|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Ulykke i Århus 11/4-05 omkring kl 16:15 Fra : Jacob Jorvang
 | 
 Dato :  11-04-05 18:41
 | 
 |  | Hej NG,
 
 Tidligere i dag (11/4-05) kørte jeg forbi krydset af Ringgaden (ring 1) og
 Viborgvej.  Midt i krydset lå der en person i fosterstilling, omgivet af
 mennesker som stod og snakkede.  Der var også én som sad på hug og
 snakkede med vedkommende - sådan så det ihvertfald ud.  5-10 væk lå en
 smadret MC, og op ad Ringgaden holdt 3 biler i venstre spor, og førerne
 stod og snakkede med hinanden.  Det så ud som om det var lidt tid siden
 ulykken var sket og at der var kontrol over situationen, så jeg kørte
 bare forbi for ikke at forværre traffikproppen.
 
 Men derfor er jeg nu stadig ret interesseret i at vide hvad der var sket,
 om MCisten blev kørt ned af en eller anden idiot - og om denne blev taget
 - og om MCisten er i god stand efter omstændighederne.
 
 Jeg havde ret meget lyst til at stoppe midt i det hele og springe ud og
 'hjælpe' men der var jo ligesom ikke noget jeg kunne gøre bedre end de
 15-20 mennesker som allerede stod på spring for at vinke til ambulancen,
 såå...
 
 Er der nogen som ved mere?
 --
 Jacob
 
 Postet i dk.fritid.motorcykel og dk.fritid.bil
 
 
 |  |  | 
  KS (11-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KS
 | 
 Dato :  11-04-05 19:15
 | 
 |  | Ja, jeg har billeder !
 
 "Jacob Jorvang" <email@slash-dot-dash-dot-slash.com> skrev i en meddelelse
 news:4111940.KYDWOENB@dtext.news.tele.dk...
 > Hej NG,
 >
 > Tidligere i dag (11/4-05) kørte jeg forbi krydset af Ringgaden (ring 1) og
 > Viborgvej.  Midt i krydset lå der en person i fosterstilling, omgivet af
 > mennesker som stod og snakkede.  Der var også én som sad på hug og
 > snakkede med vedkommende - sådan så det ihvertfald ud.  5-10 væk lå en
 > smadret MC, og op ad Ringgaden holdt 3 biler i venstre spor, og førerne
 > stod og snakkede med hinanden.  Det så ud som om det var lidt tid siden
 > ulykken var sket og at der var kontrol over situationen, så jeg kørte
 > bare forbi for ikke at forværre traffikproppen.
 >
 > Men derfor er jeg nu stadig ret interesseret i at vide hvad der var sket,
 > om MCisten blev kørt ned af en eller anden idiot - og om denne blev taget
 > - og om MCisten er i god stand efter omstændighederne.
 >
 > Jeg havde ret meget lyst til at stoppe midt i det hele og springe ud og
 > 'hjælpe' men der var jo ligesom ikke noget jeg kunne gøre bedre end de
 > 15-20 mennesker som allerede stod på spring for at vinke til ambulancen,
 > såå...
 >
 > Er der nogen som ved mere?
 > --
 > Jacob
 >
 > Postet i dk.fritid.motorcykel og dk.fritid.bil
 
 
 
 
 |  |  | 
  Lars [6710] (11-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars [6710]
 | 
 Dato :  11-04-05 21:03
 | 
 |  | KS wrote:
 > Ja, jeg har billeder !
 
 Og ??
 
 /Lars
 
 
 |  |  | 
   Klaus D. Mikkelsen (11-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  11-04-05 21:21
 | 
 |  | "Lars [6710]" skriver:
 >
 > Og ??
 
 Det overrasker vel ikke ?
 
 Manden der laver hasarderede overhalninger på en stille vej, kan vel
 nemt være ham der køret motorcyklisten ned ???
 
