| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Fuel cutoff Fra : Carsten Pedersen | 
  Dato :  20-02-05 09:44 |  
  |   
            Hej,
 
 Hvordan er det lige det er med fuel cutoff?
 Er det ved lave eller høje omdrejninger der bliver der lukket for 
 brændstoftilførslen, når man slipper speederen?
 Min bil er en Escort 1,6i clx fra 11/94, såfremt der måtte være forskel fra 
 producent til producent.
 
 mvh
 
 Carsten Pedersen
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Brian (20-02-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian | 
  Dato :  20-02-05 10:14 |  
  |   
            Hejsa!
 
 Carsten Pedersen tog fat i nøglebrættet, og skrev:
 
 > Hvordan er det lige det er med fuel cutoff?
 > Er det ved lave eller høje omdrejninger der bliver der lukket for
 > brændstoftilførslen, når man slipper speederen?
 
 På de fleste biler, er det over ~1500 omdrejninger, der bliver
 lukket for saften.
 
 /Brian 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (20-02-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  20-02-05 10:15 |  
  |   
            
 "Carsten Pedersen" <carstennp@webspeed.dk> skrev i en meddelelse 
 news:cv9ijn$8a0$1@news.cybercity.dk...
 > Hej,
 >
 > Hvordan er det lige det er med fuel cutoff?
 > Er det ved lave eller høje omdrejninger der bliver der lukket for 
 > brændstoftilførslen, når man slipper speederen?
 
 Ja.
 Når man motorbremser over ca 1500 RPM så laver styringen cut-off. Den 
 tilfører så igen brændstof når man motorbremser under 1500 RPM.
 
 --
 Tom
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Andreas M. Hansen (20-02-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Andreas M. Hansen | 
  Dato :  20-02-05 10:47 |  
  |   
            Som de andre to skriver, så er det som regel over 1500 omdr. det sker.
 Du kan afprøve det ved at finde et stykke øde vej, køre i højgear, slippe 
 speederen og lade bilen motorbremse imens du iagttager omdrejningstælleren. 
 Når omdrejningerne falder og kommer under 1500, kan man som regel mærke at 
 "motorbremsen pludselig slippes et sekund"
 
 mvh
 
 Andreas M. Hansen 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           phk (20-02-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : phk | 
  Dato :  20-02-05 11:00 |  
  |   
            
 "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:37r4klF5i096cU1@individual.net...
 
 > Som de andre to skriver, så er det som regel over 1500 omdr. det sker.
 > Du kan afprøve det ved at finde et stykke øde vej, køre i højgear, slippe 
 > speederen og lade bilen motorbremse imens du iagttager 
 > omdrejningstælleren. Når omdrejningerne falder og kommer under 1500, kan 
 > man som regel mærke at "motorbremsen pludselig slippes et sekund"
 
 På min gamle Mondeo 94 1,8 skete dette nogenlunde når omdrejningstælleren 
 stod lige op - altså omkring 4.000 omdrejninger. Jeg husker ikke det 
 nøjagtige tal, men det var der oppe.
 
 På min Golf TDI sker det først i det øjeblik bilen begynder at trække. 
 Motorstyringen har fuld check over dette. Det kan jeg konstatere ved at læse 
 data ud fra datastikket. Den kan altså lukke for brændstoffet helt ned til 
 tomgang!
 
 
 -- 
 Per, Esbjerg 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |