Hvordan får man svar fra OS'et ?
Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 24-03-05 19:05

Jeg bruger ofte DOS komandoer til at få information fra OSet, eks.
"dir /w" / "ver" / "set", osv.
For at få informationen ind i VB6 piper jeg svaret over i en tekstfil
som jeg så læser bagefter.
Det virker lidt "omvejsagtigt" at gøre sådan, men findes der andre
måder ?
Det var smart om "svaret" kunne lægges i en variabel direkte uden at
skulle forbi fillæsningen.

/Hans

Fra : Reidar Kind

Dato : 24-03-05 20:03

"Hans Kjærgaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message
> [...]
> måder ?
> Det var smart om "svaret" kunne lægges i en variabel direkte uden at

Ønsker du å legge output fra en DOS kommando til en fil kan du sikkert gjøre
det, men det finnes sikkert andre (muligens bedre) måter å gjøre ting på ved
muligens å bruke noen api-kall evnt objekter (filesystemobject i stedet for
"dir-shell-kall" f.eks .. )

Har du søkt noe på google etter capture output of shelled program? ..
jeg fant denne artikkelen:
http://www.developersdomain.com/vb/articles/redirectpipe.htm

har dog ikke testet det, men det ser jo lovende ut..

Kom gjerne tilbake med løsningen, hvis du finner en

Lykke til!

-Reidar

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 25-03-05 14:51

On Thu, 24 Mar 2005 19:02:53 GMT, "Reidar Kind" <reidar@kind.no>
wrote:

> [...]
>
>har dog ikke testet det, men det ser jo lovende ut..
>
>Kom gjerne tilbake med løsningen, hvis du finner en
Jeg har prøvet overstående link, og det virker så længe der afvikles
programmer. Det virker ikke med operativsystemkomandoer
(Dir/ver/set/etc.)

Takker for linket.
/Hans

Fra : Agner

Dato : 10-04-05 14:01

"Hans Kjærgaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> måder ?
> Det var smart om "svaret" kunne lægges i en variabel direkte uden at

Du kan deklarere dine commandoer som constanter:
Const dirw = "dir/w"
---------
---------
Definer dem i et modModul, så er de public

agner