Viderestilling ved opkald på den anden lin~
Fra : Claus E Beyer

Dato : 24-04-05 17:21

Jeg har tænkt mig at lave viderestilling på den måde, at når der ringes til mit
telefonnummer, skal der automatisk kaldes op fra den anden isdn-linje/analoge
port til det det nummer der skal viderestilles til.

Er der nogen der kender en eller anden anordning man kan købe, som kan foretage
viderestilling på ovennævnte måde?

Claus

Fra : Thomas Jensen

Dato : 25-04-05 08:42

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> port til det det nummer der skal viderestilles til.
>
> Er der nogen der kender en eller anden anordning man kan købe, som kan

Så skal du nok op og have fat i et lille ISDN telefonanlæg
(omstillingsanlæg). Dem kan du nok få smidt i nakken på Den Blå Avis
www.dba.dk

--
Mvh/TKJ
www.GlobalTel.dk - To Know and Act is Everything

Fra : anders majland

Dato : 26-04-05 08:31

> Er der nogen der kender en eller anden anordning man kan købe, som kan
> foretage
> viderestilling på ovennævnte måde?

Er det ikke godt nok at bruge TDC (eller anden udbyders) viderestilling ?
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_tele_esv_videre

/A

Fra : Claus E Beyer

Dato : 26-04-05 10:16

meddelelse news:426dee4c$0$79462$14726298@news.sunsite.dk...

> Er det ikke godt nok at bruge TDC (eller anden udbyders) viderestilling ?
> http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_tele_esv_videre

Det tror jeg ikke.

Jeg skal til at abonnere på TDC Samtale Døgn (forhøjet abonnementsafgift med
gratis samtaler til DK-fastnet hele døgnet). Disse gratis samtaler, gælder kun
samtaler man selv ringer op, mens viderestillede samtaler koster normal
samtaletakst at viderestille. Ved at lave viderestilling på den af mig ønskede
måde, kan jeg omgå TDC's beregning af samtaleafgift for viderestillede samtaler
til andet DK-fastnetnummer.

Claus

Fra : anders majland

Dato : 26-04-05 18:12

> [...]
> ønskede
> måde, kan jeg omgå TDC's beregning af samtaleafgift for viderestillede

Ok, ud fra dit første indlæg var det ikke til at se at du kendte alm.
videretilling - så du må nok til at kigge efter en lille telefoncentral
eller evt. et isdn modem/router. Måske nogle af dem kan klare tricket ?

/A

Fra : Peter Janhäll

Dato : 28-04-05 20:15

Claus E Beyer wrote:

> [...]
> måde, kan jeg omgå TDC's beregning af samtaleafgift for viderestillede samtaler

Med min Siemens Gigaset 3030isdn kan man välja intern eller extern vidarekoppling.
Intern vidarekoppling använder båda kanalerna. Då förlorar man det ursprungliga uppringande numret, så den uppringde kan inte ringa tillbaka om han missar samtalet. Dessutom fungerar det inte om en av kanalerna är upptagen.
Men man kan ju inte få allt om det är gratis.

/speja

PS
Om du videkopplar till 'Fröken Ur' externt kan väl hur många som helst ringa till 'dig' samtidigt. Gör du samma sak internt blir det nog bara en.