hvorfor er det så svært?
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 24-04-05 19:46

Hejsa

Ihhhh altså, hvorfor er det så svært at komme igang igen. Sidste år startede
jeg hos WW, o gfulgte det som jeg skulle: kiloene raslede af, men så kom
julen og jeg stoppede. Jeg holdt vægten rimelig godt trods julen, men jeg
var ikke nået helt ned hvor jeg gerne ville være. Nu har jeg så meldt mig
ind hos WW igen, men jeg kan bare ikke tage mig sammen. Hele tiden er der
undskyldninger for ikke at holde den osv. hvad gør jeg. Jeg har prøvet at
sige til mig selv, prøv at se tilbage og se hvor meget du tabte dig sidst,
men lige megt hjælper det. Jeg vil sige det sådan. Jeg holder den okay, og
tænker meget over hvad jeg putter i munden, men jeg har bare meget svært ved
at komme op på hesten igen og få tabt de sidste 6-7 kg

Hvad skal jeg dog gøre?

Mange hilsner fra Bolette ( der har en gymnastikbold til salg 65 cm, som
aldrig er blevet brugt ( købt i torsdags ), kun pustet op. Ny pris 180 kr,
sælges for 150 kr )

www.bolettes.dk

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 24-04-05 21:27

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> wrote in

> Hvad skal jeg dog gøre?

Virkelig indse fordelene ved at være slank og sund fremfor overvægtig og
usund - det er vel de fordele der driver alle til en indsats.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 24-04-05 21:43

> Virkelig indse fordelene ved at være slank og sund fremfor overvægtig og
> usund - det er vel de fordele der driver alle til en indsats.

Med 7 kg igen kunne Bolette jo overveje om målet er forkert.

Mvh Maria

Fra : Jan Hansen

Dato : 24-04-05 23:04

> Med 7 kg igen kunne Bolette jo overveje om målet er forkert.

Jeps og jeg vil gerne supplere - Det kan jo fint være at du Bolette har nået
en vægt som du og din krop (og din nærmeste omgangskreds) inderst inde synes
er passende for dig. - Så vil jeg bare sige - Fuck de 7 kg - Lev videre uden
at tage på - Og glæd dig over det du har tabt dig.
Ha en rigtig god dag

Mvh Jan

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-04-05 23:11

Bolette Nielsen skrev den 24-04-2005 20:45:
> [...]
> var ikke nået helt ned hvor jeg gerne ville være. Nu har jeg så meldt mig
> ind hos WW igen, men jeg kan bare ikke tage mig sammen.

90% af budskabet i en sætning ligger efter MEN'et.

Du har nu brugt tre forklaringer/undskyldninger:

- Så kom julen og du stoppede
- Du nåede ikke helt ned, hvor du gerne ville
- Du kan ikke tage dig sammen.

kan du se, hvor du skal gribe fat?

> [...]
> sige til mig selv, prøv at se tilbage og se hvor meget du tabte dig sidst,

Så må du jo bruge andre metoder.

> Jeg vil sige det sådan. Jeg holder den okay, og
> tænker meget over hvad jeg putter i munden, men jeg har bare meget svært ved
> at komme op på hesten igen og få tabt de sidste 6-7 kg

"Jeg holder den okay". Er det en slags hvilepude for dig? Har du -
ubevidst - accepteret den vægt du har opnået?

Du må bevidst opstille nye mål for dig, samt anvende de værktøjer som du
har gode erfaringer med.

> Hvad skal jeg dog gøre?

Nedfæld dine mål. Placer det nedskrevne et sted som er synlig for dig.
Lav en realiserbar plan;
Hold dig til den, uanset hvad der kommer af højtider.

--
mvh Carsten Riis, start 130 Nu 128,3.
Red liv! 4 gange om året

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 27-04-05 14:22

Hej Carsten
"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

Først tænkte jeg, han er sku' hård, men efter at ha' læst dit indlæg et par
gange ser jeg pludselig en mening med dit indlæg så tak for det.

> kan du se, hvor du skal gribe fat?

Ja, det kan jeg faktisk godt.

> "Jeg holder den okay". Er det en slags hvilepude for dig? Har du -
> ubevidst - accepteret den vægt du har opnået?

Måske har du ret at jeg ubevidst har accepteret mig selv som jeg er nu, men
drømmer så stadig om at tabe mig lidt mere. Men jeg kan godt se din mening

> Nedfæld dine mål. Placer det nedskrevne et sted som er synlig for dig.
> Lav en realiserbar plan;
> Hold dig til den, uanset hvad der kommer af højtider.

Mange tak for dit MEGET fornuftige indlæg.

Knus Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-04-05 19:52

Bolette Nielsen skrev den 27-04-2005 15:22:
> [...]
>
> Først tænkte jeg, han er sku' hård, men efter at ha' læst dit indlæg et par
> gange ser jeg pludselig en mening med dit indlæg så tak for det.

Takker for de rosende ord.

Det glæder mig, at du kunne se gennem det temmelig hårde ordvalg (kan
egentlig godt se, at det var lidt hårdt i forhold til hvad jeg ellers
plejer at skrive)... Hovedsagen da heldigvis, at du har kunnet finde
budskabet frem og vil omsætte det til nogen mål og processer som passer
til dit temperament og dagligdag.

Held og lykke med processen. Meld gerne tilbage hvordan det går og når
du har nået målet OG hvad dit nye mål så er.

--
mvh Carsten Riis

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-05 14:01

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
meddelelse news:426be962$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hejsa
>

> Hvad skal jeg dog gøre?

Hej Bolette

du ku jo prøve at tænke lidt over hvad det er du gerne vil,,

ha medlidenhed,, er det det ,men det får du ikke

hvis du ved at du burde tage dig sammen til at få det gjort , så gør det

gør det for din egen skyld ikke fordi andre synes det,,

mvh

fra en der stoppet med at ryge + være på kost forandring
og som har tabt 22 kg og ikke ryger mere efter 30 år aktiv rygning