Ang. golgudstyr.
Fra : Jim

Dato : 13-03-05 00:09

Der er ikke nogen golf-gruppe, så mit spørgsmål falder i den generelle
gruppe her.

Er der et marked for prisnedsatte prof.varer i landet?
Jeg tænker på udstyr, som er sidste års modeller, forrige års modeller
eller bare restvarer, man af den ene eller anden grund har sat ned i
pris.
Jeg er på jagt efter komplette sæt, som kun koster en anelse mere end
begyndersæt. (Driver, jern, putter samt taske)
Hvornår afholdes der golfmesser for alm. mennesker, altså ikke
forhandlermesse?

Mvh. J.

Fra : Jakob M

Dato : 13-03-05 08:59

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
> Der er ikke nogen golf-gruppe, så mit spørgsmål falder i den generelle
> gruppe her.

Der er desværre ikke trafik nok til en golfgruppe endnu, men det kommer
måske.

> Er der et marked for prisnedsatte prof.varer i landet?
> Jeg tænker på udstyr, som er sidste års modeller, forrige års modeller
> eller bare restvarer, man af den ene eller anden grund har sat ned i pris.

Hold øje med golfbladene, der annoncerer golfbutikkerne med sidste års
udstyr nedsat. Ellers er der ikke andet for at se sig omkring i diverse
proshopper, der kan man være heldig at gøre et kup.

> Jeg er på jagt efter komplette sæt, som kun koster en anelse mere end
> begyndersæt. (Driver, jern, putter samt taske)
> Hvornår afholdes der golfmesser for alm. mennesker, altså ikke
> forhandlermesse?

Der har lige været en i Tappehallerne i Hellerup, SVJV kommer der ikke flere
i år. http://www.golf2005.dk/info.html

Mvh
Jakob

Fra : Jim

Dato : 14-03-05 13:42

"Jakob M" <smoelf@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Der er desværre ikke trafik nok til en golfgruppe endnu, men det
> kommer måske.

Ja, det burde der da være.
Golf er jo en familiesport og efterhånden for de fleste.
(Sidder og følger med i Qatar Masters og Honda Classics).
Godt gået af Els. Den mand indhenter snart både Sinhg og Tiger på
verdensranglisten.

> Hold øje med golfbladene, der annoncerer golfbutikkerne med sidste års
> udstyr nedsat. Ellers er der ikke andet for at se sig omkring i
> diverse proshopper, der kan man være heldig at gøre et kup.

Der er nok ikke andet for. Sæsonen starter jo snart herhjemme, og så
skal jeg se, om jeg kan ramme kuglerne.
Jeg har ikke spillet før, så jeg er det man kalder nybegynder med stort
"N".

> Der har lige været en i Tappehallerne i Hellerup, SVJV kommer der ikke
> flere i år. http://www.golf2005.dk/info.html

Damn!...

Men tak for din svar.. Jeg må ud og jage tigeren.. ;0)
Og så kommer jeg nok til´ grin igen .. :)

Fra : Jakob M

Dato : 15-03-05 14:24

> Ja, det burde der da være.
> Golf er jo en familiesport og efterhånden for de fleste.

Men styregruppen opretter meget nødigt nye grupper uden der er trafik i
forvejen. Men hvis vi kan skabe lidt golfdiskution her kan det måske lade
sig gøre.

> (Sidder og følger med i Qatar Masters og Honda Classics).
> Godt gået af Els. Den mand indhenter snart både Sinhg og Tiger på
> verdensranglisten.

Tror jeg ikke du skal regne med, Tiger ser ud til at være på toppen igen.

> Der er nok ikke andet for. Sæsonen starter jo snart herhjemme, og så skal
> jeg se, om jeg kan ramme kuglerne.
> Jeg har ikke spillet før, så jeg er det man kalder nybegynder med stort
> "N".

Velkommen til . Jeg har spillet i 25 år, og synes stadigvæk det er et
frustrerende spil. Det er vel også en del af udfordringen, det er altid
svært.

Mvh
Jakob

Fra : Jim

Dato : 16-03-05 14:59

> Men styregruppen opretter meget nødigt nye grupper uden der er trafik
> i forvejen. Men hvis vi kan skabe lidt golfdiskution her kan det måske
> lade sig gøre.

Jamen jeg taster løs, så vi kan gøre noget ved det. :0)

> Tror jeg ikke du skal regne med, Tiger ser ud til at være på toppen
> igen.

