|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Kunsten at få en Corsa til at køre langt p~ Fra : Morten Vinding Niels~
 | 
 Dato :  28-02-05 15:00
 | 
 |  | 
 
            Hej Gruppe,
 Jeg står over for at skulle købe en lille Opel Corsa 1,2 fra '00 (som jeg
 også har skrevet andet steds).
 Da benzin økonomien er meget esentielt i dette bil køb, vil jeg lige høre om
 der er nogen her inde der har nogen ideer til hvordan man kan få den til at
 køre ekstra langt på literen?
 Iflg. www.opel.dk  kan man til den nye model (lettere facelifted) få en Eco
 pakke:
 -----------------
 Eco-pakken
 Eco-pakken kan vælges som ekstraudstyr til en 1.0 Essentia og 1.0 Enjoy.
 Easytronic® gearkasse - et system med både automatiske og manuelle
 funktioner
 Dæk i størrelsen 175/65 R14 med optimeret rullemodstand og heldækkende
 hjulkapsler
 Karosseriet er sænket 10 mm
 Aerodynamisk hækspoiler
 Sidepaneler
 Minimalt brændstofforbrug
 -----------------
 Da jeg ikke formoder at det sidste kan købes alene    er mit spørgsmål nu,
 hvormeget burde jeg kunne forvente mig af de enkelte ting i eco pakken?
 Gearkassen er nok ikke realistisk, og vil nok heller ikke gøre den
 storeforskel da de fleste kilometer bliver på motorvej.
 Men dæk, er der noget at hente her? Bestemte modeller der er gode? Vil andre
 fælge evt. være en fordel? Det ser ud til at den måske kan passe Lupo 3L
 fælgene...
 En sænkning vil måske også være interesant, men kan den hente sig selv hjem?
 Og kan man købe sænkningssæt på 10mm andre steder end hos Opel?
 Hækspoiler og sidepaneler vil næppe kunne tjene sig hjem iforhold til hvad
 Opel sikkert skal have for dem.
 Andre forslag?
 /Morten
 Vectra 2,0i GLS '94
 Og snart: Corsa 1,2i Comfort '00
            
             |  |  | 
  ct (28-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : ct
 | 
 Dato :  28-02-05 15:25
 | 
 |  | 
 
            ville det ikke være billigere at finde en corsa med de omtalte ting 
 monteret?
 eller en 1.0 Eco, sådan én har konen, og den ruller da rimeligt langt på 
 literen    Claus
            
             |  |  | 
  Morten Vinding Niels~ (28-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Vinding Niels~
 | 
 Dato :  28-02-05 15:39
 | 
 |  | 
 
            "ct" <claus@fjerndette-kjerkegaard.dk> skrev i en meddelelse
 news:422329a0$0$1015$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > ville det ikke være billigere at finde en corsa med de omtalte ting
 > monteret?
 >
 > eller en 1.0 Eco, sådan én har konen, og den ruller da rimeligt langt på
 > literen    Nu er det et specielt tilbud jeg har fået fra mine forældre, så den er både
 billig og jeg ved hvordan den har været kørt og holdt...
 Eco'en tror jeg aligevel vi ville blive trætte af, 16sek 0-100km/t det er
 altså lige i overkanten... (selv om 20,4km/l er ret pænt)
 Jeg kan se at jeg har skrevet forkert, det er den nye model, altså en 01'er.
 /Morten
 Vectra 2,0i GLS '94
 og snart Corsa 1,2i Comfort '01
            
             |  |  | 
  Roberto Saldo (28-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Roberto Saldo
 | 
 Dato :  28-02-05 15:27
 | 
 |  | 
 
