NW Client 3.30 og Windows
Fra : ~*~ Mivi ~*~

Dato : 30-05-01 09:10

Hej

Her hos os har vi 2 NT Servere og 2 NW Servere (en NW4.11 og en NW5.00).
Vi benytter MS client til at koble os på NT serverne.
Vi benytter NW Client 3.30 til at koble os på NW serverne.

Som det første efter en installation tilkobler vi os kun NT servere.
Efter dette, og når man kobler sig på vores netværk kommer vi på i løbet af
ingen tid.
Åbner vi herefter andre computere, og klikker os ind på et eller andet drev
på en NT server, bliver det åbnet med det samme.

Nu installere vi så NW Client 3.30 (Win 9x) eller NW Client 4.8 (Win2k).
Herefter tager det en evighed at få udført NT login scriptet. Det er ligesom
om, den holder en pause på 15 - 20 sekunder inden login begynder.

Når vi så er koblet på netværket, og går ind i andre computere, tager det
ligeledes 10 - 20 sekunder at åbne en mappe på en NT server.
Skal man f.eks. 8 niveaur ned, tager dette 10 - 20 sekunder PER NIVEAU.

Hvorfor det ?
Hvad gør NW clienten, som nedsætter hastigheden så drastisk ?

Kan dette afhjælpes ?

Michael

Fra : Henning Nielsen

Dato : 30-05-01 13:50

~*~ Mivi ~*~ wrote:

> [...]
>
> Hvorfor det ?
> Hvad gør NW clienten, som nedsætter hastigheden så drastisk ?

Hej Michael

Under NT 4.0 kan du skifte adgangsrækkefølge til nerværk - Novell
sættter sig selv forrest, og det nedsætter hastigheden. Løsningen er at
flytte MS forret i køen. Jeg ved ikke lige umiddelbart hvordan man gør
det under 98/2000.

mvh Henning

Fra : ~*~ Mivi ~*~

Dato : 30-05-01 14:07

Det giver os ingen synderliger forbedringer !

Michael

Fra : Henning Nielsen

Dato : 30-05-01 14:48

~*~ Mivi ~*~ wrote:

> Det giver os ingen synderliger forbedringer !
>
> Michael

Klip

Jeg har langt om længe fundet ud af hvor du kan ændre det i 2000 - det
skal gøres med regedit under:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\NetworkProvider\HwOrder

i ProviderOrder står der hos mig :

LanmanWorkstation,NetwareWorkstation

Det virker ihvertfald hos mig.

/Henning

Fra : Kasper M. Ibsen

Dato : 31-05-01 07:56

Hejsa

Ellers prøv at sætte SLP op, hvis det er et mindre netværk (1 partition) kan
du bare sætte det op unscoped, dog skal klienterne også konf. dette kan
klares via. DHCP.

Generelt giver SLP bedre performance

/Kasper

Fra : Erling Christensen

Dato : 30-05-01 18:35

Prøv og sætte denne parameter på jeres server:

SET CLIENT FILE CACHE=OFF

Det har forbedre det en del hos os....

Mvh

Erling Christensen
Mvh

Erling Christensen

Fra : John Jensen

Dato : 31-05-01 17:48

Jeg faldt over denne for nylig

http://www.ithowto.com/Novell/ClientSpeed.htm

Der er bl.a. nogle tips til kørsel af MS og Novell klienter samtidig.

John.