Rulleskøjter
Fra : Helle

Dato : 08-04-05 09:02

Hejsa

Min kæreste og jeg vejer hhv 25 og 30 kg for meget og vil gerne gøre noget
ved det. Vi overvejer at lære at stå på rulleskøjter. Er det svært når man
vejer så meget for meget og er hhv 23 og 28 år gammel? sidst vi begge stod
på rulleskøjter var da vi var ca. 7 år gamle så det er rigtig lang tid
siden.

Er rulleskøjter en god motionsform når man vejer for meget og gerne vil
forbrænde lidt kcal?

Mvh Helle

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-04-05 09:44

Helle skrev den 08-04-2005 10:01:
> [...]
> vejer så meget for meget og er hhv 23 og 28 år gammel? sidst vi begge stod
> på rulleskøjter var da vi var ca. 7 år gamle så det er rigtig lang tid

Tja, der er nok nogen motoriske evner som I skal have "genlært"
Jeg har aldrig lært at stå på (rulle)skjøter og jeg har en finmotorik
som en klumpfisk i lavvande.

Og med hensyn til jeres overvægt og evner... tror ikke der er nogen
sammenhæng.
I slår jer naturligvis lidt hårdere i tilfælde at I falder og det gør
man jo sikkert i starten.
Det kan man tage beskyttelsesudstyr på, så man ikke får permanente
skader (knubsene får man, men ingen brud eller afskrabninger)

I skal også lige vide, at løbe på rulleskøjter så bliver I trafikmæssigt
betragtet som fodgængere, så rent lovligt, så skal I holde jer til
fortovene. Ude på landet og tilsvarende øde steder skal man vist bare
kunne tale for sin gamle moster i tilfælde af man bliver stoppet af policen.

> Er rulleskøjter en god motionsform når man vejer for meget og gerne vil
> forbrænde lidt kcal?

Jeg kan ikke se nogen af de problemer som det ville have været som ved
fx løb.
(det skal lige siges, at jeg kun udtaler mig ud fra, hvordan jeg
forestiller mig det er at løbe på (rulle)skøjter. jeg kan snildt tage fejl)

Måske kan rulleskøjteløbere fortælle om fordele og ulemper for overvægtige.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-05 11:54

Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vejer så meget for meget og er hhv 23 og 28 år gammel? sidst vi begge stod
> på rulleskøjter var da vi var ca. 7 år gamle så det er rigtig lang tid

Hvis i har stået på rulleskøjter som barn, så kan man sagtens lære det igen.
Man er dog lidt usikker i starten, indtil man fanger balancen og modet
ordenligt igen.
Husk beskyttelsudstyret, da man som regel skvatter meget i starten.

> Er rulleskøjter en god motionsform når man vejer for meget og gerne vil
> forbrænde lidt kcal?

Har bl.a brugt rulleskøjter, når jeg skulle tabe mig efter fødsler ( 10-20
kg. ). Det er imo meget nemmere, at rulle end at løbetræne. Jeg blev ikke så
stakåndet, som jeg gør ved løb og jeg kunne så snildt rulle 4 km. på 20 min.
1 til 2 gange om dagen, og så er det jo sjovt at rulle, samtidig med at man
får motionen.

Det er i hvert fald værd at prøve, om det er noget for jer.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Helle

Dato : 08-04-05 14:47

> [...]
> ordenligt igen.
> Husk beskyttelsudstyret, da man som regel skvatter meget i starten.

De rulleskøjter vi har stået på som barn er dem med fire hjul der sidder to
og to. Det er jo inliners i dag og det siges at det skulle være meget
nemmere men jeg synes godt nok det er svært bare at stå stille på de smalle
hjul!
Men man kan vel lære det. Ingen af os har i øvrigt prøvet at stå på skøjter
som barn, ikke vellykket i hvert fald

Vi bor i en lille flække 8 km fra Svendborg så her er masser af rolige veje
vi kan klumpe rundt på. hehe.

Mvh Helle

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-05 15:16

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse news:42568b48$0$707

> [...]
> og to. Det er jo inliners i dag og det siges at det skulle være meget
> nemmere men jeg synes godt nok det er svært bare at stå stille på de

Jeps, jeg fik også et par "smarte" 4 hjulede skøjter til min 6 års
fødselsdag, der kunne spændes ud, uden på skoene, efterhånden som
skostørrelsen voksede.
Inlinere er nemmere at stå på og de er ikke så tunge, som de 4 hjulede
rulleskøjter.

> Men man kan vel lære det. Ingen af os har i øvrigt prøvet at stå på
skøjter
> som barn, ikke vellykket i hvert fald

Øvelse gør mester, hvis man bare er lidt tålmodig.

> Vi bor i en lille flække 8 km fra Svendborg så her er masser af rolige
veje
> vi kan klumpe rundt på. hehe.

Der er hyggeligt dernede ved Svendborg. Kommer selv fra Ærø, men befinder
mig nu meget godt her i Jylland.
Held og lykke med projektet.
Det er en rigtig sjov måde at motionere på og man bruger jo hele kroppen, så
et eller andet antal kalorier må man jo brænde af. Man kan også blive godt
øm i starten, især i benene.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Stefanie Mathiesen

Dato : 11-04-05 20:28

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> wrote in message
> [...]
> siden.
>
> Er rulleskøjter en god motionsform når man vejer for meget og gerne vil

Apopros - Nogle der ved hvor man kan købe side by side (rulleskøjter med 2
og 2 hjul - ikke inlinere)?
Helst til ikke alt for mange penge.
De er utrolig svære og få fat på, men jeg får så ondt i fødderne af
inlinere, og ville gerne ud og rulle lidt med kæresten...
Har prøvet den blå avis.
Skal bruge str. 42-44.

--
Mvh Stefanie

Fra : Helle

Dato : 12-04-05 12:20

> [...]
> De er utrolig svære og få fat på, men jeg får så ondt i fødderne af
> inlinere, og ville gerne ud og rulle lidt med kæresten...

Hejsa.

Ja du kan bla. få dem her: http://www.skatepro.dk/

Mvh Helle

Fra : Stefanie Mathiesen

Dato : 12-04-05 13:47

> Hejsa.
>
> Ja du kan bla. få dem her: http://www.skatepro.dk/
>
> Mvh Helle

Hejsa.
Tusind tak, jeg har lige fundet de rulleskøjter jeg har ledt efter i over
1år. Godt nok til ca. dobbelt s meget som jeg havde regnet med, men skidt
pyt. Nu var det tid til at starte med at rulle igen :)

--
Mvh Stefanie

Fra : Helle

Dato : 12-04-05 15:43

> [...]
> 1år. Godt nok til ca. dobbelt s meget som jeg havde regnet med, men skidt
> pyt. Nu var det tid til at starte med at rulle igen :)

Det glæder mig at du kunne bruge linket. Jeg har lånt nogle gamle
rulleskøjter af min kusine og det er også inlinere. Jeg tror de passer i
størrelsen. Så de står ude i gangen og venter bare på jeg tager mig sammen
til at prøve dem og lære at stå på dem. Hvis det viser sig at jeg kan lide
det, så køber jeg mig et par.

Mvh Helle

Ps. God rulle-tur