            Morten Vinding Nielsen wrote:
 > Hej Gruppe,
 > 
 > Jeg står over for at skulle købe en lille Opel Corsa 1,2 fra '00 (som jeg
 > også har skrevet andet steds).
 > 
 > Da benzin økonomien er meget esentielt i dette bil køb, vil jeg lige høre om
 > der er nogen her inde der har nogen ideer til hvordan man kan få den til at
 > køre ekstra langt på literen?
 > Iflg. www.opel.dk  kan man til den nye model (lettere facelifted) få en Eco
 > pakke:
 > -----------------
 > Eco-pakken
 > Eco-pakken kan vælges som ekstraudstyr til en 1.0 Essentia og 1.0 Enjoy.
 1.0 eco er en 3-cylindret sag så du skal lige hive en af propperne op ;)
 Spøg til side, vælg smalle dæk og sørg for at der er luft nok i dem, +0.1-0.2bar.
 Undlad at ha' bilen fuld af skrald eller 'trunk-junk'
 Mvh
    Roberto
            
             |  |  | 
  Matthias H Matthiess~ (28-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Matthias H Matthiess~
 | 
 Dato :  28-02-05 16:23
 | 
 |  | 
 "Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse 
 news:cvv9cf$p3k$2@news.net.uni-c.dk...
 > Morten Vinding Nielsen wrote:
 >> Hej Gruppe,
 >>
 >> Jeg står over for at skulle købe en lille Opel Corsa 1,2 fra '00 (som jeg
 >> også har skrevet andet steds).
 >>
 >> Da benzin økonomien er meget esentielt i dette bil køb, vil jeg lige høre 
 >> om
 >> der er nogen her inde der har nogen ideer til hvordan man kan få den til 
 >> at
 >> køre ekstra langt på literen?
 >> Iflg. www.opel.dk  kan man til den nye model (lettere facelifted) få en 
 >> Eco
 >> pakke:
 >> -----------------
 >> Eco-pakken
 >> Eco-pakken kan vælges som ekstraudstyr til en 1.0 Essentia og 1.0 Enjoy.
 >
 > 1.0 eco er en 3-cylindret sag så du skal lige hive en af propperne op ;)
 >
 > Spøg til side, vælg smalle dæk og sørg for at der er luft nok i dem, 
 > +0.1-0.2bar.
 > Undlad at ha' bilen fuld af skrald eller 'trunk-junk'
 >
 > Mvh
 >   Roberto
 Glem alt om at investere i dele for at køre mere økonomisk. Besparelsen skal 
 findes bag rattet. Du kender sikkert en del af fiduserne i forvejen, såsom 
 at lade bilen motorbremse hen til lyskrydset. Og korrekt dæktryk som Roberto 
 også skriver.
 Hilsen Matthias 
            
             |  |  | 
   Morten Vinding Niels~ (28-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Vinding Niels~
 | 
 Dato :  28-02-05 16:29
 | 
 |  | 
 
            "Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse
 news:42233761$0$48653$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 >
 > Glem alt om at investere i dele for at køre mere økonomisk. Besparelsen
 skal
 > findes bag rattet. Du kender sikkert en del af fiduserne i forvejen, såsom
 > at lade bilen motorbremse hen til lyskrydset. Og korrekt dæktryk som
 Roberto
 > også skriver.
 Jep tro mig, min kærste kender alle fiduserne! Hun sidder med øjene klistret
 til kørecomputeren i pegøjen    Apropro kørecomputer/boardcomputer: er der nogen der ved om en sådan kan
 eftermonteres i sådan en corsa? Og til hvormeget evt?
 Den har vel displayet i forvejen, så det er vel bare lidt leg med en
 computer og nogen knapper?
 Har Eco'en boardcomputer?
 /Morten
            
             |  |  | 
   Emil Jensen [2100] (28-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Emil Jensen [2100]
 | 
 Dato :  28-02-05 17:11
 | 
 |  | > Glem alt om at investere i dele for at køre mere økonomisk. Besparelsen
 > skal findes bag rattet. Du kender sikkert en del af fiduserne i forvejen,
 > såsom at lade bilen motorbremse hen til lyskrydset.
 
 Motorbremse, er det mest økonomisk? Hvad med bare at koble ud og bremse på
 normal vis?
 
 Emil
 
 
 
 
 |  |  | 
    Jakob Jeppesen (28-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jakob Jeppesen
 | 
 Dato :  28-02-05 17:22
 | 
 |  | 
 "Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse news:42234292$0$180$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >> Glem alt om at investere i dele for at køre mere økonomisk. Besparelsen skal findes bag rattet. Du kender sikkert en del af
 >> fiduserne i forvejen, såsom at lade bilen motorbremse hen til lyskrydset.
 >
 > Motorbremse, er det mest økonomisk? Hvad med bare at koble ud og bremse på normal vis?
 >
 
 Diskusionen var her i gruppen for et par uger siden og konklusionen er,
 at brændstoftilførslen afbrydes ved motorbremsning, da "hjulene trækker
 motoren", mens tomgang kræver tilførsel af brændstof for at holde motoren
 kørende.
 
