|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Orienterende køreprøve, hvordan er det nu ~ Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  12-03-05 09:39
 | 
 |  | 
 
            Hvis nu man bliver taget for at køre for hurtigt og man derefter skal til 
 orienterende køreprøve, hvordan foregår det så lige ?
 Skal man også til teoriprøve ?
 Skal man have både teori og køre undervisning ?
 Andet som jeg har overset ?
 Nogen som evt. har prøvet det og som vil dele ud af sine erfaringer ?
 -- 
 Mvh  Per
www.perbeer.dk  - masser af Formel 1 videoer
 Mere end 5 GB video online 
            
             |  |  | 
  Henning (12-03-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henning
 | 
 Dato :  12-03-05 09:54
 | 
 |  | 
 
            On Sat, 12 Mar 2005 09:38:37 +0100, "Per Beer Hansen"
 <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:
 >Hvis nu man bliver taget for at køre for hurtigt og man derefter skal til 
 >orienterende køreprøve, hvordan foregår det så lige ?
 >Skal man også til teoriprøve ?
 >Skal man have både teori og køre undervisning ?
 >Andet som jeg har overset ?
 >Nogen som evt. har prøvet det og som vil dele ud af sine erfaringer ?
 Rent hypotetisk kan du ringe til den lokale politistation og bestille
 tid til både teori- og køreprøve. Men sandsynligheden for at du dumper
 i een af prøverne er meget stor, og du skal så aflevere kortet til du
 består.
 I praksis tilmelder du dig en køreskole, får nogle timers teori og
 køreundervisning (så du kommer af med alle de dårlige vaner man pr.
 automatisk opbygger gennem årene   Derefter består du uden problemer
 både teoretisk og praktisk prøve.
 Alternativt kan du udvide dit nuværende kort med stor hænger, lastbil
 eller motorcykel. Fordelen ved dette er, at du får noget mere for
 pengene, og vigtigst, dumper du til en af disse prøver skal du ikke
 aflevere dit nuværende b-kort.Du skal blot være opmærksom på, at du
 skal påbegynde denne undervisning inden der afsiges dom i den
 oprindelige sag.
 
 Henning
 hsb(at)image.dk
            
             |  |  | 
  Jørgen M. Rasmussen (12-03-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen
 | 
 Dato :  12-03-05 10:14
 | 
 |  | 
 "Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse
 
 Du skal blot være opmærksom på, at du
 > skal påbegynde denne undervisning inden der afsiges dom i den
 > oprindelige sag.
 >
 "Inden" og "dom"??, skal man idømmes "orienterende k.prøve". Er det ikke
 bare et krav man modtager, dvs  = en bøde, bare skærpet?.. .
 
 
 
 
 |  |  | 
   Henning (12-03-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henning
 | 
 Dato :  12-03-05 10:22
 | 
 |  | 
 
            On Sat, 12 Mar 2005 10:13:53 +0100, "Jørgen M. Rasmussen"
 <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:
 >
 >"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse
 >
 >Du skal blot være opmærksom på, at du
 >> skal påbegynde denne undervisning inden der afsiges dom i den
 >> oprindelige sag.
 >>
 >"Inden" og "dom"??, skal man idømmes "orienterende k.prøve". Er det ikke 
 >bare et krav man modtager, dvs  = en bøde, bare skærpet?.. . 
 I forbindelse med overskridelse af hastighedsgrænsen med mere end 60%
 skal du møde op i retten og modtage din dom på betinget frakendelse af
 førerbeviset. Så det er ikke bare et brev   Henning
 hsb(at)image.dk
            
             |  |  | 
    blue (12-03-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : blue
 | 
 Dato :  12-03-05 10:55
 | 
 |  | 
 
            "Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse 
 news:34d53197eab0kp5u3milg6id5rjtde19r1@4ax.com:
 > I forbindelse med overskridelse af hastighedsgrænsen med mere end 60%
 > skal du møde op i retten og modtage din dom på betinget frakendelse af
 > førerbeviset. Så det er ikke bare et brev   Det er ikke korrekt. Såfremt sigtede erkender forholdet, betaler bøden og 
 vedtager den betingede frakendelse, kan det klares udenretslig. 
            
