Fuldfoder til gammel hoppe ?
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-05-05 12:16

Hej NG.

Vi får vores heste hjem her i weekenden, og vores gamle hoppe kan ikke tåle
hø, og skal have vandet hendes havre.
Derfor havde vi tænkt på om vi skulle give hende fuldfoder, er der nogen som
kan sige noget om Tjørnehøj Mølle fuldfoder, både positivt og negativt ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 12-05-05 12:23

Christian B. Andresen wrote:
> Hej NG.
>
> Vi får vores heste hjem her i weekenden, og vores gamle hoppe kan ikke tåle
> hø, og skal have vandet hendes havre.

Allergi?

> Derfor havde vi tænkt på om vi skulle give hende fuldfoder, er der nogen som
> kan sige noget om Tjørnehøj Mølle fuldfoder, både positivt og negativt ?

Fuldfoder kan som udganspunkt ikke erstatte grovfoder. Så ovntørret hø
(med de fordele og ulemper det har) og halm kan stadig være nødvendigt.

Fuldfoder fra Tjørnhøj mølle er sikkert udemærket. Men det meste af det
er alligevel havre og byg, så det kan gøres billigere med f.eks. havre
og tilskudsfoder. Men der er så muligvis allergi-problemet til forskel.

-dennis

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-05-05 12:54

"Dennis Thrysøe" <dennis.FJERN@geysirheste.dk> wrote in message

> Allergi?

Netop, kan ikke tåle støv.

> Fuldfoder kan som udganspunkt ikke erstatte grovfoder. Så ovntørret hø
> (med de fordele og ulemper det har) og halm kan stadig være nødvendigt.

Hun vil selvfølgelig få al den halm hun kan spise, og derudover plejer vi at
give hende fugtede lucernepiller.

> Fuldfoder fra Tjørnhøj mølle er sikkert udemærket. Men det meste af det
> er alligevel havre og byg, så det kan gøres billigere med f.eks. havre
> og tilskudsfoder. Men der er så muligvis allergi-problemet til forskel.

Men det er nemmere med samlet fuldfoder når der kun er en hest som skal have
korn. Shetlandsponyen skal kun have hø.

--
mvh / regards

Christian

Fra : taina

Dato : 12-05-05 23:56

> [...]
som
> kan sige noget om Tjørnehøj Mølle fuldfoder, både positivt og negativt ?

Jeg kender ikke Tjørnehøj Mølles fuldfoder, kun deres tilskud, hvor jeg
synes det ser ud som om, der er ret meget melasse i.

Er fuldfoderet for at undgå at vande? Hvad med piller ellers, støver de ikke
mindre?

mvh. tina

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 13-05-05 07:43

taina wrote:
> Er fuldfoderet for at undgå at vande? Hvad med piller ellers, støver de ikke
> mindre?

Jeg er overbevist om at TM Raket er et tilskudsfoder uden melasse. Der
kan ihvertfald ikke være meget i.

-dennis

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-05-05 10:13

> Jeg er overbevist om at TM Raket er et tilskudsfoder uden melasse. Der
> kan ihvertfald ikke være meget i.

Vi endte med at købe noget som hedder noget med Show & conditioning.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Jynis

Dato : 13-05-05 07:19

> [...]
som
> kan sige noget om Tjørnehøj Mølle fuldfoder, både positivt og negativt ?

Hej Christian

Du kan sikkert saktens bruge hø aligevel. Du skal bare døbbe det i vand og
så lade det dryppe af inden du giver hende det. Det er lidt besværlig, men
jeg ved der er flere der gør det .
Har du prøvet Cavalors seniorix. Den er sammensat spesialt til gamle heste.
Mvh.
--
Jytte Petersen
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Marlene

Dato : 14-05-05 21:16

"Jynis" <jynis@FJERNtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så lade det dryppe af inden du giver hende det. Det er lidt besværlig, men

Hvad med Dangrønts hø? Det bruger jeg til min shetlænder, der har astma og
ikke kan tåle støv. Høet er ovntørret og fri for svampesporer.

Mvh. Marlene