 
 
 Klaus
 
 
 |  |  | 
  Søren Blom (12-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Søren Blom
 | 
 Dato :  12-04-05 00:48
 | 
 |  | "KS" <keld.soerensenDELETE_THIS@os.dk> skrev
 > Ja, jeg har billeder !
 >
 
 Det var dog nok noget af det mest usmagelige jeg har hørt om, at
 fotograferes andres ulykke og det er højst sandsynligt for din egen
 fornøjelses skyld at du tager billederne, da det er de færreste medier der
 er interesseret i billeder fra trafik ulykker. Selv jeg der lever af at
 fotografere kunne aldrig drømme om at fotografere andres ulykke.
 
 --
 VH
 
 Søren Blom
 soren@blom.dk
 Mail med spam filter besvares ikke.
 
 
 
 
 |  |  | 
   Jan W Nielsen (12-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  12-04-05 05:55
 | 
 |  | > Selv jeg der lever af at fotografere kunne aldrig drømme om at fotografere
 > andres ulykke.
 
 Hej Søren
 
 Du har helt ret i at, det er meget få danske medier, der ville bringe
 sådanne billeder.
 
 Faktisk ville det være i strid med Straffelovens § 264 d (krænkelse af
 privatlivets fred) og samtidig i strid med god presseskik, hvilket også
 ville føre til en sag i Pressenævnet, hvis man offentliggjorde billederne i
 et massemedie.
 
 Ens død/ulykke er en privat sag...!
 
 I stedet for billeder kunne det her være mere interessant at høre, hvad der
 faktisk skete.
 
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 
 |  |  | 
    Jan W Nielsen (14-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  14-04-05 07:41
 | 
 |  | 
 
            > Faktisk ville det være i strid med Straffelovens § 264 d (krænkelse af 
 > privatlivets fred) og samtidig i strid med god presseskik, hvilket også 
 > ville føre til en sag i Pressenævnet, hvis man offentliggjorde billederne 
 > i et massemedie.
 > Ens død/ulykke er en privat sag...!
 Tilsyneladende er de samme regler gældende i Frankrig.....:
http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=373609#Scene_1 /Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
     Henrik B. (14-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  14-04-05 07:58
 | 
 |  | 
 "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse 
 news:425e1031$0$309$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >> Faktisk ville det være i strid med Straffelovens § 264 d (krænkelse af 
 >> privatlivets fred) og samtidig i strid med god presseskik, hvilket også 
 >> ville føre til en sag i Pressenævnet, hvis man offentliggjorde billederne 
 >> i et massemedie.
 >> Ens død/ulykke er en privat sag...!
 >
 > Tilsyneladende er de samme regler gældende i Frankrig.....:
 >
 > http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=373609#Scene_1 Herhjemme viser EB ellers dagligt videooptagelser af diverse forulykkede 
 biler - ofte inkl. implicerede personer.
 -- 
 --------------------------------
 Oliebrændere er til opvarmning! 
            
             |  |  | 
      Jan W Nielsen (14-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  14-04-05 08:47
 | 
 |  | 
 
            > Herhjemme viser EB ellers dagligt videooptagelser af diverse forulykkede 
 > biler - ofte inkl. implicerede personer.
 Nej, det gør de ikke..    Hvis de mod de impliceredes vilje viste billeder af folk, der var døeende - 
 eller som lå voldsomt kvæstede - ville der hurtigt opstå problemer for 
 Ekstra Bladet..    /Jan  W Nielsen 
            