             |  |  | 
  Per Beer Hansen (12-03-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  12-03-05 10:11
 | 
 |  | 
 
            Henning wrote:
 >
 > Alternativt kan du udvide dit nuværende kort med stor hænger, lastbil
 > eller motorcykel.
 Jeg har både lastvogn, bus og hænger kort, men mangler MC.
 Vil det sige at jeg "bare" kan tage et MC kort og så er den skid slået ?
 > Fordelen ved dette er, at du får noget mere for
 > pengene, og vigtigst, dumper du til en af disse prøver skal du ikke
 > aflevere dit nuværende b-kort.Du skal blot være opmærksom på, at du
 > skal påbegynde denne undervisning inden der afsiges dom i den
 > oprindelige sag.
 OK.
 -- 
 Mvh  Per
www.perbeer.dk  - masser af Formel 1 videoer
 Mere end 5 GB video online 
            
             |  |  | 
   Henning (12-03-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henning
 | 
 Dato :  12-03-05 10:24
 | 
 |  | On Sat, 12 Mar 2005 10:10:35 +0100, "Per Beer Hansen"
 <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:
 
 >Henning wrote:
 >>
 >> Alternativt kan du udvide dit nuværende kort med stor hænger, lastbil
 >> eller motorcykel.
 >
 >Jeg har både lastvogn, bus og hænger kort, men mangler MC.
 >Vil det sige at jeg "bare" kan tage et MC kort og så er den skid slået ?
 
 Ja, når du møder op i retten forklarer du dommeren at du enten lige
 har taget motorcykelkort eller er i gang med det. Det noteres i
 papirerne, og når kørekortet foreligger har du opfyldt kravene mht.
 ny, orienterende kørepeøve.
 
 
 Henning
 hsb(at)image.dk
 
 
 |  |  | 
    blue (12-03-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : blue
 | 
 Dato :  12-03-05 11:01
 | 
 |  | "Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse
 news:76d5315i6r5jqq8d831jhbtc0r6oflkgkj@4ax.com:
 
 > Ja, når du møder op i retten forklarer du dommeren at du enten lige
 > har taget motorcykelkort eller er i gang med det.
 
 Det er dommeren sådan set ligeglad med. Dommeren skal blot erklære om
 tiltalte er skyldig eller uskyldig og afsige dommen. Hvordan tiltalte klarer
 den kontrollerende køreprøve, er for dommeren irrelevant.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Uffe Bærentsen (12-03-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen
 | 
 Dato :  12-03-05 09:56
 | 
 |  | 
 "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse 
 news:9UxYd.44$zf4.42@news.get2net.dk...
 > Hvis nu man bliver taget for at køre for hurtigt og man derefter skal til 
 > orienterende køreprøve, hvordan foregår det så lige ?
 > Skal man også til teoriprøve ?
 > Skal man have både teori og køre undervisning ?
 > Andet som jeg har overset ?
 JA!
 Enten var fotovognen eller skiltningen overset     > Nogen som evt. har prøvet det og som vil dele ud af sine erfaringer ?
 Kan jeg (desværre) ikke sige noget om, da oplevelsen mangler.
 -- 
 mvh Uffe
 Sierra 2,0i DOHC 
            
             |  |  | 
  Per Beer Hansen (12-03-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  12-03-05 10:12
 | 
 |  | 
 