Han gør det godt, men Els bliver ved med at imponere.
Han sluttede med en runde i 65, kun overgået af en tidligere banerekord
på 63, tror jeg det var.
Korriger mig venligst, om jeg tager fejl.

> Velkommen til . Jeg har spillet i 25 år, og synes stadigvæk det er
> et frustrerende spil. Det er vel også en del af udfordringen, det er
> altid svært.

Takker! :0)
Og jeg kan godt lide udfordringer.
Jeg har tidligere spillet en del dart og pool på amatørbasis, men er
flyttet langt væk fra mulighederne nu.
Nu bor jeg til gengæl ikke langt fra golfbanen, og kommer årligt på
besøg i Spanien, hvor jeg har mulighed for at spille på Villa Martin og
Campoamor.
http://www.villamartin.com http://www.campoamor.com .
Og så ville det være rart at have lidt øvelse hjemmefra, så man ikke
fremstår som en komplet idiot. ;0)

J.

Fra : Jim

Dato : 16-03-05 15:30

Fra : Jakob M

Dato : 16-03-05 20:03

> [...]
> http://www.villamartin.com http://www.campoamor.com .
> Og så ville det være rart at have lidt øvelse hjemmefra, så man ikke

God ide, jeg tror heller ikke de vil lukke dig ud på banen helt grøn.
Klimaet i Spanien er perfekt til golf i vinterhalvåret, men der er bare for
mange turister. Jeg var så heldig at spille et par runder på Sotogrande, der
ligger lige ved siden af Valderama, for 4-5 år siden. En lækker&dyr
golfbane, men jeg slap heldigvis billigt .
http://www.golfsotogrande.com/html_e/index_en.html

Mvh
Jakob

Fra : Jim

Dato : 16-03-05 20:24

> [...]
> Sotogrande, der ligger lige ved siden af Valderama, for 4-5 år siden.
> En lækker&dyr golfbane, men jeg slap heldigvis billigt .

Det ser da interessant ud.
Men hvad var greenfee´et på den for non members.
Det kan ikke have været helt billigt.
Gik I 9 eller 18 huller?

J.

Fra : Jakob M

Dato : 17-03-05 10:19

> Det ser da interessant ud.
> Men hvad var greenfee´et på den for non members.
> Det kan ikke have været helt billigt.
> Gik I 9 eller 18 huller?

Jeg var så heldig at komme med i en turnering for omkring 500,- så vidt jeg
husker. Jeg klarede desværre ikke cuttet, så det blev kun til 3 runder (2
turnering + træningsrunde). Greenfee var vist nok omkring 700,- om dagen
. Det er efterhånden ret dyrt nede på Costa del Sol, alligevel er alle
banerne fuldt bookede hele vinteren.

Mvh
Jakob

Fra : Jim

Dato : 17-03-05 14:14

> [...]
> 700,- om dagen . Det er efterhånden ret dyrt nede på Costa del Sol,
> alligevel er alle banerne fuldt bookede hele vinteren.

Ja 500,- er ikke meget.
Men 700,- for grenfee er lidt mere end gennemsnittet herhjemme, vil jeg
formode.
Og så er der jo en god forretning i golfbanerne, som du selv skriver med
fuldt bookede baner.

Nu er det bare med at spare lidt sammen, så man kan komme i gang.

Hvordan er kvaliteten for øvrigt på de startsæt, man ser i blandt andet
Bilka?
Er de værd at smide penge efter, eller er det kun taske og vogn?
Skal man se efter stål, eller skal man gå efter grafit med det samme?
Og er der mærker, man decideret skal holde sig fra?

Mvh. J.

Fra : mullerman

Dato : 17-03-05 17:58

> Nu er det bare med at spare lidt sammen, så man kan komme i gang.
>
> Hvordan er kvaliteten for øvrigt på de startsæt, man ser i blandt andet
> Bilka?

Sættene i Bilka er ok, men kun lige til du er kommet i gang. Jeg købte et
begyndersæt for 6 år siden, godtnok i en proshop, og spillede med det 1
sæson inden jeg skiftede. Sættet i Bilka er mest hvis du er i tvivl om du
vil fortsætte med golf...

> Er de værd at smide penge efter, eller er det kun taske og vogn?
Mener kun de lige er værd til at komme i gang med. Kvaliteten er slet ikke
den samme.

