Mit sprog mangler vist noget
Fra : Morten Guldager

Dato : 26-03-05 12:37

Hejsa,

Jeg programmerer stort set udelukkende perl.

Problemet er at jeg ofte ender i en situation hvor jeg har
bygget mig en package (en samling af funktioner og noget
instans halløj) som f.eks. står for kommunikationen med
en SMTP server.
Pakken stiller så nogle primitiver til rådighed for brugeren,
f.eks. new og send_brev.

Når jeg så skriver min applikation der skal sende 7 breve, så
kaldes new først en enkelt gang, men info om hvilket smtp-relæ
der skal bruges.
Herefter kaldes send_brev 7 gange.

Men jeg savner en smuk måde at håndtere når smtp forbindelsen
vælter midt i 4. brev.

Så nytter der jo ikke noget at kalde send_brev igen.

Enten kan jeg så implementere alt muligt reinitialiser_dig_selv
kode ind i pakken, eller også kan jeg gøre som jeg oftest gør,
lade programmet begå selvmord, og så lade noget kontrol noget
udenom sørge for at få det startet igen.

Det er selvfølgelig ret let at gøre i perl med et eval statement,
men det virker alligevel lidt kluntet.

Måske er det sproget der enten mangler en feature, eller blot
mig der ikke kan finde ud af at bruge det optimalt.

Kommentarer?

/Morten

Fra : Steen Suder

Dato : 09-11-05 11:23

Morten Guldager wrote:

<KLIP>

> [...]
> der skal bruges.
> Herefter kaldes send_brev 7 gange.
>
> Men jeg savner en smuk måde at håndtere når smtp forbindelsen

<KLIP>

> Kommentarer?

Hvad med at bygge en kø?
Når den så er bygget færdig kan du begynde at "commit'e" den. Hvis
SMTPen går ned, kan du reinitialisere forbindelsen og så ellers
"commit'e" videre.

--
Steen Suder