 /Jakob
 
 
 
 
 |  |  | 
     Emil Jensen [2100] (28-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Emil Jensen [2100]
 | 
 Dato :  28-02-05 18:25
 | 
 |  | 
 
            >>> Glem alt om at investere i dele for at køre mere økonomisk. Besparelsen 
 >>> skal findes bag rattet. Du kender sikkert en del af fiduserne i 
 >>> forvejen, såsom at lade bilen motorbremse hen til lyskrydset.
 >>
 >> Motorbremse, er det mest økonomisk? Hvad med bare at koble ud og bremse 
 >> på normal vis?
 >>
 >
 > Diskusionen var her i gruppen for et par uger siden og konklusionen er,
 > at brændstoftilførslen afbrydes ved motorbremsning, da "hjulene trækker
 > motoren", mens tomgang kræver tilførsel af brændstof for at holde motoren
 > kørende.
 Aha, tak for info... Så er man vist også ovre i småtings afdelingen, hvis 
 man vil spare penge ved at motorbremse frem for bare at koble ud? Så burde 
 man vist slet ikke have bil, hvis man ville spare de håndører?    Mvh
 Emil 
            
             |  |  | 
      Anders Thorup (28-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Anders Thorup
 | 
 Dato :  28-02-05 22:25
 | 
 |  | 
 
            Emil Jensen [2100] wrote:
 > Aha, tak for info... Så er man vist også ovre i småtings afdelingen,
 > hvis man vil spare penge ved at motorbremse frem for bare at koble
 > ud? Så burde man vist slet ikke have bil, hvis man ville spare de
 > håndører?    Nu er det ikke kun brændstof man spare ved at motorbremse, men også dine 
 bremser, da motoren jo tager en del af farten.
 Så de håndøre du snakker om, kan bliver til flere penge end man umiddelbart 
 tror i det lange løb.
 -- 
 -- 
 MVH / Best Regards
 Anders Thorup
 Ex. Honda VFR750F ejer
Http://www.dfmc.dk/Anders_Thorup |  |  | 
       Kim Kristensen (28-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Kristensen
 | 
 Dato :  28-02-05 22:52
 | 
 |  | 
 "Anders Thorup" <anders@danbonet.dk> skrev i en meddelelse
 news:5a070$42238c20$3e3d96db$12758@nf4.news-service.com...
 > Emil Jensen [2100] wrote:
 > > Aha, tak for info... Så er man vist også ovre i småtings afdelingen,
 > > hvis man vil spare penge ved at motorbremse frem for bare at koble
 > > ud? Så burde man vist slet ikke have bil, hvis man ville spare de
 > > håndører?    >
 > Nu er det ikke kun brændstof man spare ved at motorbremse, men også dine
 > bremser, da motoren jo tager en del af farten.
 > Så de håndøre du snakker om, kan bliver til flere penge end man
 umiddelbart
 > tror i det lange løb.
 >
 > -- 
 > -- 
 > MVH / Best Regards
 > Anders Thorup
 > Ex. Honda VFR750F ejer
 > Http://www.dfmc.dk/Anders_Thorup >
 >
 Selv om man bare lader den rende kan man jo sagtens motorbremse nå det
 bliver nødvendigt, den taktik benytter jeg mig selv af (nå jeg kører i bil).
 Med venlig hilsen Kim
            
             |  |  | 
       Emil Jensen [2100] (01-03-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Emil Jensen [2100]
 | 
 Dato :  01-03-05 01:55
 | 
 |  | 
 
            >> Aha, tak for info... Så er man vist også ovre i småtings afdelingen,
 >> hvis man vil spare penge ved at motorbremse frem for bare at koble
 >> ud? Så burde man vist slet ikke have bil, hvis man ville spare de
 >> håndører?    >
 > Nu er det ikke kun brændstof man spare ved at motorbremse, men også dine 
 > bremser, da motoren jo tager en del af farten.
 > Så de håndøre du snakker om, kan bliver til flere penge end man 
 > umiddelbart tror i det lange løb.
 Slider det ikke mere på motoren at motorbremse? Men okay, det betyder nok 
 ikke alverden for en robust konstruktion som en motor i forhold til bremser?
 Mvh
 Emil 
            
             |  |  | 
        Roberto Saldo (01-03-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Roberto Saldo
 | 
 Dato :  01-03-05 09:18
 | 
 |  | 
 
            Emil Jensen [2100] wrote:
 >>>Aha, tak for info... Så er man vist også ovre i småtings afdelingen,
 >>>hvis man vil spare penge ved at motorbremse frem for bare at koble
 >>>ud? Så burde man vist slet ikke have bil, hvis man ville spare de
 >>>håndører?    >>
 >>Nu er det ikke kun brændstof man spare ved at motorbremse, men også dine 
 >>bremser, da motoren jo tager en del af farten.
 >>Så de håndøre du snakker om, kan bliver til flere penge end man 
 >>umiddelbart tror i det lange løb.
 > 
 > 
 > Slider det ikke mere på motoren at motorbremse? Men okay, det betyder nok 
 > ikke alverden for en robust konstruktion som en motor i forhold til bremser?
 Ikke på samme måde.
 Når motoren er varm er den jo designet til at køre rundt, smurt i olie osv og hvis den 
 ellers er i alm god stand er sliddet ganske forsvindende.
 Motorbremsningen er jo pumpetabet i komprimeringen af indsugningsluften, ikke metal mod 
 metal. Bremserne virker ved alm simpel friktion.
 Mvh
    Roberto
            
             |  |  | 
         Morten Vinding Svend~ (01-03-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Vinding Svend~
 | 
 Dato :  01-03-05 23:48
 | 
 |  | "Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> wrote in message
 news:d0184f$78b$2@news.net.uni-c.dk...
 >
 > Ikke på samme måde.
 >
 > Når motoren er varm er den jo designet til at køre rundt, smurt i olie osv
 > og hvis den ellers er i alm god stand er sliddet ganske forsvindende.
 > Motorbremsningen er jo pumpetabet i komprimeringen af indsugningsluften,
 > ikke metal mod metal. Bremserne virker ved alm simpel friktion.
 
 Nemlig.
 
 Desuden må sliddet på en motor da også være væsentligt større når der bliver
 tilføjet brændstof, så er der jo eksplosioner osv. mens at den ved
 motorbremsning blot bliver drejet rundt...
 Dette gælder selvfølgelig ikke for en 2-takter, der er afhængig af smøreolie
 fra brændstoffet.
 
 /Morten
 
 
 
 
 |  |  | 
       Claus (01-03-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus
 | 
 Dato :  01-03-05 19:15
 | 
 |  | 
 "Anders Thorup" <anders@danbonet.dk> skrev i en meddelelse
 news:5a070$42238c20$3e3d96db$12758@nf4.news-service.com...
 > Nu er det ikke kun brændstof man spare ved at motorbremse, men også dine
 > bremser, da motoren jo tager en del af farten.
 > Så de håndøre du snakker om, kan bliver til flere penge end man
 umiddelbart
 > tror i det lange løb.
 
 Jeg kan huske en anden tråd som var oppe at vende for et stykke tid siden.
 Det var noget med at visse TDi motorer ikke fik smurt dieselpumpen når man
 motorbremsede. Så det kan altså osse blive dyrt hvis man overdriver det. Søg
 efter "servicechef dieselproducent" på google/dk.teknik.bil.
 
 Det er sgutte nemt at være sparsommelig bilejer...
 
 Vh. Claus
 
 
 
 
 |  |  | 
      Roberto Saldo (01-03-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Roberto Saldo
 | 
 Dato :  01-03-05 08:44
 | 
 |  | 
 
            Emil Jensen [2100] wrote:
 >>>>Glem alt om at investere i dele for at køre mere økonomisk. Besparelsen 
 >>>>skal findes bag rattet. Du kender sikkert en del af fiduserne i 
 >>>>forvejen, såsom at lade bilen motorbremse hen til lyskrydset.
 >>>
 >>>Motorbremse, er det mest økonomisk? Hvad med bare at koble ud og bremse 
 >>>på normal vis?
 >>>
 >>
 >>Diskusionen var her i gruppen for et par uger siden og konklusionen er,
 >>at brændstoftilførslen afbrydes ved motorbremsning, da "hjulene trækker
 >>motoren", mens tomgang kræver tilførsel af brændstof for at holde motoren
 >>kørende.
 > 
 > 
 > Aha, tak for info... Så er man vist også ovre i småtings afdelingen, hvis 
 > man vil spare penge ved at motorbremse frem for bare at koble ud? Så burde 
 > man vist slet ikke have bil, hvis man ville spare de håndører?    Hmmm mange bække små osv osv.
 Spørgsmålet var at optimere driften.
 Personlig mener jeg at har man ikke råd til vinterdæk har man ikke råd til bil.
 Mvh
    Roberto
            
             |  |  | 
       Morten Vinding Svend~ (01-03-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Vinding Svend~
 | 
 Dato :  01-03-05 23:53
 | 
 |  | "Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> wrote in message
 news:d0166b$6r6$1@news.net.uni-c.dk...
 >
 > Hmmm mange bække små osv osv.
 > Spørgsmålet var at optimere driften.
 
 Ja så længe det ikke går ud over sikkerheden eller slidet, så kan man da
 lige så godt spare der hvor man kan.
 
 >
 > Personlig mener jeg at har man ikke råd til vinterdæk har man ikke råd til
 > bil.
 
 Enig! Dæk er bare et sted hvor man _aldrig_ skal sparre!
 Glem airbag, seleforstrammere, ABS osv. alt det er til intet at regne i
 forhold til et godt vejgreb, der måske kan forhindre at der overhovedet sker
 en ulykke.
 
 /Morten
 
 
 
 
 |  |  | 
     phk (28-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : phk
 | 
 Dato :  28-02-05 19:55
 | 
 |  | 
 "Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:4223452c$0$29278$14726298@news.sunsite.dk...
 
 > Diskusionen var her i gruppen for et par uger siden og konklusionen er,
 > at brændstoftilførslen afbrydes ved motorbremsning, da "hjulene trækker
 > motoren", mens tomgang kræver tilførsel af brændstof for at holde motoren
 > kørende.
 
 Min konklusion var nu at det er billigst at lade den løbe farten af sig -
 især hvis det går ned ad.
 
 
 --
 Per, Esbjerg
 Tagbøjle med cykelholdere til 4 cykler til Mondeo sælges kr. 500
 
 
 
 
 |  |  | 
      Jakob Jeppesen (28-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jakob Jeppesen
 | 
 Dato :  28-02-05 22:38
 | 
 |  | "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse news:422368c5$0$180$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > "Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:4223452c$0$29278$14726298@news.sunsite.dk...
 >
 >> Diskusionen var her i gruppen for et par uger siden og konklusionen er,
 >> at brændstoftilførslen afbrydes ved motorbremsning, da "hjulene trækker
 >> motoren", mens tomgang kræver tilførsel af brændstof for at holde motoren
 >> kørende.
 >
 > Min konklusion var nu at det er billigst at lade den løbe farten af sig - især hvis det går ned ad.
 >
 
 Det er muligt - jeg så vist aldrig slutningen af den gamle tråd....
 
 /Jakob
 
 
 
 
 |  |  | 
    Kim Kristensen (28-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Kristensen
 | 
 Dato :  28-02-05 17:58
 | 
 |  | 
 "Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
 news:42234292$0$180$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > > Glem alt om at investere i dele for at køre mere økonomisk. Besparelsen
 > > skal findes bag rattet. Du kender sikkert en del af fiduserne i
 forvejen,
 > > såsom at lade bilen motorbremse hen til lyskrydset.
 >
 > Motorbremse, er det mest økonomisk? Hvad med bare at koble ud og bremse på
 > normal vis?
 >
 > Emil
 >
 >
 Du triller jo sjældent så langt med motorbremse som i tomgang (frigear), så
 det er ikke sikkert at resultatet er besparelse hver gang ved at
 motorbremse. Mærket jeg kører skulle ifølge en motorjournalist ikke cutte
 brændstoffet ved motorbremsning, men langt de fleste gør (skrev han).
 
 Med venlig hilsen Kim
 
 
 
 
 |  |  | 
  Morten Vinding Niels~ (28-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Vinding Niels~
 | 
 Dato :  28-02-05 16:26
 | 
 |  | "Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse
 news:cvv9cf$p3k$2@news.net.uni-c.dk...
 >
 > 1.0 eco er en 3-cylindret sag så du skal lige hive en af propperne op ;)
 
 Ja jeg ved det. Men jeg tænkte at en del af Eco udstyret også burde kunne
 passe på en 1,2'er.
 
 >
 > Spøg til side, vælg smalle dæk og sørg for at der er luft nok i dem,
 +0.1-0.2bar.
 > Undlad at ha' bilen fuld af skrald eller 'trunk-junk'
 
 Selvfølgelig.
 Men jeg må vel ikke montere smalere dæk en det bilen er typegodkendt med?
 
 /Morten
 
 
 
 
 |  |  | 
  Nicklas Teisner (28-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Nicklas Teisner
 | 
 Dato :  28-02-05 16:59
 | 
 |  | >Gearkassen er nok ikke realistisk, og vil nok heller ikke gøre den
 >storeforskel da de fleste kilometer bliver på motorvej.
 
 Easytronic er SÅ langsom. Gå langt udenom den, for man får spat af den efter
 meget få km.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Kim Kristensen (28-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Kristensen
 | 
 Dato :  28-02-05 17:54
 | 
 |  | 
 "Morten Vinding Nielsen" <mvn@image.dk> skrev i en meddelelse
 news:cvv85a$j8g$1@postednews.klen.dk...
 > Hej Gruppe,
 >
 > Jeg står over for at skulle købe en lille Opel Corsa 1,2 fra '00 (som jeg
 > også har skrevet andet steds).
 >
 > Da benzin økonomien er meget esentielt i dette bil køb, vil jeg lige høre
 om
 > der er nogen her inde der har nogen ideer til hvordan man kan få den til
 at
 > køre ekstra langt på literen?
 > Iflg. www.opel.dk  kan man til den nye model (lettere facelifted) få en Eco
 > pakke:
 > -----------------
 > Eco-pakken
 > Eco-pakken kan vælges som ekstraudstyr til en 1.0 Essentia og 1.0 Enjoy.
 >
 > Easytronic® gearkasse - et system med både automatiske og manuelle
 > funktioner
 > Dæk i størrelsen 175/65 R14 med optimeret rullemodstand og heldækkende
 > hjulkapsler
 > Karosseriet er sænket 10 mm
 > Aerodynamisk hækspoiler
 > Sidepaneler
 > Minimalt brændstofforbrug
 > -----------------
 >
 > Da jeg ikke formoder at det sidste kan købes alene    er mit spørgsmål
 nu,
 > hvormeget burde jeg kunne forvente mig af de enkelte ting i eco pakken?
 >
 > Gearkassen er nok ikke realistisk, og vil nok heller ikke gøre den
 > storeforskel da de fleste kilometer bliver på motorvej.
 > Men dæk, er der noget at hente her? Bestemte modeller der er gode? Vil
 andre
 > fælge evt. være en fordel? Det ser ud til at den måske kan passe Lupo 3L
 > fælgene...
 > En sænkning vil måske også være interesant, men kan den hente sig selv
 hjem?
 > Og kan man købe sænkningssæt på 10mm andre steder end hos Opel?
 > Hækspoiler og sidepaneler vil næppe kunne tjene sig hjem iforhold til hvad
 > Opel sikkert skal have for dem.
 >
 > Andre forslag?
 >
 > /Morten
 > Vectra 2,0i GLS '94
 > Og snart: Corsa 1,2i Comfort '00
 >
 >
 Som de andre vil jeg mene at du ikke kan spare så meget i udgiften til
 brændstof som det besparende udstyr vil koste, ellers skal du kører meget
 langt. Som før nævnt er det en velfungerende og vedligeholdt bil med det
 rigtige dæktryk du kan vinde på, og så naturligvis omtanke bag rattet
 hvilket er helt gratis. Jeg ville da se på de mulige dæks rullemodstand nå
 de alligevel skal skiftes på et tidspunkt, det vil også kunne spare lidt men
 ikke nok til at smide et sæt gode og lovlige dæk ud.
 Med venlig hilsen Kim
            
             |  |  | 
  phk (28-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : phk
 | 
 Dato :  28-02-05 19:57
 | 
 |  | 
 "Morten Vinding Nielsen" <mvn@image.dk> skrev i en meddelelse
 news:cvv85a$j8g$1@postednews.klen.dk...
 
