|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | TüV rapport resumé med fejl på bilmodeller Fra : TDN
 | 
 Dato :  26-02-05 20:42
 | 
 |  |  |  |  | 
  Bernhard Ege (26-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bernhard Ege
 | 
 Dato :  26-02-05 20:57
 | 
 |  | 
 
            TDN wrote:
 > http://www.aarhusstiftstidende.dk/koergodt/artikel:aid=203106 > 
 > På baggrund af 7,6 millioner tyske bilsyn.
 > 
 > Mvh
 > Thomas 
 > 
 > 
 Interessant (for mig som har Xantia)    Trods sin avancerede teknik får Xantia et flot skudsmål. Den er en af de 
 bedste Citroëner nogensinde og på næsten alle punkter bedre end 
 gennemsnittet af alle biler.
 Og godt man ikke har een af dem her:
 Både Saxo og forgængeren AX har flere fejl af næsten enhver art end 
 gennemsnittet.
 mvh Bernhard
            
             |  |  | 
  BJ (26-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  26-02-05 21:15
 | 
 |  | 
 "TDN" <tdn.fjern.dette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse 
 news:Qh4Ud.788$nN3.619@news.get2net.dk...
 > http://www.aarhusstiftstidende.dk/koergodt/artikel:aid=203106 >
 > På baggrund af 7,6 millioner tyske bilsyn.
 Med det klare én mente at bilejerne måske ikke passer deres biler lige så 
 godt som vi i Danmark.
 Jeg ville meget hellere se samtlige bilmærkers værkstedssysgejournaler 
 katalogiseret og lagt frem.
 Her ville man nemlig få alt med.
 -- 
 Bjørn J. 
            
             |  |  | 
  Henrik B. (27-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  27-02-05 14:23
 | 
 |  | 
 "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4220d8bc$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Jeg ville meget hellere se samtlige bilmærkers værkstedssysgejournaler 
 > katalogiseret og lagt frem.
 Ellers sjovt, hvad de skriver om "dit" næste mærke:
 "Fabrikkerne hånes med, at Murphy's Lov er mere gyldig end nogensinde. Jo 
 mere der kan gå i stykker i en bil, jo mere går i stykker - og i de dyre 
 BMW'er går rigtig meget i stykker. De har flere fejl end gennemsnittet af 
 nyere biler."    )
 -- 
 ----------------------------------
 Alt under 1 Bar er en sugemotor! 
            
             |  |  | 
   BJ (27-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  27-02-05 14:33
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4221c9b6$0$291$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 KLIP
 > Ellers sjovt, hvad de skriver om "dit" næste mærke:
 > "Fabrikkerne hånes med, at Murphy's Lov er mere gyldig end nogensinde. Jo 
 > mere der kan gå i stykker i en bil, jo mere går i stykker - og i de dyre 
 > BMW'er går rigtig meget i stykker. De har flere fejl end gennemsnittet af 
 > nyere biler."    )
 Jeg giver dig helt ret.
 Sammenlignet med min kammerats BMW 530 med +400.000 km på klokken (og en gut 
 som nøje fører regnskab med omkostningerne samt har haft diverse Bimmere 
 igennem årerne ifbm. virksomhedsdrift), ret så bemærkelsesværdigt.
 Derfor giver jeg da heller ikke så meget for disse eksterne undersøgelser, 
 men så hellere et mærke og dets models værkstedssygejournal.
 Den er også fuldstændig blottet for ærekærhed (man vil for alt i verden ikke 
 indrømme, man har købt noget lort og dermed gjort en dårlig disposition), 
 elendig vedligehold og præferencer, men et reelt udtryk for, hvad der er 
 lavet og vedligeholdt på den *enkelte* bil.
 Desværre får man nok aldrig adgang til en sådan database..;)
 -- 
 Bjørn J. 
            
             |  |  | 
    Henrik B. (27-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  27-02-05 14:42
 | 
 |  | 
 "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4221cc12$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >> BMW'er går rigtig meget i stykker. De har flere fejl end gennemsnittet af 
 >> nyere biler."    )
 >
 > Jeg giver dig helt ret.
 > Derfor giver jeg da heller ikke så meget for disse eksterne undersøgelser, 
 > men så hellere et mærke og dets models værkstedssygejournal.
 >
 > Den er også fuldstændig blottet for ærekærhed (man vil for alt i verden 
 > ikke indrømme, man har købt noget lort og dermed gjort en dårlig 
 > disposition), elendig vedligehold og præferencer, men et reelt udtryk for, 
 > hvad der er lavet og vedligeholdt på den *enkelte* bil.
 Stadig, iflg. denne undersøgelse, skulle Toyota-ejere så holde deres biler 
 bedre end andre - eller er de bare mere fejlfri?    -- 
 ----------------------------------
 Alt under 1 Bar er en sugemotor! 
            
             |  |  | 
     BJ (27-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  27-02-05 14:49
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4221ce2b$0$303$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 KLIP
 > Stadig, iflg. denne undersøgelse, skulle Toyota-ejere så holde deres biler 
 > bedre end andre - eller er de bare mere fejlfri?    Det kan man ikke sige noget om, men blot konstatere potterne er så og så 
 fejlfri.
 Det er næsten li'som med tænder. Nogen vedligeholder dem grundigt men har 
 nogen elendige og andre gør ikke så meget ud af det, men har meget holdbare 
 og fine.
 Det er og bliver en undersøgelse som skal tjene penge til udgiverne.
 Når man spørger til en bils sygejournal hos en forhandler (den har altid 
 været på et autoriseret mærkevareværksted), får man en sludder for en 
 sladder om, det desværre ikke liiige kan lade sig gøre og så i tillæg en 
 sang fra de varme lande.
 Mon ikke køber selv har været inde og undersøge sagen eller går i sin egen 
 database for at se om den fine bil nu er af den eller årgangskvalitet..?
 -- 
 Bjørn J. 
            
