sortere hash
Fra : Lars Eckberg

Dato : 06-03-05 17:35

Hej,

Når man bruger hashes til values i popup_menu() fra CGI.pm, er der så en måde man kan sortere en hash, så den bliver ved med at være sorteret.?
Jeg har fundet Tie::IxHash, som skulle kunne holde en hash sorteret, er det godt bud? eller findes der andre moduler/måder til dette.?

Mvh Lars

Fra : Flemming Frandsen

Dato : 07-03-05 22:47

Lars Eckberg wrote:
> Jeg har fundet Tie::IxHash, som skulle kunne holde en hash sorteret, er det godt bud?

Ja.

> eller findes der andre moduler/måder til dette.?

Nej, et hash er ikke sorteret, det er kun lister der har en fast
rækkefølge, så derfor bruger Tie::IxHash også en liste internt til at
huske på rækkefølgen.

Fra : Lars Eckberg

Dato : 08-03-05 22:40

On Mon, 07 Mar 2005 22:46:39 +0100
Flemming Frandsen <ff-remove.the.last.invalid@partyticket.net.invalid> wrote:

> Ja.

> Nej, et hash er ikke sorteret, det er kun lister der har en fast
> rækkefølge, så derfor bruger Tie::IxHash også en liste internt til at
> huske på rækkefølgen.

ok, tak for det.

Mvh
-- Lars