 > Da benzin økonomien er meget esentielt i dette bil køb, vil jeg lige høre
 > om
 > der er nogen her inde der har nogen ideer til hvordan man kan få den til
 > at
 > køre ekstra langt på literen?
 
 Nej - men så lave omdrejninger som muligt i så højt et gear som muligt er
 vejen frem. Og så de andre råd andre har givet her i tråden.
 
 
 --
 Per, Esbjerg
 Tagbøjle med cykelholdere til 4 cykler til Mondeo sælges kr. 500
 
 
 
 
 |  |  | 
  Kasper Hansen [8270] (28-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kasper Hansen [8270]
 | 
 Dato :  28-02-05 21:04
 | 
 |  | "Morten Vinding Nielsen" <mvn@image.dk> wrote in message
 news:cvv85a$j8g$1@postednews.klen.dk...
 > Da benzin økonomien er meget esentielt i dette bil køb, vil jeg lige høre
 om
 > der er nogen her inde der har nogen ideer til hvordan man kan få den til
 at
 > køre ekstra langt på literen?
 
 Må jeg spørge hvorfor benzinøkonomien er så essentiel? Jeg mener, hvis du
 kører 60.000 km årligt (som jeg), og regner på hvad du sparer ved at køre 20
 km/l kontra 18 km/l, så snakker vi under 3.000 kr på årsbasis - altså ca.
 240 kr pr. md.
 Ikke at jeg skal blande mig, men personligt foretrækker jeg at køre som jeg
 har lyst til, og så bruge de par kroner ekstra - vi snakker jo om to
 McDonalds besøg :)
 Du mp ikke misforstå mig - jeg kører selv i en 1,4 HDi, og prøver da for så
 vidt muligt også at spare lidt - men når man ser på det i det store hele,
 kan det næsten ikke betale sig...
 
 /Kasper Hansen
 
 
 
 
 |  |  | 
  Morten Vinding Svend~ (28-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Vinding Svend~
 | 
 Dato :  28-02-05 23:53
 | 
 |  | 
 
            "Kasper Hansen [8270]" <kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> wrote in message 
 news:42237936$0$222$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >
 > Må jeg spørge hvorfor benzinøkonomien er så essentiel? Jeg mener, hvis du
 > kører 60.000 km årligt (som jeg), og regner på hvad du sparer ved at køre 
 > 20
 > km/l kontra 18 km/l, så snakker vi under 3.000 kr på årsbasis - altså ca.
 > 240 kr pr. md.
 > Ikke at jeg skal blande mig, men personligt foretrækker jeg at køre som 
 > jeg
 > har lyst til, og så bruge de par kroner ekstra - vi snakker jo om to
 > McDonalds besøg :)
 > Du mp ikke misforstå mig - jeg kører selv i en 1,4 HDi, og prøver da for 
 > så
 > vidt muligt også at spare lidt - men når man ser på det i det store hele,
 > kan det næsten ikke betale sig...
 Nej nej jeg skal nok lade være med at misforstå dig    Nu er det jo, som jeg skriver, ikke mig der skal køre i den, for så havde 
 situationen nok været en anden    Min kærste (well kone er det egentligt, men det lydder så formelt    ser 
 det som en sport at få bilen til at køre så lang på literen som muligt, og 
 når hun har det sådan, så for mig ingen alarm. Jeg overvejede da også en 
 diesel sidst jeg købte pegøjen, men blev enig med mig selv om at risikoen 
 for de ekstra udgifter ved den noget dyrre reperation af en HDi'er, samt den 
 højere pris, ikke var det værd i forhold til glæden ved en benzin.
 En lupo 3L har da også været inde i billedet, men igen kunne jeg hurtigt se 
 at vedligeholdelsen (især på den!) hurtigt kunne udkonkurere den økonomiske 
 fordel i forhold til en benzin.
 Men i skal have tak for jeres svar allesammen, jeg tror løsningen bliver at 
 montere lavenergi dæk ved næste skift, som ikke kan ligge langt væk da de 
 nuværende dæk har kørt 45.000km.
 Evt. kunne jeg kombinere det med nogen lette fælge fx. fra en 3L'er (billige 
 brugt), da jeg bestem har intentioner om at købe vinterdæk til den også.
 Måske også en fartpilot senere, den er vist ikke så dyr, for jeg kunne ikke 
 finde nogen speederkabler i motorrummet (drive by wire)    Nogen der har nogen forslag til letløbsdæk, med lavt støjnivau? På Vectra'en 
 fik jeg monteret Conti. Premium contact, og mener det er det bedste siden 
 varmt vand, men er de letløbs?
 /Morten
 Vectra 2,0i GLS '94
 pegøj 406 2,0i ST st.car '00 D9 (føj) 
            