             |  |  | 
    TDN (27-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : TDN
 | 
 Dato :  27-02-05 17:05
 | 
 |  | 
 "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
 news:4221cc12$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > Derfor giver jeg da heller ikke så meget for disse eksterne undersøgelser,
 > men så hellere et mærke og dets models værkstedssygejournal.
 >
 > Den er også fuldstændig blottet for ærekærhed (man vil for alt i verden
 > ikke indrømme, man har købt noget lort og dermed gjort en dårlig
 > disposition), elendig vedligehold og præferencer, men et reelt udtryk for,
 > hvad der er lavet og vedligeholdt på den *enkelte* bil.
 >
 > Desværre får man nok aldrig adgang til en sådan database..;)
 >
 > --
 > Bjørn J.
 >
 
 Hvad mener du med eksterne undersøgelser ???
 Det er de tyske synshallers resultater. Dette resume siger selvfølgelig ikke
 ret meget om hvordan fejlene er fordelt mellem ejerrelaterede fejl
 (nedslidte dæk, pærer, forrude og andre sliddele) og modelrelaterede fejl på
 nyere biler (som fortæller noget om modellens generelle kvalitet). Desuden
 kunne man også foranlediges til at tro at de ældre biler (eller måske
 bilerne i det hele taget) i tyskland er knap så vedligeholdte som i DK
 grundet den lavere anskaffelsespris og tidligere skrotning af ældre biler
 (biler uden Kat. er pålagt en strafafgift i Tyskland der gør dem svært
 omsættelige). Hvis man købte hele TÜV hæftet og kunne isolere de
 ejerrelaterede fejl må den da give et godt fingerpeg af en specifik models
 fejl forudsat at den ikke har været tilbagekaldt for at få rettet fejlen.
 
 Mvh
 Thomas
 
 
 
 
 |  |  | 
     BJ (27-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  27-02-05 18:12
 | 
 |  | 
 "TDN" <tdn.fjern.dette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse 
 news  mUd.1253$zk.13@news.get2net.dk...
 KLIP
 > Hvis man købte hele TÜV hæftet og kunne isolere de ejerrelaterede fejl må 
 > den da give et godt fingerpeg af en specifik models fejl forudsat at den 
 > ikke har været tilbagekaldt for at få rettet fejlen.
 Om du så køber hele hæftet 2 gange, viser det ikke andet, hvad der er fundet 
 i synshallen.
 Det siger *intet* om den løbende vedligeholdelse som evt. har været 
 foretaget på bilen og evt. omkostninger forbundet derved.
 Hjulophæng, motorer, generatorer osv., osv., kan være skiftet x-antal gange.
 -- 
 Bjørn J. 
            
             |  |  | 
      Kim Kristensen (27-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Kristensen
 | 
 Dato :  27-02-05 18:42
 | 
 |  | 
 "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
 news:4221ff64$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "TDN" <tdn.fjern.dette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
 > news  mUd.1253$zk.13@news.get2net.dk...
 >
 > KLIP
 >
 > > Hvis man købte hele TÜV hæftet og kunne isolere de ejerrelaterede fejl
 må
 > > den da give et godt fingerpeg af en specifik models fejl forudsat at den
 > > ikke har været tilbagekaldt for at få rettet fejlen.
 >
 > Om du så køber hele hæftet 2 gange, viser det ikke andet, hvad der er
 fundet
 > i synshallen.
 >
 > Det siger *intet* om den løbende vedligeholdelse som evt. har været
 > foretaget på bilen og evt. omkostninger forbundet derved.
 >
 > Hjulophæng, motorer, generatorer osv., osv., kan være skiftet x-antal
 gange.
 >
 > -- 
 > Bjørn J.
 >
 >
 Det har du da helt ret i, en bil der er "fejlfri" i synshallen er det ikke
 nødvendigvis uden for synshallen. Her hos svenskerne er der noget data at
 hente uden det koster noget http://begbilguiden.bilprovningen.se/ Med venlig hilsen Kim
            
             |  |  | 
  Henrik B. (27-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  27-02-05 14:24
 | 
 |  | 
 "TDN" <tdn.fjern.dette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse 
 news:Qh4Ud.788$nN3.619@news.get2net.dk...
 > http://www.aarhusstiftstidende.dk/koergodt/artikel:aid=203106 >
 > På baggrund af 7,6 millioner tyske bilsyn.
 Fin læsning, som Saab-ejer.
 Og Toyota's er vel 112% forudsigelig.    -- 
 ----------------------------------
 Alt under 1 Bar er en sugemotor! 
            
             |  |  | 
  Fly Christensen (27-02-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fly Christensen
 | 
 Dato :  27-02-05 16:48
 | 
 |  | 
 
            On Sun, 27 Feb 2005 14:23:46 +0100, "Henrik B."
 <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:
 >Og Toyota's er vel 112% forudsigelig.    Både hvad angår fejlhyppighed og (ikke)sjov.
 Fly
 -- 
 In space nobody will hear your cream
            
             |  |  | 
 |  |