Alternativer til TDC's NTab boks.
Fra : anders majland

Dato : 03-05-05 20:09

I en installation med en TDC NTab boks har jeg problemer med en zyxel router
(202H)- På et tidspunkt opgiver den at få forbindelse til omgivelserne
En reboot af NTab boksen virker - det samme gør en reset af linien fra menu
24.4.3 (oftestt).

Til at starte med regnede jeg boksen for defekt og fik en ny tilsendt - men
den opførte sig ligesådan ...

Efter en del snak og forsøg via zyxel support har jeg nu indleveret den ene
til dem og de kører test med den idag. Den anden har jeg nu testet et par
timer på en på en anden installation med en TDC NT boks og der ser den
tilsyneladende ud til at virke uden problemer ...

Den oprindige NTab boks er udskiftet. Jeg havde lånt en anden (ny) boks hos
TDC og den gamle brummede i strømforsyningen og kom ikke op efter at den
havde været taget fra et par timer ... Men da ab portene pt ikke anvendes er
det jo lidt oplagt at prøve med en NT boks der istedet.

Nogen der har lign. erfaringer med de bokse ?

Et par noter:
Når den står og har problemer er der lys i LNK lampen. Og selvom jeg hiver
ISDN stikket ud forbliver lampen tændt.
Når jeg har problemet får jeg følgende.

-- ISDN loopback test

Setup LoopBack Test...

Dialing to 87767789 ...

LoopBack Test Fail: -4

-- Dialup Test

$$$ DIALING dev=2 ch=0..........

$$$ OUTGOING-CALL phone(16110)

$$$ ISDN disconnect reason : TEMPORARY_FAILURE

$$$ Dial no carrier

Specielt det med LNK lampen lugter jo lidt efter at det er routeren der er
problemet.da LNK lampen oftest slukker når jeg hiver stikket ud.... Men det
kræver åbenbart en NTab boks at fremprovokere fejlen ....

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk