste sundere (spiste flere grøntsager og
mindre kulhydrater fra stivelse).

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 07-05-05 07:58

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> wrote in

> [...]
> frugt eller magert mælkprodukt+kornprodukt.
>
> Gi jeres mening, det er altid godt med noget debat..

Slå hen på en anden kanal når udsendelsen kommer frem på skærmen!

Bortset på en sund fokus på grøntsager og motion, så er hun vanvittig at
lytte på med alt det pseudo-videnskab hun lukker ud.

Skillekost, f.eks? Blanding af proteiner og kulhydrat har ingen
uhensigtsmæssigheder, aminosyreoptagelsen hæmmes ikke af højere insulin-
niveau.

Udrensningskure: Bullshit - tarmen renser sig selv og man kan stort set
kun opnå at forstyrre tarmfunktion ved det.

Frugt indtil frokost. Endnu mere bullshit som hun åbenbart har hugget fra
"Fit for life" og stadig tror er en god idé. En solid morgenmad med
havregryn, letmælk, lidt sund olie, måske et æble - det er en uhyrligt
god investering i hele dagens velbefindende da mange der indtager en lav-
energiindholdende morgenmad ofte får et dårligt spisemønster over resten
af dagen.

Det skal lige siges at jeg kun har set meget små dele af enkelte
udsendelser, hvorfor ovenstående er eneste ankepunkter jeg har. Et
komplet gennemsyn kunne sikkert afføde 600 linjer ekstra :)

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : bj

Dato : 07-05-05 21:20

> [...]
>
> Skillekost, f.eks? Blanding af proteiner og kulhydrat har ingen
> uhensigtsmæssigheder, aminosyreoptagelsen hæmmes ikke af højere insulin-

Det ser ud til at metoden virker og kostprogrammet ser da også tilforladelig
ud. Sund med frugt, grønt, proteiner og lidt graft brød, pasta og ris, fisk
og andet...som je gser det er det en kost der bygger på, at holde fingre fra
vhist brød, sukker, slik og kage. Og srøge for at få alle de gode ting. Tja,
hvem ved efterhånden ikke det, men det er vel bare sværere at gøre det i
praksis!

> Udrensningskure: Bullshit - tarmen renser sig selv og man kan stort set
> kun opnå at forstyrre tarmfunktion ved det.

Måske, men personligt tror jeg da at kroppen har godt af at få renset alle
affaldstoffer ud. Om det så lige er affaldsstoffer fra tarmen, som de viser,
vil jeg mene er diskutababelt, der er jo mange andre affaldsstoffer som
udskilles via nyren f. eks.

> [...]
> energiindholdende morgenmad ofte får et dårligt spisemønster over resten

Det tror jeg på du har ret i, men så blandes de der stivelser og
proteiner.....jeg ved godt hvad du har skrevet tidligere i indlægget med at
det er noget vrøvl ikke at blande disse ting. Det tror jeg egentligt også på
for det handler vel i bundog grund om at spise sund og varieret og stadig
sørge for energi ind = energi ud. Skal man smide i vægt er det vel mindre
energi ind = mere energi ud. Se formler kan vi nu sagtens kaste af os:)

bj

Fra : Lisbeth

Dato : 08-05-05 06:54

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det ser ud til at metoden virker

De folk hun tager fat på, lever så usundt, at der ikke skal meget til at
skabe effektiv forbedring. Det er også derfor svært at vurdere, hvilken
effekt Hanssons teorier har. Jeg tror elle mulige andre teorier ville give
samme resultat.

> Måske, men personligt tror jeg da at kroppen har godt af at få renset alle
> affaldstoffer ud.

Det klarer kroppen selv.

Mvh. Lisbeth

Fra : Henrik og Pia

Dato : 11-05-05 17:04

Hej alle sammen.

Nu har jeg siddet og læst jeres indslag her i gruppen: du bliver hvad du
spiser.

Jeg har nu ikke selv set programmet, men kender til overvægt og problemer
med at tage sig, jeg har prøvet utalige af slankekure og de virkede meget
kort tid, den kur der virkelig har hjulpet mig er DDV det er nu ikke forde
jeg vil reklamere for dem, det klare de fint selv, men jeg tabte mig da 43
kg på den kur, men jeg havde et problem og det var med alle de grønsager man
skulle spise, men det lykkedes for mig langt om længe, så stoppede jeg på
den kur da jeg var blevet utrolig trat af alle de grønsager, de hang mig
langt ud af halsen, så der er gået 1 år siden jeg var på den kur, nu er jeg
så startet hos Dansk Kostomlægning, det går utroligt godt og det passer
bedre til mig, da der er flere grønsager der tæller og det er ikke så mange
man skal spise som hos DDV (så står den heller ikke på lever 1 gang om ugen)
så jeg skal bare lige af med de sidste killo, så det glæder jeg mig til.

For at tabe sig så SKAL man være motiveret, ellers går det ikke godt med
ens kur.

Så skal man have frugt hver dag og rigeligt med vand og selvfølgelig sine
grønsager.

Her i huset er det kun mig der skal tabe mig, men jeg spiser faktisk det
samme som de andre, maden bliver bare lavet på en anden måde og så får jeg
mine grønsager til, så det behøves altså ikke at være besværligt at gå på
kur selvom resten af familien ikke skal tabe sig, så hvis man bare spiser
rigtigt så hjælper det og man er ikke sulten som man kan være på mange kure.

Mvh. Pia

Fra : bj

Dato : 12-05-05 20:28

"Henrik og Pia" <fjerndette-he.pe@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kure.
>
> Mvh. Pia
>
>for vildt, 43KG. er da vildt flot og held og lykke med de sidste kilo.

bj

Fra : Lisbeth

Dato : 12-05-05 23:11

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en meddelelse

Det er desværre ret umuligt at hitte rede i, hvad du tilføjer

Kig engang på, hvordan andre citerer og svarer, så øger du muligheden for at
blive forstået *S*

Mvh. Lisbeth