> Skal man se efter stål, eller skal man gå efter grafit med det samme?
Mht til stål eller grafit skaft, så skal du finde en golfklub der har en
proshop og snakke med proen der. Han kan give dig råd, og samtidig får du
mulighed for at prøve begge typer. Du kan kun bestemme hvilket type skaft
der passer til dig ved at prøve det. Jeg kan fx slet ikke spille med
grafitskafter. (selvfølgelig er min driver med grafit, men ellers ikke)

> Og er der mærker, man decideret skal holde sig fra?
Aner det ikke, desværre. En mulighed kunne også være at finde et sæt i den
blå avis - bare sørg for at du kan prøve det først og at du evt har en med
der kan se om der er betydelige skader på jernene.

Håber du kan bruge dette til lidt. Jeg har selv spillet i ca 6 år og har
skiftet jern 3 gange. Efter første år, og igen sidste år - da jeg besluttede
at jeg ville have lidt mere længde og spin på mine slag, der skiftede jeg
til Nike blade jern.

Men go fornøjelse med golfen, sæsonen er jo endelige ved at komme i gang :)

Martin

Fra : Jim

Dato : 17-03-05 21:26

"mullerman" <billetter2003@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> der skiftede jeg til Nike blade jern.
>
> Men go fornøjelse med golfen, sæsonen er jo endelige ved at komme i

Hej Martin

Tusind tak for input.
Jeg bruger dit skriv som ledetråd, når jeg skal ud at se efter jern.

Mvh. J.

Fra : Jakob M

Dato : 17-03-05 21:49

> Tusind tak for input.
> Jeg bruger dit skriv som ledetråd, når jeg skal ud at se efter jern.

Jeg vil bare lige tilføje at det er en meget god ide at prøve forskelligt
udstyr inden du køber. Udstyret passer fra fabrikken til en
"standardspiller" på 180cm, med standardben og hænder. Medmindre du
tilfældigvis er sådan en standardperson, vil et standardsæt næppe passe dig.
Jeg er f.eks. 190cm og mine jern er ½ tomme længere end normalt + vinklen
mellem skaft og køllehovede (lie) er 2° mindre (upright).
Wilson har mange steder en vogn stående med ca 50 forskellige 5-jern. Der er
både grafit- og stålskafter, i forskellige stivheder og længder, samt
forskellige lies. Hvis du spørger proen kan sikkert få lov at låne nogle
stykker. Når du er blevet lidt mere erfaren, kan du bestille en
"clubfitting", hvor proen sammen med dig, finder frem til optimale setup til
dig. Så vidt jeg husker er det gratis, du kan jo altid bilde proen ind at du
vil tænke over det . Måledataene kan du så alligevel bruge hvis du vil
købe andet udstyr end Wilson.

Mvh
Jakob

Fra : Jim

Dato : 17-03-05 22:19

> [...]
> altid bilde proen ind at du vil tænke over det . Måledataene kan du
> så alligevel bruge hvis du vil købe andet udstyr end Wilson.

Javel ja..
Nu tilhører jeg ikke den højeste gruppe af mænd, så jeg kommer nok til
at spare på længden af stålet. ;0)
Og jeg går nok ud og køber en putter lige med det samme, hvorpå der står
Scotty Cameron.
Man må jo starte på sit eget stadie. Som en berømt psykolog engang
sagde; "one must learn how to stand, before he kan walk".
Måske var det Nietsche.
Anyway, nu har jeg noget at tage med mig i jagten på golfudstyr.

Takker.

Fra : Mads Olsen

Dato : 05-10-05 09:35

Kvickly ekstra har nogle rigtigt gode nybegynder jern til 100 kroner
stykket..
de er super gode til når man lige er begyndt

Fra : Jakob M

Dato : 17-03-05 21:52

> Ja 500,- er ikke meget.

Relativt, ja.

> Men 700,- for grenfee er lidt mere end gennemsnittet herhjemme, vil jeg
> formode.

Ja.

> Hvordan er kvaliteten for øvrigt på de startsæt, man ser i blandt andet
> Bilka?

Har aldrig prøvet dem, men til prisen kan de ikke være så dårlige.

> Er de værd at smide penge efter, eller er det kun taske og vogn?
> Skal man se efter stål, eller skal man gå efter grafit med det samme?

Stål eller grafit er der meget delte meninger om. Min er at du skal prøve
begge dele og vælge det der passer dig. Grafit er dog som regel også dyrere.

Mvh
Jakob