Telefonstik med netværkstilslutning
Fra : Børge Larsen

Dato : 30-03-05 15:01

Når TDC instalerer ADSL og ISDN så monteres der et telefornstik med
netværkstilslutning, i stikdåsen er der en RJ 11 bøsning og bøsning for alm.
3 polet telefonstik.
Til RJ bøsningen komer der 2 lederere og til det almindelige telefonstik
kommer der 2 andre ledere. Lederne kommer alle fra et 4 leder kabel udefra.
Er der nogen der kan forklare hvorfor det er monteret sådan? og hvorfor der
er ført 4 ledere ind??.
Nu skal det lige siges at jeg ingen problemer har med opsætning, alt
fungerer perfekt. Men jeg kunne godt lide at vide hvorfor TDC installerer i
stikdåsen som de gør.
Måske der kan gives et link der forklarer, jeg har ikke kunnet finde det.

På forhånd tak for svarene.

M.v.h.

Børge

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-03-05 19:06

"Børge Larsen" <bl-dk@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> i stikdåsen som de gør.
> Måske der kan gives et link der forklarer, jeg har ikke kunnet finde det.

Det er nemt nok, det ene par er forbindelsen fra centralen, det andet par
forsygninger tilbage til installationen. kan sku ikke huske med isdn, men
der bruges telefonstikket vist til at sætte forbindelse fra NT boksen med et
telefonkabel.
Med adsl bruges det rj11 stik som er et kap stik, til at få signalet fra
centralen og sende det filtreret signal tilbage til installationen...

altså hvis det går 117 ledninger ud fra tdcs dåse på husmuren, er det let at
tage signalet direkte fra centralen og så sætte de 2 returledninger på som
man klippe af før installationen. så har du stadig den gamle installation,
med en lille loop ind til kap stikket.