Slankekoncept med vejning og strafgebyr?
Fra : Jakob Munck

Dato : 13-04-05 13:58

Jeg har fået fortalt, at der skulle eksisterer et slankekoncept, hvor man
går til vejning en gang om månden, når man har nået sin idealvægt. Hvis man
så har taget mere end X kilo på, så skal man betale penge til en kasse eller
fond.

Hvad er det for et koncept?
Nogle der ved noget om det?

v.h.
Jakob

Fra : Jacob

Dato : 14-04-05 15:01

Slankekur for kapitalister?

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 15-04-05 09:08

"Jacob" <jacob@got-it.org> skrev i en meddelelse

> Slankekur for kapitalister?

Er det kapitalisterne, der er på slankekur - eller?

Og hvis der betales til en fond, er der jo næppe tale om, at nogen
privatpersoner tjener på sagen?

Hvad er i øvrigt en kapitalist? *B*

Mvh. Lisbeth

Fra : Jacob

Dato : 18-04-05 15:46

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> skrev i en
meddelelse news:425f7c02$0$13736$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> Er det kapitalisterne, der er på slankekur - eller?

Var nu mest ment som en spøg :)

> Og hvis der betales til en fond, er der jo næppe tale om, at nogen
> privatpersoner tjener på sagen?
>
> Hvad er i øvrigt en kapitalist? *B*

Kapitalist: [kabita'list] subst. -en, -er, -erne
EN person der ejer en kapital / en velhavende person der tjener penge ved
at udnytte andres arbedskraft

Kapitalisme er defineret som en politisk ideologi der har som mål at
produktionsmidlerne ejes af privatpersoner.

m.v.h
Jacob

PS: Det *B* tror jeg antyder, at du godt selv kendte svaret og derfor kunne
se spøgen?

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 18-04-05 18:07

"Jacob" <jacob@got-it.org> skrev i en meddelelse

> Kapitalisme er defineret som en politisk ideologi der har som mål at
> produktionsmidlerne ejes af privatpersoner.

Ja...... jeg har lige præcis derfor svært ved at få øje på, hvordan
kapitalisten passer ind i et koncept, der går ud på at man vælger at betale
strafgebyr for manglende vægttab. *S*

> PS: Det *B* tror jeg antyder, at du godt selv kendte svaret og derfor
kunne
> se spøgen?

Helt seriøst nej.... jeg kan slet ikke se spøgen.... fordi jeg slet ikke er
i stand til at få tingene til at hænge sammen. Måske fordi jeg - med
princippet om at betale til en fond - mere kommer til at tænke på
velgørenhed end kapitalisme.

Hvis man tænder på at blive straffet, er princippet sikkert ganske
glimrende. Jeg ville dog aldrig gå ind på en deal om at betale strafgebyr
for manglende vægttab. Slet og ret fordi jeg ved, at når jeg er i gang med
at tabe mig, så ER der perioder, hvor jeg ikkke taber mig. Og tanken om at
skulle straffes eller straffe, forekommer mig at være ret negativ.

Men kapitalisme... den kan jeg sgutte få øje på.

Mvh.Lisbeth

Fra : Anja

Dato : 18-04-05 20:41

> [...]
man
> så har taget mere end X kilo på, så skal man betale penge til en kasse

Det kunne godt lyde som De Danske Vægtkonsulenter (DDV -
http://www.weightconsultants.com/da/). Her kan man gå gratis til
kontrolvejning efter man har nået sin idealvægt, men hvis man vejer for
meget (tror det er to kg) skal man betale prisen for en vejning. Pengene går
til firmaet DDV.

mvh Anja