Fastsætte størrelse på nye mapper
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-05-05 19:09

Er der nogen der ved, om man kan fastsætte en bestemt størrelse og
placering af nye mapper, når de åbnes første gang? Og i så fald, hvordan
man gør det?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-05-05 09:30

Kim Ludvigsen skrev:

> Er der nogen der ved, om man kan fastsætte en bestemt størrelse og
> placering af nye mapper, når de åbnes første gang?

Således at placeringen og størrelsen er fastsat _inden_ de åbnes første
gang?

> Og i så fald, hvordan man gør det?

Det må kunne gøres med lidt REXX-scripting (tilføje nogle EA-data).

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-05-05 09:47

Den 10-05-05 10.30 skrev Jesper G. Poulsen følgende:

> Således at placeringen og størrelsen er fastsat _inden_ de åbnes første
> gang?

Ja.

> Det må kunne gøres med lidt REXX-scripting (tilføje nogle EA-data).

Så vidt jeg ved, gemmes oplysningerne om størrelse og placering i
ini-filen, så jeg tror ikke det kan gøres med et Rexx-script. Jeg
håbede, at nogen vidste, hvor i ini-filen jeg kan angive
standard-størrelse og -placering.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Leg med verdens første regneark, VisiCalc, og mærk historiens vingesus.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-05-05 10:29

Kim Ludvigsen skrev:

> Så vidt jeg ved, gemmes oplysningerne om størrelse og placering i
> ini-filen, så jeg tror ikke det kan gøres med et Rexx-script. Jeg

Så kan det netop gøres via REXX.

REXX er jo den anfalede metode når der skal rodes i ini-filerne