            Uffe Bærentsen wrote:
 >> Andet som jeg har overset ?
 >
 > JA!
 >
 > Enten var fotovognen eller skiltningen overset     Der var ikke nogen fotovogn og skiltningen havde jeg set.
 Problemet er bare det, at jeg selv er 100% sikker på, at Politiet har målt 
 forkert med deres radar/laser og lagt 20 km oven i den reele hastighed, men 
 det kan jeg jo nok ikke gøre noget ved desværre    -- 
 Mvh  Per
www.perbeer.dk  - masser af Formel 1 videoer
 Mere end 5 GB video online 
            
             |  |  | 
   Uffe Bærentsen (12-03-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen
 | 
 Dato :  12-03-05 10:41
 | 
 |  | 
 "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse 
 news:OnyYd.53$Wc5.14@news.get2net.dk...
 >> Enten var fotovognen eller skiltningen overset     >
 > Der var ikke nogen fotovogn og skiltningen havde jeg set.
 > Problemet er bare det, at jeg selv er 100% sikker på, at Politiet har målt 
 > forkert med deres radar/laser og lagt 20 km oven i den reele hastighed, 
 > men det kan jeg jo nok ikke gøre noget ved desværre    Spørg efter en kalibreringsrapport på deres udstyr.
 Deres udstyr SKAL kontrolleres med forskrevne intervaller.
 Bliver det ikke gjort, så er målingen værdiløs, da udstyret kan vise 
 forkert.
 Bed om en redegørelse for hvordan målingen bliver foretaget.
 Kort sagt, forsøg alt hvad du kan, at så tvivl om rigtigheden af deres 
 måling.
 Alt dette skal du naturligvis kun gøre hvis du er 110% sikker.
 -- 
 mvh Uffe
 Sierra 2,0i DOHC 
            
             |  |  | 
    Per Beer Hansen (13-03-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  13-03-05 21:37
 | 
 |  | 
 
            Uffe Bærentsen wrote:
 >
 > Spørg efter en kalibreringsrapport på deres udstyr.
 > Deres udstyr SKAL kontrolleres med forskrevne intervaller.
 > Bliver det ikke gjort, så er målingen værdiløs, da udstyret kan vise
 > forkert.
 >
 > Bed om en redegørelse for hvordan målingen bliver foretaget.
 >
 > Kort sagt, forsøg alt hvad du kan, at så tvivl om rigtigheden af deres
 > måling.
 >
 > Alt dette skal du naturligvis kun gøre hvis du er 110% sikker.
 Jeg er faktisk 112% sikker, men jeg tvivler på at det nytter noget, da der 
 var ca. 15-20 aspiranter fra Politiskolen som vidner + de 2-3 betjente i 
 uniform.
 Jeg må bare prøve at forklare dommeren, at jeg lå bag en lastvogn, som så 
 blinkede til venstre og bremsede, hvorefter jeg trak uden om og netop da jeg 
 var på siden af den, der skulle jeg have kørt de 89 km/t.
 Det er jo fysisk umuligt, hvis vi antager at lastvognen kørte omkring de 50 
 km/t.
 Ydermere kørte der en Transit foran lastvognen og den kørte hurtigere end 
 mig, men den blev ikke stoppet og da jeg spurgte betjenten hvordan det ku' 
 være, så sagde han "Nu var det jo dig, vi målte, vi kan jo ikke stoppe 
 alle".
 Men lad os nu se, jeg tror at jeg går i gang med at spare op til lidt 
 teori/køre prøve    -- 
 Mvh  Per
www.perbeer.dk  - masser af Formel 1 videoer
 Mere end 5 GB video online 
            
             |  |  | 
  Torben E (12-03-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben E
 | 
 Dato :  12-03-05 10:04
 | 
 |  | 
 "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message
 news:9UxYd.44$zf4.42@news.get2net.dk...
 > Hvis nu man bliver taget for at køre for hurtigt og man derefter skal til
 > orienterende køreprøve, hvordan foregår det så lige ?
 > Skal man også til teoriprøve ?
 
 Ja
 
 > Skal man have både teori og køre undervisning ?
 
 Ikke nødvendigvis, men det er nok en god ide.
 
 > Andet som jeg har overset ?
 
 Tror jeg ikke.
 
 > Nogen som evt. har prøvet det og som vil dele ud af sine erfaringer ?
 
 Ja da :-/
 
 Torben E
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Per Beer Hansen (12-03-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  12-03-05 10:13
 | 
 |  | 
 
            Torben E wrote:
 >
 >> Nogen som evt. har prøvet det og som vil dele ud af sine erfaringer ?
 >
 > Ja da :-/
 Vi er i samme båd    -- 
 Mvh  Per
www.perbeer.dk  - masser af Formel 1 videoer
 Mere end 5 GB video online 
            
             |  |  | 
   Torben E (12-03-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben E
 | 
 Dato :  12-03-05 15:55
 | 
 |  | 
 "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message
 news:JoyYd.56$2h5.53@news.get2net.dk...
 >
 > Vi er i samme båd    >
 Må jeg spørge om hvor hurtigt, og i hvlken zone ?
 Torben E
            
             |  |  | 
    Per Beer Hansen (12-03-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  12-03-05 17:20
 | 
 |  | 
 
            Torben E wrote:
 >
 > Må jeg spørge om hvor hurtigt, og i hvlken zone ?
 Det må du såmænd gerne.
 Jeg blev, ifølge betjenten, målt til 89 km/t og vil blive noteret for 89 - 6 
 = 83 km/t.
 Jeg selv er 100% sikker på, at jeg ikke kørte over 70 km/t, men der er 
 desværre nok ikke så meget at gøre ved det    Du kan evt. læse lidt mere om det her:
 Message-ID: <pJ%Xd.1494$Ex3.1482@news.get2net.dk>
 i news:dk.videnskab.jura
 -- 
 Mvh  Per
www.perbeer.dk  - masser af Formel 1 videoer
 Mere end 5 GB video online 
            
             |  |  | 
     Emil Jensen [2100] (12-03-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Emil Jensen [2100]
 | 
 Dato :  12-03-05 18:53
 | 
 |  | >> Må jeg spørge om hvor hurtigt, og i hvlken zone ?
 >
 > Det må du såmænd gerne.
 > Jeg blev, ifølge betjenten, målt til 89 km/t og vil blive noteret for 89 -
 > 6 = 83 km/t.
 
 Øh, mener ellers det kun er 3 km/t som fratrækkes det målte?
 Det afhænger måske af hvad du blev "fanget" med? Laser, foto andet?
 
 Mvh
 
 Emil
 
 
 
 
 |  |  | 
      Per Beer Hansen (13-03-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  13-03-05 21:38
 | 
 |  | 
 
            Emil Jensen [2100] wrote:
 >
 > Øh, mener ellers det kun er 3 km/t som fratrækkes det målte?
 Betjenten sagde 89 - 6 = 83 km/t og det var det han ville skrive.
 > Det afhænger måske af hvad du blev "fanget" med? Laser, foto andet?
 Jeg tror at det var enten en laser eller en radar.
 -- 
 Mvh  Per
www.perbeer.dk  - masser af Formel 1 videoer
 Mere end 5 GB video online 
            
             |  |  | 
  blue (12-03-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : blue
 | 
 Dato :  12-03-05 10:16
 | 
 |  | "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
 news:9UxYd.44$zf4.42@news.get2net.dk:
 
 > Hvis nu man bliver taget for at køre for hurtigt og man derefter skal til
 > orienterende køreprøve, hvordan foregår det så lige ?
 
 En *kontrollerende* køreprøve består af både en praktisk og en teoretisk
 prøve.
 
 Består man ikke prøven første gang, eller undlader man at gå op til prøven,
 vil førerretten blive inddraget. Da prøven består af en teoretisk og en
 praktisk prøve, vil førerretten således blive inddraget såfremt man ikke
 består teoriprøven eller den praktiske prøve.
 
 Hvis man 3 gange har aflagt kontrollerende køreprøve uden at bestå, eller
 der forløber 3 år eller mere, før prøven bestås, skal eventuelle yderligere
 prøver bestås til alle de kategorier, som man ønsker at generhverve kørekort
 til.
 
