Novell 4.11, Novell Clienter og pop-up ved~
Fra : René Sørensen

Dato : 30-05-01 12:37

Hej

Jeg håber der er nogen af guru'erne her der kan hjælpe med et
underligt problem jeg har ved en kunde.

Den pågældene kunde har en Novell 4.11 server og på netværket er der
en printserver med 3 parallelle porte, hvoraf de 2 har tilsluttet
printere, henholdsvis en Canon LBP4 og en Canon LBP8.

På 2 af arbejdspladserne er der installeret Novell Clienter, og her
kommer der et popup vindue hver gang der bliver udskrevet et printjob.
På den PC med Novell Client 3.01 er det 2 små vinduer for hvert
printjob der lukker igen efter 1-2 sek. På den anden PC, en bærbar, er
det Novells Client 3.2 der er installeret og her er det ét vindue der
kommer op, men det skal man så til gengæld selv lukke, det er Novells
Broadcast vindue der kommer op.

Jeg mener at have checket alle de steder hvor der står noget om
notify, både i Novell Clienterne og via Netware Administration Tool
under printer objekterne.

Der er så vidt jeg kan se heller ikke mulighed for at det kan ændres
via administrations programmet til printserveren, da det kun er
opsætning af køerne og hvilke brugere der har adgang til
administration og brug af printerne der kan ændres der.

Jeg håber virkelig at der er nogen af jer der kan hjælpe mig her.

Med venlig hilsen
René Sørensen

Fra : Martin_P

Dato : 30-05-01 12:55

Bliver printerkøerne fanget fra loginscript?? altså med capture
kommandoen? For så er det der det skal rettes - kan ikke huske det 100
%, men det er noget i retning af:

Capture l=(PORT) q=(KØNAVN) nb(No Banner) NFF(No Form Feed) nnoti(NO
NOTIFY)

Håber det kan hjælpe - du skal selvf. ikke skrive det jeg har skrevet
i parantes - det er bare hjælpetekst

Martin_P

Fra : Martin_P

Dato : 30-05-01 14:12

Af en eller anden grund replyede Rene til min email konto. Poster lige
hans svar her:

On Wed, 30 May 2001 13:54:52 +0200, in dk.edb.netware you wrote:

>Bliver printerkøerne fanget fra loginscript?? altså med capture
>kommandoen? For så er det der det skal rettes - kan ikke huske det 100
>%, men det er noget i retning af:

Det gør de, ja.

>Capture l=(PORT) q=(KØNAVN) nb(No Banner) NFF(No Form Feed) nnoti(NO
>NOTIFY)
>
>Håber det kan hjælpe - du skal selvf. ikke skrive det jeg har skrevet
>i parantes - det er bare hjælpetekst

Tak for det hurtige svar, det vil jeg prøve at gøre hos dem.
Finder lige selv den præcise syntaks i manualen.

>Martin_P

René Sørensen

Fra : Erling Christensen

Dato : 30-05-01 18:39

Hej...

Under Properties for klientet og under Default Capture fjerne du
hakket ud for Notify id afsnittet "Other settings" så skulle der ikke
komme flere beskeder ved udskrifter.

Mvh

Erling Christensen

Fra : John Jensen

Dato : 31-05-01 17:18

Notification kan være slået til flere steder:

1. På Printer-objectet i NDS.

2. I klientens properties under Default Capture.

3. Hvis I skriver direkte til køen, kan det også være sat i properties
for printer-ikonet i Windows.

4. Hvis I bruger Capture er der to muligheder.
a. Som en switch på Capture-kommandoen (/Notify) - default er ingen
notificering
b. I en Print Job Configuration. De defineres i container-objektet og
kan være aktiveret på to måder. Enten med en switch på
Capture-kommandoen (/Job), eller ved at være sat som default i
container-objektet (vist med et lille printer-ikon). Indstillingerne i
Print Job Configurationen erstatter defaults for Capture-kommandoen.
Eksplicitte switche på Capture overrider. Så en tilføjelse af
"/NoNotify" skulle lukke af her.

John.