Slukke viderestilling på Gigaset ISDNtelef~
Fra : Steen Suder

Dato : 11-03-05 15:53

Jeg har en Siemens Gigaset SX303-telefon og abonnerer på ekstern
viderestilling.

Jeg kan fint lægge den eksterne viderestilling på en funktionstast. Den
engelske manual siger på side 117 (den manual jeg kan finde online) at
man kan trykke på funktionstasten igen for at slå viderestillingen fra.

Jeg kan altså godt slå viderestillingen /til/ med funktionstasten, men
ikke /fra/. At slå den fra kræver en solid mængde graveri i menuen

Siemens Helpdesk er ikke til megen hjælp i spørgsmålet; de er nogenlunde
lige så gode til at læse manualen som jeg er.

Derfor:
Er der nogen, der har det til at virke?

--
Steen Suder

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 11-03-05 20:48

Steen Suder <sfs_news_spam@suder.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg kan altså godt slå viderestillingen /til/ med funktionstasten, men
> ikke /fra/. At slå den fra kræver en solid mængde graveri i menuen
Har ikke brug for det selv, men jeg har manualen på papir.

Kan godt se det på side 117, men tjek også side 99 og 168. Der er jo
forskel på, om din SX303 selv 'administrerer' viderestilling eller om
det er ekstern viderestilling, som jo sker på telefonnettet - det vil
jeg da tro, i hvert fald. Det med funktionstaster er jo blot en genvej
til at komme 5-6 lag ned i menuerne.

Fra : Steen Suder

Dato : 16-03-05 09:40

Jens Rasmussen wrote:

> [...]
> det er ekstern viderestilling, som jo sker på telefonnettet - det vil
> jeg da tro, i hvert fald. Det med funktionstaster er jo blot en genvej

Der er her tale om ekstern viderestilling (så jeg på min mobil kan se,
hvem der ringer).

75% af funktionen virker, nemlig:
* Aktivering vha. menu
* Deaktivering vha. menu
* Aktivering vha. funktionstast

Deaktivering vha. funktionstast virker /ikke/.

Jeg har kontroltestet min gamle Gigaset 4130 og her virker det 100% uden
videre.

Ergo virker min "installation" og servicen på udbyderens net. Softwaren
i telefonen gør derimod ikke fuldt ud

Nu er mit problem så at få Siemens til at erkende det... det er ikke
nemt.

--
Steen Suder