min søn var utro
Fra : Niels Jørgen Hermans~

Dato : 24-04-05 08:45

hej

>Min søn kom hjem i nat med en pige som han kendte igennnem nogen
kammerater. Hun skulle bare sove fordi hun ikke gad gå hjem.

Min søn har i forvejen en kæreste som han er rigtig glad for. Han er lige
fyldt 16 år.

Det endte som jeg anede. De havde været i seng sammen.

Nu har han helt oprigtig fortrudt og han troede oprigtigt at han kunne
modstå det instinktive pres.

Hvad skal han nu gøre?
Fortælle sin kæreste det. Hun bliver ked af det siger han.
Tie. Og døje med sin samvittighed.
Han spørger hvad jeg råder ham til.
Andre gode forslag?

pfh tak

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-04-05 11:16

Niels Jørgen Hermansen skrev den 24-04-2005 09:44:

> Nu har han helt oprigtig fortrudt og han troede oprigtigt at han kunne
> modstå det instinktive pres.

BS!

Mand går altså ikke bare rundt som et tilfældig pattedyr og skal stikke
sin pik ind i den nærmeste kusse som er i territoriet.

Så det med det instinktive pres.
Hold nu op, mennesket adskiller sig fra dyrene på det punkt.
Der har været en eller en form for tanke bag det foregåede samleje. Om
det har været "nysgerrighed" om græsset på den anden side er grønnere
eller håb om at få noget som man ikke har opnået før eller noget helt
tredje. Det kan må han ligesom selv finde ud af med sig selv.

Men undskyldningen om, at man ikke kan modstå det instinktive pres. No
way Jose.
Den slags undskyldning bruger voldtægtsmænd jo også til tider.

> Hvad skal han nu gøre?
> Fortælle sin kæreste det. Hun bliver ked af det siger han.
> Tie. Og døje med sin samvittighed.
> Han spørger hvad jeg råder ham til.
> Andre gode forslag?

Tja, der jo som du selv nævner det to muligheder:

Fortælle om utroskabet.

Tie omkring utroskabet.

Begge muligheder har konsekvenser.
Man bør nok vælge den som har færrest konsekvenser eller den konsekvens
som er mest konstruktiv i det videre forløb.

Hvis man tier om utroskabet og kæresten finder ud af utroskabet, så er
forholdets afslutning ligesom forud programmeret.
Chancen er selvfølgelig om kæreste aldrig finder ud af OG så har man jo
kun sin egen samvittighed som skal bekæmpes (og det må man IMHO selv
kæmpe med. et parforhold som beror på hemmeligheder er ikke et
parforhold som jeg spår mange chancer på lang sigt). Risikoen er
naturligvis, at så snart utroskabet opdages, så er fanden løs i Laksegade.

Åbenheden omkring utroskabet skaber naturligvis et skænderi. Tilgengæld
kan man gribe skænderiet rigtigt an og argumentere for, at man er ærlig
og ikke fortier noget. Det må da tælle på plus-siden for en fortsættelse
af parforholdet.
Hvis kæresten så stadig vil bryde, så har man i det mindste spillet med
åbne kort.
Og ja, så mangler man en kæreste....men din søn er altså kun 16 år
gammel. Mon ikke han får andre kæreste senere.
Erfaringen omkring utroskabet kan så bruges senere i livet.

Din søn kan sammen med dig lave en pro vs. contra ved de to muligheder.
Og det kan kun gå for langsomt. Jo længere tid det går fra "gerningen"
til man evt. beslutter sig omkring åbenhed, desto mindre vil
konsekvensen være.

Hvilke af de to muligheder han vælger, tja det må vise sig af denne pro
vs. contra "analyse".
I det mindste skal han i hvert fald ikke bilde dig eller sig selv ind,
at han er underlagt nogen dyriske instinkter på det punkt. Gør han det,
så bør han - helt ærlig - låses inde.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : SNB

Dato : 15-07-05 22:51

Hej.

Jeg har kun en ting af sige vedr. din søn.

If you can't do the time, don't do the crime ....

For når han har den alder han har, så burde han vide, at der er en
konsekvens af alle hans handlinger.

Han burde - ikke for sin egen samvittigheds skyld - for hendes skyld
fortælle hende det og så tage konsekvensen deraf!

Jeg ved ikk om, du kan bruge det til noget, men det er bare min mening

/Suzan