OS/2 Open Source?
Fra : LDJ

Dato : 25-04-05 18:51

Hej Alle!

Fandt denne her artikel:

http://www.os2world.com/cgi-bin/news/viewnews.cgi?category=2&id=1114351645

Ja, jeg savner stadig OS/2. Tænk om OS/2 blev open source. Ville ikke
betænke mig et øjeblik, på at skifte tilbage til det OS jeg brugte i
næsten 10 år. Der vil godt nok komme til at mangle drivere, en masse.

Med Venlig Hilsen
Leif Dahl-Jensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-04-05 20:21

Den 25-04-05 19.50 skrev LDJ følgende:

> Ja, jeg savner stadig OS/2. Tænk om OS/2 blev open source. Ville ikke
> betænke mig et øjeblik, på at skifte tilbage til det OS jeg brugte i
> næsten 10 år.

Vi er jo nogle som aldrig skiftede væk fra OS/2.

> Der vil godt nok komme til at mangle drivere, en masse.

Det kommer vel an på, hvilket udstyr man vil bruge. Jeg mangler ikke
nogen drivere.

Man kan for øvrigt få en opdateret OS/2 i form af eComStation
(http://ecomstation.com), største ulempe i forhold til open source er
prisen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på irriterende hjemmesider ved at bruge aktive bogmærker.

Fra : Peter Volsted

Dato : 25-04-05 21:52

hi

> [...]
> nogen drivere.
>
> Man kan for øvrigt få en opdateret OS/2 i form af eComStation

-- og fra IBM selv omend lidt dyrere; kaldes Passport Advantage og
forhandles bl.a. af <http://www.mensys.nl/indexuk.html>

--
good luck

peter

Fra : Allan

Dato : 26-04-05 00:24

On Mon, 25 Apr 2005 17:50:39 UTC, LDJ <ldj@nospam.dk> wrote:

> [...]
> betænke mig et øjeblik, på at skifte tilbage til det OS jeg brugte i
> næsten 10 år. Der vil godt nok komme til at mangle drivere, en masse.

Sansynligheden er nok lig 0, da en del kode er (c) Mickey$oft -
well man skulle måske snarere sige, at sansynligheden for at
IBM og u$ frigiver koden er = 0, for der er da masser af projekter,
der forsøger sig, med at gøre det selv (fra bunden).
Desværre lider samtlige projekter nok under, at der er alt for få folk
tilbage, der kører OS/2.

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : LDJ

Dato : 27-04-05 12:12

Allan wrote:

> [...]
> der forsøger sig, med at gøre det selv (fra bunden).
> Desværre lider samtlige projekter nok under, at der er alt for få folk

Jeg sluttede med at køre OS/2, da manglen på drivere, til nyere HW, blev
for overvældende. Min endelige beslutning tog jeg efter denne mail
udveksling med Daniela Engert:

---------------------------------------//------------------------------
14-05-2001 18:24 Leif Dahl-Jensen:

Hello Daniela!

I have bought a new MB, Epox 8KTA3+ with Raid CRTL. and I can no longer
run OS/2 after mounting 2 ea. identical IBM ATA 66 disks as Raid 0.

Do you know if there is any solutions to that?

I fear OS/2 is running out of time, I also feel that it would have
happened long time ago, if it had not been for nice people like
yourself, making drivers.

I have installed a 1.33 Ghz AMD CPU and 256 Mb PC133 Ram. I tried,
before the Raid conversion, of the drives, to run my OS/2 system. Warp
ran like a dream.

Think of what OS/2 would be able to do, if it had been up to date with
drivers and software.

Best Regards/Med Venlig Hilsen

Leif Dahl-Jensen
Denmark

Team OS/2 Dk
-----------------------------------------//-------------------------------------

Hi Leif!

On Mon, 14 May 2001 18:24:20 +0200, Leif Dahl-Jensen wrote:

> [...]

There is no support for RAID in any S506 driver. Run the disks in
non-RAID mode.

Ciao,
Dani
-----------------------------------------//---------------------------------------

Jeg ved så ikke om der nu er kommet en RAID driver til OS/2?
Men der er jo sket så meget HW mæssigt, siden dengang.
Når jeg læser om de 2 IBM HD's på hver 20Mb, omtalt i mailen, så kan jeg
godt se at den computer er antik, set med "nutidens" øjne.

For mit vedkommende, så var min tid med OS/2 ikke spildt. Som du kan se,
så har jeg ikke besvær med at finde gamle mails, da jeg altid har brugt
Netscape, under OS/2, og derefter Mozilla. Jeg har ikke mistet mails,
siden jeg kom på nettet i 1996

Jeg kører Win2000, og mit foretrukne redskab er Total Commander, AKA Win
Commander. Jeg ved hvor alt er stored, fordi jeg har fortsat min vane,
fra min OS/2 tid, med at være på CMD linien, dengang med OS/2 Commander.

Jeg har, i mere end et år, kørt med diverse BETA versioner af Win2K3-x64
Server/WinXP64 Pro. Det har været spændende.

Hvis der er interesse for at se hvor langt WinXP64/Win2K3-x64 server
udviklingen er nået, så besøg www.planetamd64.com. Der er jeg moderator
(LDJ)

MVH
Leif Dahl-Jensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-04-05 17:39

Den 27-04-05 13.11 skrev LDJ følgende:

> Jeg sluttede med at køre OS/2, da manglen på drivere, til nyere HW, blev
> for overvældende. Min endelige beslutning tog jeg efter denne mail
> udveksling med Daniela Engert:

Fra dokumentationen til hendes seneste driver:

- supports the VIA PATA/SATA RAID controllers (see note ###)
- supports the ALi 5281/5287/5289 PATA/SATA RAID controllers (see note ###)
- supports the SiS 180/181 SATA RAID controllers (experimental)(see note
###)
- supports the NetCell SyncRAID PATA/SATA Hardware-RAID Controller
ACARD, ITE, ALi, and ATI (these all tested), VIA RAID (these
experimental).
- Ultra ATA-133 on ITE, VIA RAID and ATI (experimental)

### note:
### This driver is *not* compatible to any of the software RAID setups
offered
### by some so called IDE RAID or SATA RAID controllers (f.e. HPT, Promise
### FastTrack, AMI, VIA, Intel, SiS, you name it). None of these "fake
RAIDs"
### have any hardware RAID features built in!
### Of course, you may run these chips in non-RAID BIOS setups (i.e. JBOD).

> Når jeg læser om de 2 IBM HD's på hver 20Mb, omtalt i mailen, så kan jeg
> godt se at den computer er antik, set med "nutidens" øjne.

Mener du ikke 20 GB? Din mail er fra 2001, ikke 1995.

Men der er da sket noget med hensyn til lagerplads. Jeg husker min
første pc med en 30 MB harddisk - den blev aldrig fyldt op. Og før det
havde jeg en IBM System 23 med to 7-tommers(?) floppyer hver med plads
til 1 MB - en til programmer og en til data. Datadisken blev heller
aldrig fyldt op. I dag har jeg så 4 diske med tilsammen 800 GB, og jeg
har altid pladsproblemer. Ak!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sæt de små grå hjerneceller i sving i en gratis udgave af