Afstand omkring voldene
Fra : Helle Hansen

Dato : 24-04-05 08:21

Hej,

Jeg har ledt efter et sted på nettet hvor man kan se hvor langt der er rundt
omkring voldene på Christianshavn, lige som man kan finde kort over
distancerne omkring søerne på Nørrebro/Østerbro. Men jeg kan ikke rigtig
finde noget.
Er der nogen som har nogle afstande på de forskellige muligheder der er ?

--
Venligst,
Helle

Fra : Kenneth Brun Nielsen

Dato : 24-04-05 19:17

www.netborger.dk under Ejendomsfakta, kan man indtaste adressen på en
vilkårlig provinsejendom, og derefter "Se kort". Zoom ud - og zoom ind igen
på det relevante område (Christianshavn). Herefter kan du måle
afstanden..ret præcist!

/Kenneth

Fra : Helle Hansen

Dato : 24-04-05 20:54

"Kenneth Brun Nielsen" <news@_FJERNES_brun.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vilkårlig provinsejendom, og derefter "Se kort". Zoom ud - og zoom ind
> igen på det relevante område (Christianshavn). Herefter kan du måle

Det lød som et godt tip, men iflg. hjemmesiden så er Københavns kommune ikke
tilsluttet ejendomsfakta. Så den kan desværre ikke hjælpe.

Helle

Fra : Kenneth Brun Nielsen

Dato : 24-04-05 21:06

> "Kenneth Brun Nielsen" <news@_FJERNES_brun.dk> skrev i en meddelelse

> Det lød som et godt tip, men iflg. hjemmesiden så er Københavns kommune
> ikke tilsluttet ejendomsfakta. Så den kan desværre ikke hjælpe.

Af samme årsag skrev jeg "provinsejendom". Tilslutning eller ej, så er også
København med på kortet - derfor foreslog jeg først at zoom'e ud (fx. til
DK-størrelse) og derefter ind (fx. til KBH/Christianshavn-størrelse). Det
virker - også for KBH.

/Kenneth

Fra : Kenneth Brun Nielsen

Dato : 24-04-05 21:15

> [...]
>>

> Det lød som et godt tip, men iflg. hjemmesiden så er Københavns kommune
> ikke tilsluttet ejendomsfakta. Så den kan desværre ikke hjælpe.

Og det endegyldige bevis på det modsatte:
www.brun.dk/news/christianshavn.JPG

/Kenneth

Fra : Helle Hansen

Dato : 24-04-05 21:22

> Og det endegyldige bevis på det modsatte:
> www.brun.dk/news/christianshavn.JPG
>
> /Kenneth
Jeg må indrømme, at jeg ikke rigtig kan bruge et luftfoto til at fortælle
mig hvor langt der er. Så er jeg lige vel stillet med et krakkort, hvor det
også er umuligt at regne sig frem til hvor langt der er.
Jeg synes ikke netborger.dk er specielt brugervenlig, så jeg dropper sagen
med at finde ud af distancen. Jeg spurgte mest til det, hvis der var nogen
der havde informationen i forvejen.
Tak for forsøget, selvom det ikke var det jeg ledte efter.
slut herfra.

Fra : Kenneth Brun Nielsen

Dato : 24-04-05 21:40

> [...]
> der havde informationen i forvejen.
> Tak for forsøget, selvom det ikke var det jeg ledte efter.

Jamen, det er da helt op til dig. Netborger sutter røv mht. brugervenlighed
i dit tilfælde, men der er under alle omstændigheder denne dejlige funktion
"Mål afstand" (se ovennævnte screenshot). Jeg gider ikke klippe det ud i
pap, men den kan kort fortalt måle afstanden (automatisk) når du klikker
punkterne i din løberute ind på kortet.

Så får du ikke mere for den 25-øre...

Fra : Johansen

Dato : 25-04-05 01:13

Kenneth Brun Nielsen wrote:
> Så får du ikke mere for den 25-øre...

Du skal da i hvert fald have mange tak herfra. Det er ganske rigtigt en
super funktion som jeg tror jeg kan få stor gavn af!

/Johansen

Fra : A + A

Dato : 30-04-05 07:40

Hej