             |  |  | 
       Henrik B. (14-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  14-04-05 09:11
 | 
 |  | 
 "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse 
 news:425e1f8c$0$286$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >> Herhjemme viser EB ellers dagligt videooptagelser af diverse forulykkede 
 >> biler - ofte inkl. implicerede personer.
 >
 > Nej, det gør de ikke..    Jo de gør!
 > Hvis de mod de impliceredes vilje viste billeder af folk, der var 
 > døeende - eller som lå voldsomt kvæstede - ville der hurtigt opstå 
 > problemer for Ekstra Bladet..    Klik ind under deres video'er. Hér vil du se: 13.04.05. Kvinde kvæstet i 
 trafikulykke. Man ser hvordan Falck bærer hende væk på båren. Endnu værre: 
 03.04.05. Trafikulykke i Helsinge - 36-årig dræbt i trafikuheld. Man ser 
 Falck arbejder med manden på jorden. Man ser han køres på vejen og ind i 
 ambulancen.
 Skal jeg finde mere?    -- 
 --------------------------------
 Oliebrændere er til opvarmning! 
            
             |  |  | 
        Klaus D. Mikkelsen (14-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  14-04-05 09:32
 | 
 |  |  |  |  | 
        Jan W Nielsen (14-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  14-04-05 09:41
 | 
 |  | 
 
            > Klik ind under deres video'er. Hér vil du se: 13.04.05. Kvinde kvæstet i 
 > trafikulykke. Man ser hvordan Falck bærer hende væk på båren. Endnu værre: 
 > 03.04.05. Trafikulykke i Helsinge - 36-årig dræbt i trafikuheld. Man ser 
 > Falck arbejder med manden på jorden. Man ser han køres på vejen og ind i 
 > ambulancen.
 > Skal jeg finde mere?    Det behøver du ikke - for personerne er billedmæssigt anonyme.    Dér ligger forskellen.
 I samme øjeblik de viser personerne, så man kan se/genkende dem, så bryder 
 de loven - og dét gør de dog ikke konsekvent - heller ikke på EB.
   /Jan W Nielsen 
            
             |  |  | 
         Folmer Rasmussen (14-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Folmer Rasmussen
 | 
 Dato :  14-04-05 09:59
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 14 Apr 2005 10:41:18 +0200, "Jan W Nielsen"
 <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:
 >> Klik ind under deres video'er. Hér vil du se: 13.04.05. Kvinde kvæstet i 
 >> trafikulykke. Man ser hvordan Falck bærer hende væk på båren. Endnu værre: 
 >> 03.04.05. Trafikulykke i Helsinge - 36-årig dræbt i trafikuheld. Man ser 
 >> Falck arbejder med manden på jorden. Man ser han køres på vejen og ind i 
 >> ambulancen.
 >> Skal jeg finde mere?    >
 >Det behøver du ikke - for personerne er billedmæssigt anonyme.    >
 >Dér ligger forskellen.
 >
 >I samme øjeblik de viser personerne, så man kan se/genkende dem, så bryder 
 >de loven - og dét gør de dog ikke konsekvent - heller ikke på EB.
 >
 >   >--
 Jeg mener at det som regel er Local Eyes der står bag de videoklip.
 De bliver solgt til alle interesserede, og ikke kun EB.
 Man kan ikke li' EB.
 Man kan ikke li' ministerbiler.
 Man kan ikke li' dieselbiler:
 Er der slet ikke noget skribenterne i denne gruppe kan li'?
 Jow. De kan li' sig selv.    Og Jan W. Jeg er enig med dig, og begynder efterhånden at beundre din
 tålmodighed. 
 Venlig hilsen
 Folmer
            
             |  |  | 
          Klaus D. Mikkelsen (14-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  14-04-05 10:16
 | 
 |  | 
 
            Folmer Rasmussen skriver:
 > 
 > Jeg mener at det som regel er Local Eyes der står bag de videoklip.
 Kvalmetv ?
 
 > Man kan ikke li' EB.
 Nej
 
 > Man kan ikke li' ministerbiler.
 Jo
 
 > Man kan ikke li' dieselbiler:
 JO !
 
 > Er der slet ikke noget skribenterne i denne gruppe kan li'?
 Jo, dig    > Jow. De kan li' sig selv.    Ja for sku !!
 
 Klaus
 -- 
 Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk      Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
                 http://home6.inet.tele.dk/moppe |  |  | 
          Jan W Nielsen (14-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  14-04-05 10:20
 | 
 |  | 
 
            > Jeg mener at det som regel er Local Eyes der står bag de videoklip.
 Jep - de er som regel med i front.
 > De bliver solgt til alle interesserede, og ikke kun EB.
 Korrekt.
 Det er, så vidt jeg ved, ikke ulovligt at optage "person-identificerende" 
 billeder i Danmark - men det er ulovligt at bringe dem i massemedier.
 > Er der slet ikke noget skribenterne i denne gruppe kan li'?
 Jow, da... Omdrejninger, gamle biler og lyden af en benzinmotor.. *LOL*
 > Og Jan W. Jeg er enig med dig, og begynder efterhånden at beundre din
 > tålmodighed.
 Dét tager jeg som et kompliment - og dem får jeg ellers ikke mange af 
 herinde.. Ha-ha..    /Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
           Folmer Rasmussen (14-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Folmer Rasmussen
 | 
 Dato :  14-04-05 10:51
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 14 Apr 2005 11:20:18 +0200, "Jan W Nielsen"
 <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:
 KLIP
 >> Er der slet ikke noget skribenterne i denne gruppe kan li'?
 >
 >Jow, da... Omdrejninger, gamle biler og lyden af en benzinmotor.. *LOL*
 >--
 De uendelige diskussioner om hvad der er bedst, er efter min mening
 fuldstændigt værdiløse.
 Det er et holdningsspørgsmål, eller et livsstils-ditto.
 Jeg kører diesel fordi jeg godt kan li' motorens karakteristik. A'la
 det nærmeste man kommer tomatkasse uden at den er der fysisk.
 Andre bruger diesel fordi de pendler langt, og andre igen har et behov
 for noget rå trækkraft til f.eks. campingvogn eller hestetrailer.
 Dem på den anden side af skyttegraven kan ikke leve uden at musikken
 spiller med 6000 omd/m. eller mere. Det er fint med mig. Jeg har været
 der, men synes simpelthen at den afslappede måde man kører diesel på,
 er mere i pagt med mit temperament.
 Hvis jeg køber en benzinbil igen, så bliver det helt sikkert noget med
 6-8 cylindre og tomatkasse. Det er det nærmeste man kommer
 diesel-stilen.
 >--
 >> Og Jan W. Jeg er enig med dig, og begynder efterhånden at beundre din
 >> tålmodighed.
 >
 >Dét tager jeg som et kompliment - og dem får jeg ellers ikke mange af 
 >herinde.. Ha-ha..    >--
 Det er korrekt opfattet, det med komplimenten.
 Manglen på samme er en naturlig konsekvens af at deltage i debatten i
 Jantes hjemland.    Venlig hilsen
 Folmer
            
             |  |  | 
           Peter Weis (14-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Weis
 | 
 Dato :  14-04-05 17:53
 | 
 |  | 
 
            Jan W Nielsen wrote:
 > Dét tager jeg som et kompliment - og dem får jeg ellers ikke mange af 
 > herinde.. Ha-ha..    Pjat, jeg har da en gang skrevet noget pænt om dig. Jeg har i hvert fald 
 tænkt det    mvh
 Peter
            
             |  |  | 
            Jan W Nielsen (14-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  14-04-05 21:28
 | 
 |  | 
 
            >> Dét tager jeg som et kompliment - og dem får jeg ellers ikke mange af 
 >> herinde.. Ha-ha..    > Pjat, jeg har da en gang skrevet noget pænt om dig. Jeg har i hvert fald 
 > tænkt det    Peter - du er/var en af mine værste plageånder - men heldigvis på den gode
 måde..
   En af de bemærkninger, som jeg husker er, at du syntes jeg var "vel ung"...
 Det kan man jo så udlede af, hvad man vil..    /Jan W Nielsen 
            
             |  |  | 
             Peter Weis (16-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Weis
 | 
 Dato :  16-04-05 09:11
 | 
 |  | 
 
            Jan W Nielsen wrote:
 > En af de bemærkninger, som jeg husker er, at du syntes jeg var "vel ung"...
 > Det kan man jo så udlede af, hvad man vil..    Kan det være rigtigt?
 Din bemærkning gjorde mig så nysgerrig at jeg lige googlede lidt. Det 
 ser ud til at jeg oftest har brugt ordet ung om mig selv (  ). Men jeg 
 kunne ikke finde tilbage til den episode du refererer til.
 mvh
 Peter
            
             |  |  | 
          Henrik B. (14-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  14-04-05 10:21
 | 
 |  | 
 "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse 
 news:usbs51ltn30od1k42du5amr9s7vjm7ca1m@4ax.com...
 > Man kan ikke li' EB.
 >
 > Man kan ikke li' ministerbiler.
 >
 > Man kan ikke li' dieselbiler:
 >
 > Er der slet ikke noget skribenterne i denne gruppe kan li'?
 Heeeeeyyyyy..............jeg ka' li' Folmer....    )     )    )    )
 -- 
 --------------------------------
 Oliebrændere er til opvarmning! 
            
             |  |  | 
           Folmer Rasmussen (14-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Folmer Rasmussen
 | 
 Dato :  14-04-05 10:36
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 14 Apr 2005 11:20:34 +0200, "Henrik B."
 <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:
 >
 >"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse 
 >news:usbs51ltn30od1k42du5amr9s7vjm7ca1m@4ax.com...
 >
 >> Man kan ikke li' EB.
 >>
 >> Man kan ikke li' ministerbiler.
 >>
 >> Man kan ikke li' dieselbiler:
 >>
 >> Er der slet ikke noget skribenterne i denne gruppe kan li'?
 >
 >Heeeeeyyyyy..............jeg ka' li' Folmer....    )     )    )    )
 >--
 Jaja - fedterøv. *LOL*
 Det er ligemeget hvad du vil låne, så har jeg det ikke.    Venlig hilsen
 Folmer
            
             |  |  | 
   Hans L. Jørgensen (12-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans L. Jørgensen
 | 
 Dato :  12-04-05 07:30
 | 
 |  | 
 "Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev i en meddelelse
 news:425b0c9d$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > "KS" <keld.soerensenDELETE_THIS@os.dk> skrev
 > > Ja, jeg har billeder !
 > >
 >
 > da det er de færreste medier der
 > er interesseret i billeder fra trafik ulykker.
 
 Mon ikke du skulle vågne op, der bringes da dagligt billeder fra trafikuheld
 i både aviser & TV.
 
 > Selv jeg der lever af at
 > fotografere kunne aldrig drømme om at fotografere andres ulykke.
 >
 
 Hvis du mener billeder af tilskadekomne personer, er jeg helt på enig med
 dig.
 
 
 
 --
 Hans L. Jørgensen
 8660 Skanderborg
 
 
 
 
 |  |  | 
   Finn Guldmann (21-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Finn Guldmann
 | 
 Dato :  21-04-05 15:54
 | 
 |  | Søren Blom wrote:
 > "KS" <keld.soerensenDELETE_THIS@os.dk> skrev
 >>Ja, jeg har billeder !
 > Det var dog nok noget af det mest usmagelige jeg har hørt om, at
 > fotograferes andres ulykke og det er højst sandsynligt for din egen
 > fornøjelses skyld at du tager billederne, da det er de færreste medier der
 > er interesseret i billeder fra trafik ulykker. Selv jeg der lever af at
 > fotografere kunne aldrig drømme om at fotografere andres ulykke.
 >
 Heller ikke hvor de vil gøre god fyldest som bevismateriale?
 
 --
 MVH Finn
 
 
 |  |  | 
 |  |