 Hvis man i prøvetiden begår endnu en forseelse, som i sig selv ville have
 givet en betinget frakendelse, bliver førerretten frakendt ubetinget.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Dennis Pedersen (12-03-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Dennis Pedersen
 | 
 Dato :  12-03-05 15:50
 | 
 |  | 
 "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message
 news:9UxYd.44$zf4.42@news.get2net.dk...
 > Nogen som evt. har prøvet det og som vil dele ud af sine erfaringer ?
 Da jeg skulle til en orient. tog jeg kontakt til den lokale køreskole for at
 få generhvevelse.
 Det var et teori kursus på en weekend til 2k og 3kørertimer lige til at få
 de værste uvaner væk som MIB ville se sig gale på.
 Jeg vil anbefale teorikurset da man ikke kan huske en knolderhat af teorien
 og den specielle måde de spørger på skal man lige ind i igen.
 Det kursus jeg tog var ikke som man kender det fra man tog pappet - det
 eneste formål dette kursus havde var at tæske teorien igennem så vi kunne
 bestå det - altså ikke terpe en masse skilte el. andet.
 --
 /Dennis
 Pug 106GTI  - 128,6Hk @ 6802RPM
http://daydreamer.dk/diverse/pug/page_01.htm |  |  | 
  Per Beer Hansen (12-03-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  12-03-05 17:23
 | 
 |  | 
 
            Dennis Pedersen wrote:
 >
 > Da jeg skulle til en orient. tog jeg kontakt til den lokale køreskole
 > for at få generhvevelse.
 > Det var et teori kursus på en weekend til 2k og 3kørertimer lige til
 > at få de værste uvaner væk som MIB ville se sig gale på.
 >
 > Jeg vil anbefale teorikurset da man ikke kan huske en knolderhat af
 > teorien og den specielle måde de spørger på skal man lige ind i igen.
 > Det kursus jeg tog var ikke som man kender det fra man tog pappet -
 > det eneste formål dette kursus havde var at tæske teorien igennem så
 > vi kunne bestå det - altså ikke terpe en masse skilte el. andet.
 OK, jeg tog hænger kort til lastvogn/bus for ca. 5 år siden og det havde jeg 
 ingen problemer med, hverken teori eller kørsel.
 Men det er nok ikke nogen skade til, at få det frisket lidt op inden    -- 
 Mvh  Per
www.perbeer.dk  - masser af Formel 1 videoer
 Mere end 5 GB video online 
            
             |  |  | 
  Mogens (20-03-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens
 | 
 Dato :  20-03-05 18:02
 | 
 |  | 
 
            On Sat, 12 Mar 2005 09:38:37 +0100, "Per Beer Hansen"
 <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:
 >Andet som jeg har overset ?
 Man må håbe, de når at behandle din sag    (klip i kørekortet)
 Mvh...
            
             |  |  | 
  Per Beer Hansen (20-03-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  20-03-05 18:57
 | 
 |  | 
 
            Mogens wrote:
 > On Sat, 12 Mar 2005 09:38:37 +0100, "Per Beer Hansen"
 > <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:
 >
 >> Andet som jeg har overset ?
 >
 > Man må håbe, de når at behandle din sag    > (klip i kørekortet)
 Mon ikke de gør, det var vist først omkring september, at de ville indføre 
 klippekortet.
 -- 
 Mvh  Per
www.perbeer.dk  - masser af Formel 1 videoer
 Mere end 6 GB video online 
            
             |  |  | 
  blue (20-03-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : blue
 | 
 Dato :  20-03-05 21:40
 | 
 |  | 
 
            "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse 
 news:c2br31dal06skc4mbc2104heh9832l9bsp@4ax.com:
 > Man må håbe, de når at behandle din sag    > (klip i kørekortet)
 Pers sag vil ikke være omfattet af klippekortsystemet, idet hans 
 overtrædelse i sig selv er til en betinget frakendelse. 
            
             |  |  | 
 |  |