vægt
Fra : Anita

Dato : 26-04-05 12:58

Hejsa

Håber på lidt oplysning her.
Jeg har fået at vide at man kan finde vægten på en hest/pony ved at gange
gjord omkredsen med 3.25. Er det rigtigt? For ifølge det skulle vores pony
veje 480 kg, og det lyder lidt voldsomt synes jeg. Billeder af hende kan ses
www.krissi.dk under fotogalleri/tulle.

Anita

Fra : JJ

Dato : 26-04-05 13:03

Hej Anita

Tjek lige dette link

http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=674/sprog=1/grp=7/menu=4/

--
Hilsen

Jonna
jonna@lilanimas.dk

Fra : Anita

Dato : 26-04-05 13:13

> Tjek lige dette link

> [...]

Tusind tak.

Jeg går hjem og måler igen

Anita

Fra : JJ

Dato : 26-04-05 13:10

(gjordmål i cm x 6,25) - 625 = vægt

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 26-04-05 13:13

Anita wrote:
> Hejsa
>
> Håber på lidt oplysning her.
> Jeg har fået at vide at man kan finde vægten på en hest/pony ved at gange
> gjord omkredsen med 3.25. Er det rigtigt?

Det med omregninger fra diverse mål til vægt er kun tommelfingerregler.
Jeg kender ikke nogen af de konkrete omregninsfaktorer.

> For ifølge det skulle vores pony
> veje 480 kg, og det lyder lidt voldsomt synes jeg. Billeder af hende kan ses
> på www.krissi.dk under fotogalleri/tulle.

Det ligner nærmere 350 kg.

-dennis

Fra : Anita Rasmussen

Dato : 27-04-05 14:39

Hej igen

Dyrlægen har lige været her. Skulle have ordnet tænder på den lille Sera

Mht. Tulles vægt vurderede dyrlægen hende til ca 250-300 kg.

Venlig hilsen
Anita

Fra : JJ

Dato : 27-04-05 16:40

hvad er hendes gjordmål?

--
Hilsen

Jonna
jonna@lilanimas.dk

Fra : Anita Rasmussen

Dato : 27-04-05 17:22

"JJ" <jonna@lilanimas.dk> skrev i en meddelelse
> hvad er hendes gjordmål?

141 cm

Venlig hilsen
Anita

Fra : JJ

Dato : 28-04-05 07:34

Så passer formlen jo meget godt

Fra : Anita

Dato : 28-04-05 10:53

> Så passer formlen jo meget godt
>
> --
> Hilsen
>
> Jonna
> jonna@lilanimas.dk

Ja det må man sige

Venlig hilsen
Anita

Fra : Anet

Dato : 27-04-05 22:13

> [...]
>
> Dyrlægen har lige været her. Skulle have ordnet tænder på den lille Sera
>
> Mht. Tulles vægt vurderede dyrlægen hende til ca 250-300 kg.

Mine islændere vejer 340 og 360 kg. De er 131 og 134 cm i stang.
Vores araber på lige omkring ponymålet vejer 400 kg.

--
Hilsen
Annette

Fra : Anita

Dato : 28-04-05 10:55

> Mine islændere vejer 340 og 360 kg. De er 131 og 134 cm i stang.
> Vores araber på lige omkring ponymålet vejer 400 kg.

> [...]

Det var da en imponerende vægt.
Plejer arabere ikke at være spinkle?

Venlig hilsen
Anita