Kærlighed på nettet/Jalouxi
Fra : Spørge Jørgen

Dato : 29-05-01 10:12

Jeg har lige læst Annes indlæg under emnet "kærlighed over internet",
og forstår godt usikkerheden.
Jeg har selv mødt en mand på en chat. I starten snakkede vi bare som
med alle andre. Men hurtigt fattede vi sympati for hinanden, og begyndte
at diskutere alverdens emner på et mere seriøst plan. Vi har været
omkring alt fra havearbejde over familieforhold/børneopdragelse til
flygtninge og EU! Vi havde ens holdninger til utrolig mange ting.
Vi blev forelskede og udvidede kontakten til at snakke sammen i tlf.
Vi bor i øvrigt i hver sin ende af landet.
Efter bare tre uger mødes vi i et sommerhus, og vi nød virkelig ferien
og al den fysiske kontakt, som ikke tidligere havde været mulig.
To uger senere rejste jeg hen til ham i en forlænget weekend. Endnu
en god oplevelse af nærhed og samvær.
Sidst har han været her i mit hus i en uge for kun en uge siden, men
da synes jeg, at det gik galt. Denne uge skulle være så tæt på en
hverdag som muligt. Men jeg var overrasket over at se ham så ander-
ledes. Hans handlinger svarede slet ikke til hans ord.
Jeg slog det hen mange gange i løbet af ugen, men blev også irriteret
over, at han helst ville have mig for sig selv hele tiden - og at vi bare
skulle være forelskede som de andre gange, vi havde mødtes.
Da han var rejst hjem, begyndte min hjerne at protestere. Hvad var
alt dette for noget? Hvorfor havde han udtrykt de holdninger, når
han ikke mente det? Jeg kunne selvfølgelig have lagt andet i hans
ord, end det han selv mente med dem... men hvorfor var der så
så mange forskelle? Jeg var meget forvirret og skuffet, men bestemte
mig for at give manden en chance - og mig selv lidt tid til at tænke
over, hvad der var sket.
Jeg skrev til ham, at jeg havde brug for at tænke og være mig selv
lidt. Det kunne han slet ikke acceptere. Han ringede, og jeg bad
ham give mig lidt tid, og lovede at jeg ville ringe tilbage. Han sendte
et hav af sms'er - først kærlighedserklæringer og bønner om at ringe
til ham - senere blev de aggressive og truende. Han sendte en an-
klagende mail om hvad han mente, jeg foretog mig, og hvor meget
jeg svigtede ham ved ikke at ringe til ham.
Da jeg dagen efter - ja, der gik kun een dag - gik på chatten, var
jeg virkelig i fokus. Mine øvrige chatvenner bad mig være sød ved
ham, og fortalte hvor skidt han havde det p.g.a. mig. Manden var
der selv, og var meget aggressiv overfor mig og alle, jeg talte med.
Jeg bad vennerne om ikke at blande sig i mine personlige forhold,
og konfronterede manden med mine tanker. Vi snakkede længe
om de mange ting, men jeg har endnu ingen forklaring fået på
forskellene mellem hans ord og handlinger. Til gengæld har jeg
fået jalouxien kvælende greb om min hals. Han overvåger alt, hvad
jeg foretager mig hjemme og på chatten - og skal have en forklaring
på alle mine handlinger for ikke at "gå ned med flaget".

Hvor vil jeg hen med dette indlæg? Tja... Jeg vil nok gerne gøre op-
mærksom på, at det tager tid at lære hinanden at kende - måske
især når man starter via Internettet.
Selvfølgelig vil jeg også gerne have respons på selve indlægget. Kan
jeg måske undgå det?
Jeg vil også gerne høre nogle holdninger til jalouxi
- Kender du jalouxien fra dig selv? Og hvad gør du ved den?
- Er du udsat for en jaloux kæreste? Og hvordan håndterer du/I det?

| Take care out there |
Cyberkæresten

Fra : Jorgen Andersen

Dato : 28-06-01 16:39