Alenetiger
Fra : Malene P

Dato : 05-04-05 18:28

Siden det stærkt omdiskuterede drab på den ene tiger i Nykøbing Falster Zoo,
har den tilbageværende huntiger levet en kummerlig tilværelse og gode
mennesker har nu indsamlet omkring 1500 underskrifter for at få tigeren
fjernet -underforstået til nyt et hjem med selskab af andre tigre. Al ære og
respekt for den tanke. Men mon disse mennesker aner, hvor mange heste, der
feks går alene under lige så kummerlige forhold? Og mon de overhovedet
interesserer sig for det? Mon ikke nogle af dem dog kender et par stykker af
slagsen hos familie eller venner? Men det er jo "kun" heste -ikke spændende
tigre? Skal lige præcisere, at jeg med "kummerlig" ikke tænker på decideret
misrøgt -bare en tilværelse, der ikke er et prægtigt dyr værdigt. Hverken
for en tiger -eller for en hest.

Malene P

Fra : Anet

Dato : 05-04-05 21:12

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
decideret
> misrøgt -bare en tilværelse, der ikke er et prægtigt dyr værdigt. Hverken

(klip)

Det er nok fordi tigerne er forholdsvis sjældne dyr i forhold til en hest.
Og alle folk kender til sagen med tigeren og derfor får den ekstra medio
omtale.

--
Hilsen
Annette

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 06-04-05 07:43

Malene P wrote:
> [...]
> misrøgt -bare en tilværelse, der ikke er et prægtigt dyr værdigt. Hverken

Værd at bemærk er nok også at tigere (så vidt jeg ved) ikke er flokdyr
eller udprægede sociale. Ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

-dennis

Fra : Malene P

Dato : 06-04-05 11:37

"Dennis Thrysøe" <dennis.FJERN@geysirheste.dk> skrev i en meddelelse

> Værd at bemærk er nok også at tigere (så vidt jeg ved) ikke er flokdyr
> eller udprægede sociale. Ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

Det er ganske vist -men i naturen har de dog mulighed for at møde andre
tigre -feks for at lave flere tigre

Malene P

Fra : Anet

Dato : 06-04-05 14:08

> "Dennis Thrysøe" <dennis.FJERN@geysirheste.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ganske vist -men i naturen har de dog mulighed for at møde andre
> tigre -feks for at lave flere tigre

(klip)

Hvilket der åbenbart ikke sker siden nogle arter inden for tigerne er truede
i overlevelse.

--
Hilsen
Annette

Fra : Malene P

Dato : 09-04-05 10:41

"Anet" <anetengFJERNDETTEHER@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> (klip)
>
> Hvilket der åbenbart ikke sker siden nogle arter inden for tigerne er

Mon ikke det især er endnu et menneskeskabt problem?

Malene P