Motionscykel ???
Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 27-04-05 19:36

Hej gruppe !!

Er der nogen af jer, der med sindsro vil påstå, at de har opnået
væsentlige vægttab, blot ved at sidde og køre på en motionscykel ??

Mvh.
Hans

Fra : edob

Dato : 27-04-05 20:44

> Er der nogen af jer, der med sindsro vil påstå, at de har opnået
> væsentlige vægttab, blot ved at sidde og køre på en motionscykel ??
>
> Mvh.
> Hans

Hej Hans.

Jeg har motioneret regelmæssigt i snart 35 år. I de sidste 7 - 8 år i
motionscentre. Der har motionen bestået af kørsel på motionscykel,
kombineret med holdmotion. Samtidig meget "fornuftig" kost.

På motionscykel har jeg trænet 2-3gange om ugen og kørt i omkring 45
minutter for fuld fart med middel belastning. Det giver pr. gang en
forbrænding på 300-450 kcal og det er jo ikke specielt meget hvis man gerne
vil tabe sig. (efter sådan en tur er jeg gennemsvedt). Derfor tror jeg at
jeg kan sige, motion på motionscykel er slet ikke nok hvis man gerne vil
have et væsentligt vægttab.

Jeg er nu gået over til løbebånd - og det er der forslag i ! Efter
halvanden times løb og meget hurtig gang har jeg forbrændt omkring 1000 -
1200 kcal, og det har virkelig vist sig på vægten. (har tabt 10 kg siden
november måned og er nede på min normalvægt).

Venlig hilsen, Frank

Fra : Amazing_Pudding

Dato : 04-05-05 14:20

> Derfor tror jeg at jeg kan sige, motion på motionscykel er slet ikke
> nok hvis man gerne vil have et væsentligt vægttab.

Nååå, det vil jeg nu ikke sige. Jeg købte en motionscykel og placerede
den foran fjernsynet. Jeg gik fra 78 kg til 63 kg på ca. 1 år, ved at
cykle 30-45 minutter hver dag. Uden i øvrigt at ændre mine kostvaner
nævneværdigt. Til sidst måtte jeg "lette foden fra pedalen", forbi mine
venner syntes jeg begyndte at se lige lovlig tynd ud, så jeg har helt
bevidst taget lidt på igen. Indrømmet, det kræver diciplin og ja, gu' er
det da røvsygt at sidde og trampe løs, men jeg var alligevel overrasket
over hvor nemt det var at tabe sig.
Man kan måske spørge hvorfor jeg overhovedet begyndte, for jeg var ikke
rasende overvægtig (er 178 cm), men jeg ville godt prøve at være helt
slank, og desuden ville jeg godt forbedre min kondition.
Så ja, for nu at besvare Hans Mikkelsens oprindelige spørgsmål, det kan
efter min bedste overbevisning godt lade sig gøre, hvis blot
motivationen er i orden.

M.v.h.
A.P.

Fra : Eivind

Dato : 27-04-05 20:59

>Hej gruppe !!
>
>Er der nogen af jer, der med sindsro vil påstå, at de har opnået
>væsentlige vægttab, blot ved at sidde og køre på en motionscykel ??

Jep, fra 125kg til 115 kg på et par måneder. Men kostholdet skal også
følge med. Det bliver dog lidt kedeligt i længden men jeg fik set en
masse film og serier i 30-45 min. bidder

Fra : Peter Caspersen

Dato : 29-04-05 17:33

Ja motonnscykel er ok, men kræver at du udviser hård diciplin, for mig var
det at sætte det i skema at jeg skulle køre 5 dage om ugen, og hvilken dage
jeg skulle køre eller lave anden motion, men det er kedligt så jeg satte
cyklen forand fjernsynet, + jeg cykler med pulsur, for at træne rigtigt
(træne rigtigt for mig) og for mig var det ikke at give fuld los når jeg
cykler, men istedet for træne i det man kalder fedt forbræning zone, det
gode ved det er også at du ikke er ved at dø når du er færdig (men det er nu
hårdt nok), så når du bruger motionscyklen rigtigt så er det et super
redskab,

Jeg har ikke en motionscykel istedet for har jeg en trax-træner som man
spænder sin ejen cykel op i og så er der en belastning som belaster
baghjulet og på den måde laver al den belastning man har brug for, den jeg
har er nogle år gammel så det kan være at de hedder noget andet idag, jeg
mener ikke den er beder end en motionscykel, men jeg sider beder på min ejen
racer end på de fleste motonscykler og når man ikke bruger den så kan den
klappes sammen og stilles bag en dør eller andet.

Med Venlig Hilsen

Peter Caspersen

Fra : Stine BT

Dato : 02-05-05 00:51

Hej Hans.

Her kan du lige læse et stykke om hvorfor en motionscykel er god,

http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=1174/sprog=1/grp=8/menu=15/ nederst
på siden :)

Held og lykke med det :)

VH Stine.