             |  |  | 
   Kim Kristensen (01-03-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Kristensen
 | 
 Dato :  01-03-05 00:18
 | 
 |  | 
 "Morten Vinding Svendsen" <mvn@fjern.mikro.dk> skrev i en meddelelse
 news:d007bp$gle$1@postednews.klen.dk...
 > "Kasper Hansen [8270]" <kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> wrote in message
 > news:42237936$0$222$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > >
 > > Må jeg spørge hvorfor benzinøkonomien er så essentiel? Jeg mener, hvis
 du
 > > kører 60.000 km årligt (som jeg), og regner på hvad du sparer ved at
 køre
 > > 20
 > > km/l kontra 18 km/l, så snakker vi under 3.000 kr på årsbasis - altså
 ca.
 > > 240 kr pr. md.
 > > Ikke at jeg skal blande mig, men personligt foretrækker jeg at køre som
 > > jeg
 > > har lyst til, og så bruge de par kroner ekstra - vi snakker jo om to
 > > McDonalds besøg :)
 > > Du mp ikke misforstå mig - jeg kører selv i en 1,4 HDi, og prøver da for
 > > så
 > > vidt muligt også at spare lidt - men når man ser på det i det store
 hele,
 > > kan det næsten ikke betale sig...
 >
 > Nej nej jeg skal nok lade være med at misforstå dig    >
 > Nu er det jo, som jeg skriver, ikke mig der skal køre i den, for så havde
 > situationen nok været en anden    > Min kærste (well kone er det egentligt, men det lydder så formelt    ser
 > det som en sport at få bilen til at køre så lang på literen som muligt, og
 > når hun har det sådan, så for mig ingen alarm. Jeg overvejede da også en
 > diesel sidst jeg købte pegøjen, men blev enig med mig selv om at risikoen
 > for de ekstra udgifter ved den noget dyrre reperation af en HDi'er, samt
 den
 > højere pris, ikke var det værd i forhold til glæden ved en benzin.
 >
 > En lupo 3L har da også været inde i billedet, men igen kunne jeg hurtigt
 se
 > at vedligeholdelsen (især på den!) hurtigt kunne udkonkurere den
 økonomiske
 > fordel i forhold til en benzin.
 >
 > Men i skal have tak for jeres svar allesammen, jeg tror løsningen bliver
 at
 > montere lavenergi dæk ved næste skift, som ikke kan ligge langt væk da de
 > nuværende dæk har kørt 45.000km.
 > Evt. kunne jeg kombinere det med nogen lette fælge fx. fra en 3L'er
 (billige
 > brugt), da jeg bestem har intentioner om at købe vinterdæk til den også.
 > Måske også en fartpilot senere, den er vist ikke så dyr, for jeg kunne
 ikke
 > finde nogen speederkabler i motorrummet (drive by wire)    >
 > Nogen der har nogen forslag til letløbsdæk, med lavt støjnivau? På
 Vectra'en
 > fik jeg monteret Conti. Premium contact, og mener det er det bedste siden
 > varmt vand, men er de letløbs?
 >
 > /Morten
 > Vectra 2,0i GLS '94
 > pegøj 406 2,0i ST st.car '00 D9 (føj)
 >
 >
 Du kan i de fleste dæktests finde en eller anden "måling" af
 rullemodstanden, i denne http://www.fdm.dk/motor/pdf/04-2004/34-38.pdf  er
 det illustreret med stjerner og farver. Men husk at sætte den egenskab til
 sidst i rækken, de fleste hvis ikke alle andre egenskaber er vigtigere.
 Med venlig hilsen Kim
            
             |  |  | 
 |  |